دریچه تکنولوژی هک کارت‌های گرافیک انویدیا و فعال کردن vGPU در مدل‌های گیمینگ و میان رده! - ژوانا

در برخی موارد شاهد روی دادن اتفاقات جالب توجه و عجیب هستیم. این بار نیز شکستن یک قابلیت در کارت‌های گرافیک انویدیا که می‌تواند کاربران را از شر خرید کارت‌های گرافیک گران قیمت رها سازد، به سرعت خبر ساز شده است. مجازی سازی حرفه‌ای بدون پرداخت هزاران دلار، برای همه!

قابلیتی موسوم به پردازنده گرافیکی مجازی یا vGPU (GPU Virtualization) وجود دارد. Vgpu چیست؟ این قابلیت به کارت‌های گرافیک رده بالا اجازه می‌دهد که در اختیار بیش از یک سیستم قرار گیرند. بدین ترتیب می‌توان با خرید یک کارت گرافیک چند سیستم را تحت پوشش قرار داد. یک کارت گرافیک قدرتمند نظیر سری کوادرو و یا شتاب دهنده‌هایی که در سرور قرار می‌گیرند، به لطف فناوری vGPU می‌توانند قدرت خود را بین چند سیستم تقسیم کنند.

vGPU موردی است که در سطح سیلیکون پشتیبانی می‌شود. تقریباً می‌توان گفت که تمامی کارت‌های گرافیک موجود انویدیا در بخش تراشه از vGPU پشتیبانی می‌کنند. اما استفاده از این عملگر نیازمند نرم افزار و برنامه‌های متعددی است. برای استفاده از قابلیت vGPU به نرم افزار و برنامه‌های متعددی نیاز است. همچنین این قابلیت باید در بخش درایور نیز پشتیبانی شود.

gpu-1.JPG

اگر نمی‌دانید، انویدیا تنها در کارت‌های گرافیک رده بالا، ایستگاه کاری و شتاب دهنده‌های خود از vGPU پشتیبانی می‌کند. اگر چه دیگر مدل‌ها نظیر سری جیفورس هم در سطح تراشه و سیلیکون این قابلیت را یدک می‌کشند، اما به صورت نرم افزاری قفل بوده و قابل استفاده نیست. حال اگر توان خرید مدل‌هایی نظیر Quadro و Tesla را ندارد، بد نیست بدانید که از این به بعد می‌توانید با سری جیفورس نیز گرافیم مجازی را در یک محیط مورد استفاده قرار دهید.

علاقه‌مندان به vGPU (GPU Virtualization) با کمک مهندسان سخت افزار، موفق به شکست ساده این قفل در کارت‌های گرافیک رده پایین و مصرف کننده شده‌اند. انویدیا به تازگی و از طریق به‌روزرسانی درایور، امکان دسترسی به GPU از طریق ماشین مجازی را ممکن کرده است. اما این قابلیت تنها به یک ماشین مجازی امکان استفاده از GPU را می‌دهد. حال عده‌ای از متخصصان سخت افزاری با هک و آنلاک این قابلیت، موفق شده‌اند تا کارت‌های گرافیکی که مبتنی بر تراشه‌هایی نظیر GP102، GP104، TU102 و TU104 هستند را به پشتیبانی از Vgpu مجهز کنند.

بدین ترتیب بدون خرید کارت‌های گرافیک گران قیمت، می‌توانید در یک سیستم کارت گرافیکی را نصب کرده و امکان استفاده از آن برای دیگران را نیز بدون دردسر و مشکلات خاص ممکن کنید. vGPU بر خلاف برخی از راه حل‌های موجود، بالاترین توان پردازشی را به همراه دارد؛ به طوری که انگار به واقع یک کارت گرافیک مشابه در سیستم شما نصب شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها