دریچه تکنولوژی نپذیرفتن توافق‌نامه‌ی جدید واتس‌اپ چه بلایی بر سر حساب کاربری‌مان خواهد آورد؟ - ژوانا

اعلام واتس‌اپ مبنی بر تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی و اجبار کاربران به تأیید آن موجب شد این برنامه ریزش شدیدی در تعداد کاربران فعال خود پیدا کند و تا مدت‌ها بروزرسانی پرحرف و حدیث آن، نقل محافل رسانه‌ای بود. چندی پیش بود که مجموعه‌ی واتس‌اپ رسماً اجرای خط مشی جدید خود را به تعویق انداخت اما سوال اینجاست که اگر باز هم نخواهیم این توافق‌نامه را بپذیریم چه بلایی بر سر حساب‌کاربری‌مان خواهد آمد؟

واتس‌اپ با اعلام بروزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران در ماه ژانویه (دی ماه)، وارد فصل جدیدی از فراز و فرودها شد؛ چالش‌هایی که هنوز هم ادامه دارند و به نظر نمی‌رسد به این راحتی‌ها دست از سر واتس‌اپ و فیس‌بوک بردارند.

توافق‌نامه‌ی بحث برانگیز واتس‌اپ، کاربران را ملزم می‌کرد تا با تأیید سیاست‌های جدید این برنامه، بخشی از اطلاعات شخصی خود را در اختیار شرکت مادر واتس‌اپ یعنی Facebook قرار دهند. این مورد باعث برپا شدن جریاناتی در فضای مجازی به منظور حمایت از حریم خصوصی کاربران و مقابله با نشر اطلاعات آنان شد که هنوز هم به عقیده‌ی برخی، این توافق‌نامه نباید لازم‌الاجرا باشد.

با این حال طی هفته‌های گذشته مجموعه‌ی WhatsApp تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با اطلاع‌رسانی دقیق‌تر کاربران از طریق بخش Status، جزئیات بیشتری را از سیاست‌کذاری جدید این برنامه در اختیار آن‌ها قرار دهد تا در انتها تصمیم به عهده‌ی کاربران باشد.

whatsappagreement1.jpg

این توافق‌نامه که در ابتدا قرار بود مفاد آن برای تاریخ ۲۵ بهمن ماه به اجرا درآید به دلیل نارضایتی و هجمه‌ی سنگین از طرف کاربران با تأخیر سه ماهه همراه شد و تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه به تعویق افتاد.

در این رابطه بخوانید:

– آیا باید منتظر ریزش کاربران واتس‌اپ باشیم؟
– واتس‌اپ و فیس‌بوک با داده‌های شخصی ما چه می‌کنند؟

اما اگر هنوز هم قصد نداریم تا ۲۵ اردیبهشت این توافق‌نامه را قبول کنیم چه می‌شود؟ ظاهراً با رد این توافق‌نامه شما به مدت چند هفته پس از موعد مقرر شده هنوز هم قادر به دریافت پیام‌های اعلان‌ و تماس‌های ورودی هستید اما نمی‌توانید پیامی را مشاهده یا ارسال کنید.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که پس از چند هفته چه اتفاقی قرار است بیفتد اما سیاست جدید واتس‌اپ برای حذف اکانت‌هایی با بیش از ۱۲۰ روز غیرفعالی  ممکن است در این مورد هم صادق باشد و اطلاعات حساب‌کاربری شما پس از غیرفعال بودن ۱۲۰ روزه‌ی اکانت، به‌طور خودکار حذف گردد.

تصمیم شما در رابطه با توفق‌نامه‌ی اجباری واتس‌اپ چیست؟ آیا همچنان حاضر به استفاده از این پیام‌رسان محبوب هستید؟  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها