دریچه تکنولوژی پردازنده AMD Ryzen 7 5750G به 4.8 گیگاهرتز اورکلاک شد - ژوانا

اخیراً از فروش غیرقانونی نمونه‌های اولیه پردازنده AMD Ryzen 7 5750G PRO در چین گفتیم. حالا یکی از این نمونه‌ها به ۴٫۸ گیگاهرتز اورکلاک شده و از آن بنچمارک گرفته شده است.

AMD Ryzen 7 5750G PRO یک پردازنده نسل چهارمی با ریزمعماری Zen 3 است، با این حال برخلاف مدل‌های سری Ryzen 5000 از پردازنده گرافیکی داخلی بهره می‌برد و به همین دلیل در دسته APU ها قرار می‌گیرد.

s6QunmFcuAX4TVmx.jpg

با وجود اینکه هنوز این پردازنده به طور رسمی معرفی نشده است، اما نمونه‌هایی از آن به بیرون نشت پیدا کرده و دست به دست می‌چرخد. نمونه‌های آزمایشی یا به اختصار ES مخصوص سازندگان سیستم‌های آماده و OEM هستند، با این حال این بار برخی از آنها از سر از eBay در آورده‌اند و با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

wO0rXzp05bnlw6Lz.jpg

انتظار می‌رود با توجه به نسل‌های گذشته کارایی Ryzen 7 5750G و Ryzen 7 PRO 5750G مشابه باشد و تفاوت صرفاً به وجود برخی قابلیت‌های رده سازمانی در گونه PRO محدود می‌شود.

rJNpkUBY3cyWhNHa.jpg

یکی از این نمونه‌های اولیه از پردازنده Ryzen 7 PRO 5750G با اعمال ولتاژ هسته ۱٫۵ ولت به ۴٫۸۹ گیگاهرتز اورکلاک شده اما از آنجایی که پایدار نبوده، با ولتاژ ۱٫۴۷ ولت به ۴٫۸ درصد اورکلاک شده است. این نمونه به اندازه‌ای پایدار بود تا بنچمارک CPU-Z را اجرا کند.

نمونه مورد بحث پس از اورکلاک شدن به ۴٫۸ گیگاهرتز امتیاز ۶۶۰ را تست تک هسته‌ای و امتیاز ۶۸۹۸ را در تست چند هسته‌ای برنامه CPU-Z به ثبت رسانده است. برای درک بهتر این اعداد بهتر است اشاره کنیم امتیاز پردازنده Ryzen 7 5800X در تست‌های مزبور به ترتیب ۶۶۳ و ۶۷۶۶ است.

باید دقت داشت این یک نمونه اولیه است و این احتمال وجود دارد که نسخه نهایی قادر به ارائه همین کارایی خیره کننده بدون اورکلاک کردن باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها