دریچه تکنولوژی ویجی‌لاگ: فواید و ضررهای بازی‌های ویدیویی - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

صحبت در مورد فواید و ضررهای بازی‌های ویدیویی به یکی از موضوعات پرطرفدار چند سال اخیر تبدیل شده است. سال‌ها پیش محققان و سیاست‌مداران بی‌شماری اعتقاد داشتند که بازی‌های ویدیویی می‌توانند باعث خشن‌تر شدن بچه‌ها شوند و نرخ جرم و جنایت را بالا ببرند. اما با گذشت زمان و انجام پژوهش‌های کامل‌تر مشخص شد که سرگرمی شماره یک بسیاری از ما، فواید زیادی هم دارد.

برای مثال یکی از جذاب‌ترین تاثیرات مثبت بازی‌های ویدیویی به خصوص عناوین اکشن و شوتر، بهبود مهارت‌های دیداری و ادارکی است. به زبان ساده‌تر، تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که تجربه بازی‌های اکشن می‌توانند توانایی شما در «توجه انتخابی» را بالاتر ببرند و همچنین به شما این امکان را دهند تا اشیا بیشتری را به صورت همزمان ردیابی کنید.

صحبت در مورد ضررهای بازی‌های ویدیویی هم که کار آسانی است. مهم‌ترین موضوعی که از قدیم تا الان به آن اشاره می‌شود، ترویج خشونت است و در این بین برخی از پژوهش‌های نشان داده‌اند که بازی‌های ویدیویی می‌توانند روی خواب شما و عملکردتان در مدرسه هم تاثیر منفی بگذارند. در ویجی‌لاگ امروز کمی بیشتر در مورد بازی‌های ویدیویی و فواید و ضررهای آن‌ها صحبت می‌کنیم و در نهایت توضیح می‌دهیم که چرا صحبت در مورد این موضوع کمی بی‌معنا است.

ایرانی کارت
Dicardo

در واقع ویجی‌لاگ امروز خلاصه‌ای از کتاب The Psychology of Video Games نوشته دکتر سلیا هودنت (Celia Hodent) است که در آن به روانشناسی پشت بازی‌های ویدیویی و همچنین اهمیت UX (تجربه کاربری) در ساخت بازی‌ها صحبت می‌شود.

تجربه بازی‌های ویدیویی روی شما چه تاثیراتی تا به امروز گذاشته است؟ آیا احساس می‌کنید که بازی‌ها توانسته‌اند باعث بهبود مهارت‌هایی بشوند؟ از بازی کردن چه آسیب‌های دیده‌اید؟ حتما دیدگاه‌های خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : ویدیو تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.