دریچه تکنولوژی معرفی Vivo Y51 نسل سوم از خانواده همنامان! - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : شرکت ویوو در اواخر سال ۲۰۱۵ از گوشی میان‌رده‌ای با نام Y51 رونمایی کرد که با صفحه‌نمایش ۵ اینچی، دوربین ۸ مگاپیکسلی و پروسسور Snapdragon 410، حتی با استانداردهای ۵ سال پیش نیز در رده میانی رو به پایین قرار می‌گرفت. ویوو چندی پیش در ماه سپتامبر نام Y51‌ را بار دیگر در قالب مدلی جدید و نسبتا مدرن زنده کرده که از صفحه‌نمایش OLED و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار بوده و پروسسور ۱۱ نانومتری Snapdragon 665 آن نیز چندان ضعیف به‌نظر نمی‌رسید. این شرکت حالا برای سومین بار مدلی را با همین نام یعنی Y51 به نمایش گذاشته که با وجود ثابت ماندن پردازنده و تغییرات اندک در بخش دوربین، در اکثر موارد دیگر نسبت به مدل قبلی با تغییر روبرو شده است.

Y51‌ جدید در بخش رویی با همان طراحی پیشین یعنی یک صفحه‌نمایش بزرگ سرتاسری و ناچ قطره‌ای بخش بالایی ارائه شده و تفاوتی از این لحاظ با Y51 معرفی شده در سپتامبر ۲۰۲۰ ندارد. ماجرا در بخش پشتی تغییر کرده و محوطه لوزی‌شکل دوربین‌ها در مدل‌ قبلی حالا جای خود را به یک طراحی مدرن‌تر مستطیلی در کناره سمت چپ داده و نشان ویوو نیز به‌جای مرکز، هم‌راستا با دوربین در پایین قرار دارد.

Y51 جدید از ابعاد ۸٫۳۸×۷۵٫۳۲×۱۶۳٫۸۶ میلی‌متری برخوردار است که به‌خصوص در زمینه ضخامت با توجه به ظرفیت بالای باتری رقم کاملا مناسبی به‌نظر می‌رسد. وزن ۱۸۸ گرمی گوشی نیز شرایط مشابهی داشته و با نیم‌نگاهی به ابعاد صفحه‌نمایش، گوشی نسبتا سبک‌وزنی را به نمایش می‌گذارد.

صفحه‌نمایش گوشی نسبت به مدل قبلی اندکی بزرگ‌تر شده و به ۶٫۵۸ اینچ رسیده است. این پنل البته در فناوری ساخت، گامی به عقب برداشته و برخلاف مدل OLED پیشین حالا با فناوری IPS LCD ارائه شده است. وضوح این صفحه‌نمایش ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل بوده و از طیف رنگی DCI P3 پشتیبانی می‌کند. با تغییر فناوری ساخت از OLED به LCD، امکان جای‌گذاری سنسور اثر انگشت درون پنل وجود نداشته و این حسگر طبق انتظار به کناره دستگاه و روی دکمه پاور منتقل شده و به‌گفته ویوو تنها به ۰٫۲۴۸ ثانیه برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش احتیاج دارد بالای صفحه‌نمایش و در بریدگی قطره‌ای این قسمت دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه جای دارد که از گشودگی دیافراگم f/2.0 برخوردار بوده و ظاهرا تغییری نسبت به قبل نداشته است. از این دوربین جدا از تصویربرداری می‌توان برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش از طریق تشخیص چهره نیز استفاده کرد.

در بخش پشتی با سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با f/1.79، هشت مگاپیکسلی التراواید با f/2.2 و ۲ مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 روبرو می‌شویم که تفاوتی نسبت به Y51 قبلی ندارند اما سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان از این مجموعه حذف شده و احتمالا این وظیفه بر عهده دیگر دوربین‌های حاضر در این قسمت واگذار شده است. به‌عنوان یک ویژگی دیگر در رابطه با این مجموعه باید به قابلیت لرزه‌گیری دیجیتال یا EIS در هنگام فیلم‌برداری اشاره کرد که ظاهرا تنها برای دوربین اصلی در دسترس قرار دارد.

Vivo Y51 در پردازش از چیپ‌ست ۱۱ نانومتری Snapdragon 665 بهره می‌برد که به ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی A73 و ۴ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی A53 مجهز بوده و در پردازش گرافیکی نیز از Aderno 610 بهره می‌برد. حافظه رم گوشی نسبت به قبل دو برابر شده و به ۸ گیگابایت رسیده اما حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قابل ارتقاء آن (تا ۱ ترابایت دیگر از طریق اسلات اختصاصی microSD) تغییری نسبت به گذشته نداشته است.

دیگر تغییر مهم این مجموعه را باید در باتری آن جست‌وجو کرد که حجم آن از ۴,۵۰۰mAh حالا به ۵ هزار میلی آمپر ساعت افزایش یافته و حالا به گفته ویوو با یک بار شارژ امکان استفاده از دستگاه برای بیش از ۱۴ ساعت تماشای ویدئوی HD‌ آنلاین و بیش از ۷ ساعت انجام بازی‌های سنگین فراهم شده است. شارژر ۱۸ واتی همراه گوشی تغییری نسبت به قبل نداشته و به ۶۷ دقیقه زمان برای پر کردن ۷۰ درصد ظرفیت باتری نیاز دارد. این باتری از شارژ معکوس سیمی برای پر کردن باتری دیگر دیوایس‌های منطبق نیز پشتیبانی می‌کند.

Vivo Y51 در دو رنگ ترکیبی آبی (Titanium Sapphire) و سبز (Crystal Symphony) با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری Funtouch OS 11 با قیمت ۳,۵۹۹,۰۰۰ روپیه اندونزی (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به ۲۵۵ دلار آمریکا) به بازار این کشور ارائه شده و هنوز از امکان ارائه آن به دیگر کشورها خبری در دست نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.