دریچه تکنولوژی معرفی OnePlus 8T – به‌روزرسانی یک پرچمدار میان‌رده - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : شرکت وان‌پلاس ساعتی پیش در روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۳ مهر ۲۰۲۰) از جدیدترین عضو خانواده وان‌پلاس ۸ رونمایی کرد؛ OnePlus 8T را باید آپدیتی برای OnePlus 8 دانست که در آوریل گذشته همراه با پیشرفته‌ترین گوشی این شرکت تا به امروز یعنی OnePlus 8 Pro معرفی شد. امسال ظاهرا برخلاف سال گذشته خبری از ۸T Pro نخواهد بود و OnePlus 8T همچنان نمونه‌ای در میان OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro قرار می‌گیرد. از جمله امکانات تغییر یافته در ۸T نسبت به مدل ۸ باید به نرخ رفرش صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و توان شارژر اشاره کرد و به‌جز این موارد تقریبا همه چیز طبق روال سابق است. وان‌پلاس در این نوبت همچنین از هدست بی‌سیم Buds Z نیز رونمایی کرد.

طراحی – ابعاد و وزن

اولین تغییر در شکل ظاهری وان‌پلاس ۸T در صفحه‌نمایش آن رخ داده که با وجود آن‌که همچنان از دوربین سلفی پانچی بهره می‌برد اما این بار به‌صورت تخت و بدون خمیدگی در کناره‌ها طراحی شده است. نکته جدید بعدی در شکل دوربین‌های پشت دستگاه رخ داده که به‌جای قرارگیری در ستونی در مرکز این قسمت حالا در یک فرم L شکل به‌کناره سمت چپ و درون یک باکس مشکی نسبتا برآمده قرار گرفته‌‌اند. این طراحی که بی‌شباهت به گوشی‌های هواوی نیست تا به امروز در گوشی دیگری در این برند دیده نشده است.

سایز صفحه‌نمایش در ۸T نسبت به ۸ بدون تغییر بوده و بدین‌ترتیب انتظار ابعاد مشابهی را در این گوشی داریم. طول و عرض دستگاه به ترتیب ۱۶۰٫۷ و ۷۴٫۱ میلی‌متر است که با وجود آن‌که در طول با چند دهم میلی‌متری افزایش روبرو می‌شویم، اما در عرض حتی با وجود تخت شدن لبه‌های صفحه‌نمایش، کاهشی ۱٫۲ میلی‌متری را شاهد هستیم.

افزایش ظرفیت باتری انتظار مشاهده ضخامت و وزن بیشتری را در OnePlus 8T نسبت به OnePlus 8 ایجاد می‌کند؛ امری‌که در عمل نیز به‌وقوع می‌پیوندد. ضخامت این مدل با ۰٫۴ میلی‌متر افزایش به ۸٫۴ میلی‌‌متر رسیده و وزن ۱۸۸ گرمی آن نیز ۸ گرم سنگین‌تر از قبل شده است.

صفحه‌نمایش

یکی از تفاوت‌های بزرگ وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو به صفحه‌نمایش کوچک‌تر مدل ۸ تعلق داشت که با وجود آن‌که همچنان از فناوری ساخت OLED بهره می‌گرفت اما علاوه بر وضوح کمتر از نرخ به‌روزسانی ۱۲۰ هرتزی وان‌پلاس ۸ پرو نیز در آن خبری نبود. در OnePlus 8T اندازه ۶٫۵۵ اینچی صفحه‌نمایش و فناوری Fluid AMOLED آن تغییری نسبت به قبل نداشته اما حالا به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و تجربه متفاوتی را روایت می‌کند. وضوح این صفحه‌نمایش همچنان ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است و با پوششی از جنس گوریلاگلس (با ورژن نامشخص) محافظت می‌شود. سنسور اثر انگشت نوری دستگاه نیز مثل قبل درون این صفحه‌نمایش قرار دارد.

وان‌پلاس در توصیف این صفحه‌نمایش به کسب امتیاز ۰٫۳ در شاخص JNCD در دقت رنگ اشاره کرده که آن را مستحق دریافت امتیاز +A در سایت مرجع DisplayMate نموده است. به‌گفته وان‌پلاس، مدل ۸T تنها اسمارت‌فونی با امتیاز +A از دیسپلی‌میت است که از صفحه‌نمایش تحت برخوردار است. حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش ۱,۱۰۰nits اعلام شده و ۸,۱۹۲ پله مختلف برای تنظیم روشنایی را ارائه می‌کند

در کناره سمت چپ بالای این صفحه‌نمایش به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه با سنسور Sony IMX471 بر می‌خوریم که بدون تغییر نسبت به OnePlus 8، از پیکسل‌هایی با ابعاد ۱ میکرون برخوردار است و فوکوس خودکار نیز در آن جایی ندارد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.45 بوده و لرزه‌گیری دیجیتال نیز در لیست امکانات آن به‌چشم می‌خورد.

دوربین‌های اصلی

در بخش پشتی OnePlus 8T از سه دوربین و یک مازول ۲ مگاپیکسلی مونوکروم استفاده شده که این آخری ظاهرا برای دریافت اطلاعات بیشتری از تصویر پیش رو و محو کردن پس‌زمینه به‌کار گرفته می‌شود. دوربین اصلی این قسمت ظاهرا بدون تغییر نسبت به قبل همان ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 پیشین است که با ترکیب چهار پیکسل مجاور و ارتقاء اندازه پیکسل‌ها به ۱٫۶ میکرون، تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی را برداشت می‌کند. لنز ۶ مرحله‌ای این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردار بوده و از لرزه‌گیرهای دیجیتال و اپتیکال (EIS و OIS) نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین دوم این گوشی یک نمونه ۱۶ مگاپیکسلی التراواید با f/2.2 است که با وجود آن‌که کاملا مشابه OlePlus 8 به نظر می‌رسد اما میدان دید آن حالا گسترده‌تر شده و از ۱۱۶ به ۱۲۳ درجه رسیده است. این دوربین ظاهرا فاقد فوکوس خودکار است.

در نهایت سومین و آخرین دوربین حاضر در ۸T یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکروست که نسبت به نمونه ۲ مگاپیکسلی مشابه حاضر در OnePlus 8 با افزایش رزولوشن روبرو شده است.

پردازنده – حافظه

برخلاف انتظار، وان‌پلاس تغییری در نوع پردازنده انتخابی خود نداده و هنوز از همان پروسسور ۷ نانومتری Snapdragon 865 (و نه نسخه پلاس آن) برای OnePlus 8T استفاده کرده است. مزیت حضور این پروسسور علاوه بر قدرت بالا در بخش پردازش و گرافیک، به مودم Snapdragon X55 آن تعلق دارد که اتصال بی‌نقص گوشی به شبکه‌های ۵G را تضمین می‌کند. حافظه رم دستگاه در دو نسخه ۸ و ۱۲ گیگابایتی ارائه می‌شود که هر دو از نوع LPDDR4X هستند و بدین‌ترتیب هنوز فاصله خود را با OnePlus 8 Pro با حافظه‌های پر سرعت LPDDR5 حفظ می‌کنند. این فاصله اما در حافظه داخلی به چشم نمی‌‌خورد و هر دو حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی این مدل از نوع بسیار پر سرعت UFS 3.1 در نظر گرفته شده که حتی از نسخه پرو با حافظه‌های UFS 3.0 نیز سرعت بیشتری را ارائه می‌کند.

سیستم خنک‌کننده داخلی این مدل نیز با ارتقاء روبرو شده و سطح خنک‌کننده‌گی آن حالا ۲۸۵ درصد بیشتر شده است.

باتری

یکی دیگر از نکات تغییر یافته در ساختار ۸T به باتری آن تعلق دارد؛ جایی‌که نه‌تنها ظرفیت آن از ۴,۳۰۰ به ۴,۵۰۰mAh افزایش پیدا کرده و حالا تقریبا ظرفیتی مشابه مدل پرو دارد بلکه شارژ سریع این باتری نیز دستخوش تغییر بزرگی شده و توان آن از ۳۰ وات در مدل قبلی به ۶۵ وات افزایش پیدا کرده است. به لطف این شارژر بسیار سریع که Warp Charge 65 نامیده می شود (و وان‌پلاس در تضاد با اپل در طنز تلخی بر حضور آن در جعبه دستگاه تأکید کرده است) تنها ۱۵ دقیقه شارژ برای رساندن باتری از صفر به ۶۰ درصد کفایت خواهد کرد. در این مدل از دو باتری در کنار هم استفاده شده که هریک با توان ۳۰ واتی شارژ شده و بدین‌ترتیب سرعت بسیار بالایی را ارائه خواهد کرد. این شارژر علاوه بر استانداردهای شارژ پیشین وان‌پلاس از USB PD تا توان ۴۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند که امکان استفاده از آن در تمامی دستگاه‌های منطبق با این فناوری را فراهم می‌آورد.

ارتباطات

جدا از ۵G، سرعت اتصال شبکه ۴G LTE این مدل نیز در سطح بالایی قرار داشته و روی کاغذ از دانلود و آپلود به‌ترتیب تا سرعت‌های ۲ گیگابیت بر ثانیه و ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. NFC، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۱ و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/Galileo/beiDou (دو باند در GPS و Galileo) دیگر راه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. از جک هدست در این گوشی همچنان خبری نیست اما اسپیکرهای استریوی آن احتمالا توجه علاقه‌مندان به موسیقی را جلب خواهد کرد.

از جمله امکانات جدید مرتبط با رابط کاربری دستگاه باید به سیستم همواره روشن صفحه‌نمایش در آن اشاره کرد که ظاهرا برای اولین بار در این برند ظاهر شده و علاوه بر موارد تکراری و همیشگی این قسمت حالا امکاناتی مثل نمایش عکس از گالری و به‌تصویر کشیدن Bitmoji روی این قسمت را نیز ارائه می‌کند.

رنگ – قیمت – زمان حضور در بازار

وان‌پلاس ۸T در دو رنگ سبز براق و نقره‌ای مات با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به بازار عرضه می‌شود که ترکیب رنگ کاملا متفاوتی در مقایسه با OnePlus 8 به حساب می‌آید. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی در بازارهای اروپایی ۵۹۹ یورو برای نسخه پایه ۸/۱۲۸GB بوده و ورژن ۱۲/۲۵۶GB آن نیز با قیمت ۶۹۹ یورو به بازار عرضه می‌شود. پیش‌سفارش این مدل از امروز آغاز شده و حضور آن در بازار نیز به ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهر ۱۳۹۹) موکول شده است.

این گوشی در بازار آمریکا تنها در ورژن ۱۲/۲۵۶GB و با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می‌شود و با وجود آن‌که پیش‌سفارش برای آن بدون تغییر از امروز امکان‌پذیر است اما حضور در بازار آن اندکی دیرتر و در ۲۳ اکتبر (۲ آبان ۱۳۹۹) به وقوع می‌پیوندد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.