دریچه تکنولوژی همین حالا آنتی ویروس گوشی اندرویدی خود را آزمایش کنید - ژوانا

داشتن یک آنتی‌ویروس بر روی گوشی‌های اندرویدی ضروری به نظر می‌رسد تا از ما در برابر میلیون‌ها بدافزار محافظت کند. در صورتی که شما هم یک آنتی ویروس بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید اما مطمئن نیستید کار می‌کند یا نه، می‌توانید روش ساده تست آنتی ویروس‌های اندرویدی را امتحان کنید.

ممکن است یک آنتی ویروس بر روی گوشی خود داشته باشید اما تاکنون هرگز رفتاری از آن ندیده باشید که بیانگر توانایی تشخیص بدافزارها باشد. همچنین بسیاری از گوشی‌ها دارای آنتی ویروس داخلی هستند که ممکن است فعال نباشند، بنابراین باید از فعال بودن آنتی ویروس و البته توانایی آن در تشخیص و پاکسازی بدافزارها مطمئن شد.

بدیهی است نمی‌خواهید عملکرد آنتی ویروس نصب شده بر روی گوشی خود را با یک بدافزار واقعی و مخرب آزمایش کنید. به همین دلیل پژوهشگرهای کمپانی امنیتی TrustPort یک بدافزار کاملاً بی خطر برای تست آنتی ویروس‌های اندرویدی طراحی کرده‌اند.

54554.PNG

اپلیکیشن Mobile Security Virus Test که بر روی فروشگاه گوگل پلی استور در دسترس است، حاوی یک کُد غیر مخرب شناخته شده به نام EICAR است. این کد استاندارد به منظور آزمایش آنتی ویروس‌ها طراحی شده است و هیچگونه رفتار مخربی ندارد.

پس از نصب اپلیکیشن Mobile Security Virus Test باید بلافاصله آنتی ویروس نصب شده بر روی گوشی اندرویدی شما آن را شناسایی کند و قادر به پاک کردن آن باشد. در صورتی هم که تنها موقع اجرای آن پیغام شناسایی بدافزار ظاهر شد، ممکن است تنظیمات آنتی ویروس به درستی انتخاب نشده باشد.

Screenshot_20210219-192321_Device-care.jpg

نتیجه آنتی ویروس Avira و آنتی ویروس داخلی سامسونگ

همچنین این احتمال وجود دارد که آنتی ویروس گوشی شما تنها در صورت انجام اسکن دستی یا خودکار قادر به تشخیص بدافزار باشد. در این حالت باز هم آنتی ویروس کنونی گوشی شما مناسب نیست و نمی تواند بدافزارها را به صورت بلادرنگ شناسایی کند.

اما اگر آنتی ویروس گوشی شما قادر به تشخیص بدافزار آزمایشی Mobile Security Virus Test نیست، بهتر است هرچه زودتر به دنبال یک جایگزین برای آن باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 237 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها