دریچه تکنولوژی معرفی تانوس – تایتان دیوانه‌ای در جست و جوی مرگ - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

تانوس (Thanos) از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین ویلن‌های دنیای مارول است که در طول دوران حضورش در داستان‌ها، دردسرهای زیادی برای تمام موجودات زنده، از هر نژادی و در هر کجای کهکشان‌ها، ایجاد کرده است.

این تایتانِ دیوانه از همان دوران کودکی علاقه وافری به مرگ داشته است. این علاقه و ایدئولوژی‌های پوچ‌گرایانه تانوس باعث شد تا او مسیری عجیب را پیش بگیرد. این ویلن بیش از هر چیزی می‌خواهد توجه مرگ را به خود جلب کند و برای این جلب توجه دست به هر کاری خواهد زد؛ حتی از بین بردن تمام موجودات زنده دنیا.

در این مطلب قصد داریم شما را بیش‌تر با یکی از بزرگ‌ترین خطرات دنیای مارول و سرگذشت او آشنا کنیم. پس با ما در ویجیاتو همراه باشید.

شناسنامه تانوس

– اولین حضور: شماره ۵۵ کمیک The Invincible Iron Man (انتشار در ماه فوریه سال ۱۹۷۳)
– ناشر: مارول
– خالق: جیم استرالین (Jim Starlin)


تانوس کیست؟

تانوس یکی از مهم‌ترین ویلن‌ها یا به اصطلاح شخصیت‌های خبیث و شرور دنیای مارول است. او در تایتان (Titan)، یکی از قمرهای سیاره زحل، متولد شد. پدر و مادر تانوس اترنال‌هایی (Eternal) به نام آلارس (A’lars) و سوی سان (Sui-San) بودند اما به دلیل وجود ژن دیوینت (Deviant) و چیزی که به عنوان سندروم دیوینت (Deviant Syndrome) در بین اترنال‌ها اتفاق می‌افتد، تانوس از همان دوران کودکی دچار جهش‌یافتگی خاصی شد و بر خلاف دیگر اترنال‌ها که طبق استانداردهای انسانی زیبا و جذاب هستند، شبیه به نژاد دیوینت‌ها شد که با همان استانداردها، زشت و کریه به حساب می‌آیند.

درست است که تانوس ظاهر غیر جذاب دیوینت‌ها را به دست آورده اما به لطف والدین و خط خونی مستقیم اترنال‌ها، او توانایی‌ها فوق العاده این نژاد را در خود جای داده است. علاوه بر این، به دلیل جهش‌یافتگی‌ای که برای تایتان دیوانه رخ داد، او نه تنها از این توانایی‌ها بهره می‌برد بلکه قدرت‌ها و قابلیت‌های او نسبت به هم‌نوعان خود تقویت نیز شده‌اند.


اوریجین تانوس

تانوس در دوران نوزادی
تانوس در دوران نوزادی

همان طور که گفته شد، تانوس به خاطر سندروم دیوینت در بین نژاد و هم‌نوعان خودش متفاوت بود. حتی مادرش، سوی سان، وقتی اولین بار چشمانش به او در هنگام تولد افتاد، دچار جنون شد و سعی داشت تا فرزندش را به قتل برساند اما آلارس، پدر تانوس، او را متوقف کرد.

به این ترتیب تانوس در میان افرادی رشد پیدا کرد که علاقه و رغبتی به حضورش در میان خودشان نداشتند. او بیش‌تر دوران کودکی‌اش را به تنهایی یا نهایتاً با برادر و حیوانات دور و برش سپری می‌کرد. این روند رشد باعث شد تا تانوس در خلوت خودش نه تنها علوم مختلف را فرا بگیرد بلکه نسبت به پوچ‌گرایی علاقه‌مند شود.

ایرانی کارت
Dicardo

نتیجه شکل گیری چنین ایدئولوژی‌هایی این بود که تایتان بنفش رنگ، شیفته مرگ شود و حتی آن را بپرستد. این علاقه وافر به قدری پیش رفت که خودِ مرگ، به شکل یک بانو، در برابر تانوس ظاهر می‌شود تا شیفتگی تبدیل به عشق شده و این موجود بنفش رنگ هدفی عجیب در زندگی خود پیدا کند: تحت تأثیر قرار دادن و جلب توجه بانو مرگ (Mistress Death).

به این ترتیب، مسیر جدیدی برای تایتان دیوانه آغاز می‌شود. او ابتدا خودش را با هر روش ممکن تقویت و سپس شروع به استفاده از علم و منابع خود می‌کند تا سلاح‌های مرگبار خطرناکی را خلق کند. با تشکیل یک گروه و فرماندهی تعدادی از افراد، تانوس اولین قربانی بزرگش را قمر محل زندگی‌اش انتخاب و با بمباران محل زندگی‌اش، تعداد زیادی از هم‌نوعان خود را قتل عام می‌کند.

ولی این تازه اول راه تایتان دیوانه بود. تانوس با بهره بردن از عمری طولانی، برای اثبات عشق خود به بانو مرگ، تمام عمرش را صرف نابود کردن موجودات زنده می‌کند. گروهی که پایه‌گذاری‌اش کرده بود رفته رفته گسترش پیدا می‌کند تا این که تبدیل به ارتشی پر از موجودات ترسناک و خطرناک با قابلیت‌های عجیب و غریب می‌شود.

در ارتش فضاییِ او می‌توان انواع و اقسام تجهیزات کشتار و قتل پیدا کرد. سربازان تانوس از ترسناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین نژادهای کهکشان‌ها تشکیل شده‌اند. در بین افرادحریف تانوس می‌تواند موجودات مرگباری از جمله ربات‌ها، جادوگران و دانشمندان دیوانه‌ای را یافت که همگی دنباله‌روی تایتان دیوانه هستند. زیر دستان مستقیم او با نام بلک اوردر (Black Order) شناخته می‌شوند که هر کدام از اعضای آن به تنهایی می‌توانند ارتشی را حریف باشند.

اما شاید بزرگ‌ترین نکته در مورد تانوس، ارتباطش با دستکش و سنگ‌های بی‌نهایت به حساب آید. او با پی بردن به توانایی‌ها و قدرت سنگ‌های بی‌نهایت تصمیم می‌گیرد تا آن‌ها را به دست آورد و با به کار بردنشان، تبدیل به قدرتمندترین موجود جهان شود. به این ترتیب، او برای اثبات علاقه خود به مرگ فقط یک بشکن فاصله خواهد داشت. بشکنی که توانایی این را دارد تا هر موجودی که تایتان بنفش رنگ بخواهد، از بین ببرد.


قدرت‌ها و توانایی‌های تانوس

تانوس، بلک اوردر و دستکش بی‌نهایت با سنگ‌های بی‌نهایت
تانوس، بلک اوردر و دستکش بی‌نهایت با سنگ‌های بی‌نهایت

تانوس به عنوان یکی از اترنال‌های قمر تایتان، توانایی‌های معمولی این نژاد را به طور ذاتی دارد. از قدرت، سرعت و پایداری فرا انسانی گرفته تا آسیب‌ناپذیری و حتی جاودانی (یا حداقل عمری بسیاری طولانی) جزو این توانایی‌ها محسوب می‌شود. به لطف جهش‌یافتگی‌اش نیز تمام این توانایی‌ها تقویت شده‌اند. بانو مرگ هم الطاف خاص خود را هر از چند گاهی به فضایی بنفش رنگ ارزانی می‌دارد. به این ترتیب از تانوس، با فاصله، به عنوان قدرتمندترینِ اترنال‌های قمر تایتان یاد می‌شود.

اما او به همین توانایی‌های ذاتی‌اش اکتفا نکرد. در اوریجین تانوس اشاره کردیم که او با دانش و علومی که در طی دوران رشدش فرا گرفته، توانسته تجهیزات مورد نیازش را بسازد و نقشه‌هایش را پیش ببرد. هر چند بعد از تشکیل ارتش خود و بلک اوردر، خودِ تایتان دیوانه بیش‌تر وقتش را با طراحی نقشه‌ها و دستور دادن می‌گذراند تا انجام شخصی امور مورد نظرش در به قتل رساندن موجودات زنده.

چیزی که بیش از هر ویلن دیگر باعث خاص شدن تانوس می‌شود، علاقه او در به دست آوردن سنگ‌های بی‌نهایت و قرار دادن آن‌ها روی دستکش بی‌نهایت است. این ترکیب باعث می‌شود تا کسی که دستکش را در دست می‌کند، در صورت داشتن نیروی کافی، بتواند هر آن چه که می‌خواهد را فقط با به یک بشکن به انجام برساند. چه بخواهد در یک آن از این سر کهکشان به آن سرش برود، زمان را به عقب برگرداند یا یک توهم ایجاد کند. چه سلاحی بهتر از این برای از بین بردن موجودات جهان و شیفته کردن معشوقه خود؟


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها