دریچه تکنولوژی پرچمدار زیبا و متفاوت سافایر: Radeon RX 6900 XT TOXIC پس از چند روز انتظار دیده شد - ژوانا

چند روزی است که اخباری حول محور یک کارت گرافیک بسیار خاص از برند سافایر در جریان است؛ ما ترجیح دادیم تا زمان انتشار تصاویر اصلی صبر کرده و اینک زمان آشنایی با Sapphire Radeon RX 6900 XT TOXIC فرا رسیده است؛ یک پرچمدار فوق خاص با طراحی متفاوت و جذاب.

در چند روز گذشته، سافایر چند اسلاید تبلیغاتی از یک محصول خاص را در شبکه‌های اجتماعی چینی زبان خود منتشر کرده بود. اسلایدهای فوق حاکی از آن بودند که یک کارت گرافیک پرچمدار جذاب و متفاوت در راه است. اینک زمان انتشار تصاویر و برخی مشخصات Sapphire Radeon RX 6900 XT TOXIC رسیده است.

1SA-1.jpg

سافایر که تنها به تولید کارت‌های گرافیک برند AMD مشغول است، تصمیم به احیای نام تجاری TOXIC گرفته است. این کارت گرافیک که از تراشه پرچمدار RX 6900 XT بهره می‌برد، از خنک کننده هیبریدی بهره می‌برد. بر خلاف ASUS ROG STRIX RX 6900 XT LC، سافایر استفاده از خنک کننده هیبریدی را به جای خنک کننده مایع در دستور کار خود قرار داده است.

1SA-2.jpg

Radeon RX 6900 XT TOXIC دارای یک خنک کننده بادی بر روی بدنه اصلی است که با یک فن ۱۰۰ میلی متری تکمیل می‌شود. این فن به همراه هیت سینک اختصاصی خود برای خنک سازی مدار تغذیه (VRM) در نظر گرفته شده است. از آن‌سوی داستان نیز یک رادیاتور بزرگ ۳۶۰ میلی متری با سه فن ۱۲ سانتی متری نیز GPU و تراشه‌های حافظه را خنک خواهد کرد.

افزون بر بدنه کارت گرافیک، فن‌های رادیاتور مایع و فن تکی تعبیه شده بر روی کارت گرافیک، از LED RGB قابل کنترل بهره می‌برند. نکته جالب توجه در مورد Radeon RX 6900 XT TOXIC آن است که این کارت گرافیک از یک ترکیب متفاوت در بخش درگاه‌های تغذیه استفاده می‌کند؛ دو درگاه ۸ پین و یک درگاه ۶ پین.

1SA-3.jpg

این کارت گرافیک به دو تراشه بایوس با سوئیچ فیزیکی بر روی بدنه مجهز شده است که یکی از آنها برای حالت اورکلاک است. سافایر تا کنون اشاره‌ای به فرکانس‌های این کارت گرافیک جذاب نکرده است؛ با این وجود می دانیم که بدون شک فرکانس کاری آن از سری نیترو پلاس بیشتر خواهد بود. فروشگاه Newegg نیز این کارت گرافیک را با قیمت ۱۶۴۰ دلار در لیست محصولات خود قرار داده و تاریخ عرضه رسمی آن را ۱۷ فوریه ذکر می‌کند. تولید کارت‌های گرافیک پرچمدار با خنک کننده‌های مایع در سری GeForce RTX 30 و Radeon RX 6000 بسیار افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها