دریچه تکنولوژی معرفی موتو -E7 محصول تازه موتورولا با دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده Helio G25 - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های سری موتو E موتورولا از زمان معرفی نخستین محصول این خانواده در سال ۲۰۱۴ تا به حال با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند و شرکت سازنده با علم به این موضوع، هر از چندی عضو جدیدی به این مجموعه می‌افزاید. موتورولا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی گوشی موتو E7 Plus را روانه بازار برزیل کرد و به تازگی اسمارت‌فون جدیدی را با نام موتو E7 معرفی کرده است؛ محصولی که از نظر مشخصات شباهت بسیاری با نسخه پلاس دارد. مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی را باید نخست در چیپ‌ست پردازشی و سپس در ظرفیت باتری آنها جست‌وجو کرد. به علاوه، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی E7 Plus جای خود را به نمونه‌ای ۵ مگاپیکسلی در گوشی تازه داده است.

ضخامت موتو E7 کمی از نسخه پلاس کمتر و ۸٫۸۹ میلی‌متر است. وزن آن هم به همین ترتیب حدود ۲۰ گرم کمتر و ۱۸۰ گرم گزارش شده است. بدنه پلاستیکی این محصول با پوشش آب‌گریز یا water-repellent طراحی شده است. این محصول رده پایین با مجهز بودن به دو دوربین در قابی مربعی و همچنین برخورداری از حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی که با لوگوی شرکت سازنده یکپارچه شده طرحی آشنا و مشابه با موتو E7 Plus دارد. تنها تفاوت ظاهری دو گوشی در این بخش، به محل قرارگیری فلش ال‌ای‌دی باز می‌گردد که در نسخه پلاس بالای دو دوربین و در نمونه استاندارد در سمت راست قاب مربعی شکل جای گرفته است. دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند و مانند محصولات اخیر موتورولا دکمه‌ای اختصاصی برای فراخوانی دستیار دیجیتال Google Assistant در کناره سمت چپ دستگاه تعبیه شده است.

صفحه‌نمایش Max Vision موتو E7 همچون نسخه پلاس نمونه‌ای ۶٫۵ اینچی از نوع IPS LCD است که وضوح آن اچ‌دی پلاس یا ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰:۹ عنوان شده و ناچی به شکل قطره آب در بالای آن قرار دارد. این بریدگی، همان طور که اشاره شد، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دستگاه با f/2.2 را در بر گرفته که از ثبت تصاویر پرتره پشتیبانی می‌کند.

در حالی که موتو E7 Plus به پردازنده‌ای ساخت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۴۶۰ مجهز شده بود، محصول جدید از پروسسور Helio G25 بهره می‌برد که توسط کمپانی تایوانی مدیاتک تولید شده است. این تراشه ۱۲ نانومتری همان است که اخیرا در Redmi 9A شاهد آن بوده‌ایم و ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز را در بر می‌گیرد. ۲ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده و فضای ذخیره‌سازی را می‌توان از طریق اسلات میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر افزایش داد.

دوربین اصلی دستگاه ۴۸ مگاپیکسل وضوح دارد که بالاتر از حد و اندازه اسمارت‌فونی در این رده به نظر می‌رسد. گشودگی دیافراگم لنز دوربین f/1.7 بوده و با برخورداری از فناوری Quad Pixel برای ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل، خروجی پیش‌فرض دوربین، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. از جمله قابلیت‌های این دوربین می‌توان به Night Vision، حالت پرتره و همچنین پانوراما اشاره کرد. به علاوه، همچون برخی از گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار، Google Lens نیز با دوربین یکپارچه شده است. دوربین اصلی موتو E7 از ثبت ویدئو با وضوح اچ‌دی و فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. دومین دوربین این مجموعه هم ۲ مگاپیکسلی بوده که برای تصویربرداری ماکرو کاربرد دارد و به کمک آن می‌توان تصاویری از فاصله ۲٫۵ سانتی‌متری سوژه ثبت کرد.

ظرفیت باتری این گوشی هزار میلی‌آمپر کاهش یافته و از ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت در موتو E7 Plus به ۴ هزار میلی‌آمپر ساعت رسیده است. انرژی مورد نیاز باتری از طریق یک شارژر ۱۰ واتی تأمین می‌شود و به گفته شرکت سازنده می‌تواند تا ۳۶ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. محصول جدید موتورولا قابلیت اتصال به شبکه نسل پنجم را ندارد و از نظر ارتباطی به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، درگاه USB-C، بلوتوث ۵٫۰ و Wi-Fi b/g/n با باند ۲٫۴ گیگاهرتزی مجهز شده است.

موتو E7 با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی موتورولا احتمالا در هفته‌های آتی در کشورهای آمریکای لاتین، خاور میانه و آسیا عرضه خواهد شد و در خصوص عرضه آن در اروپا و آمریکای شمالی فعلا خبری در دست نیست.

این گوشی در رنگ‌های آبی (Aqua Blue)، خاکستری (Mineral Gray) و قرمز (Satin Coral) به تولید می‌رسد و کارشناسان با توجه به قابلیت‌های آن انتظار دارند قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.