دریچه تکنولوژی چرا موسس وان‌پلاس، شرکت خالق اندروید را خرید؟ - ژوانا

استارت‌آپ Nothing همچنان در حال ادامه دادن به رمز و رازهایی است که ماهیت این شرکت را مخفی و در عین حال جذاب نگه داشته است. جدیدترین اخبار در مورد این شرکت حکایت از خرید کمپانی Essential دارد که پیش از این کار خود را با اندی روبین شروع کرد ولی پس از مدتی توقف فعالیت خود را اعلام کرد. با این حال دلیل خرید اسنشال توسط ناثینگ چیست؟

اندی روبین اگرچه یکی از بزرگترین افراد در دنیای نرم‌افزار بوده و بستری برای بزرگترین سیستم عامل موبایلی دنیا را خلق کرد ولی بعدها به دلایلی که هیچ‌گاه به تأیید رسمی گوگل نرسید، از مجموعه این شرکت جدا شد تا کمپانی مد نظر خود را تأسیس کند.

اسنشال که ابتدا تصور می‌شد ادبیاتی متفاوت در ساخت گوشی‌های اندرویدی داشته باشد نیز هیچ‌گاه نتوانست به موفقیت خاصی در این بازار سخت به دست آورد و در همان نسخه اول گوشی خود باقی ماند و محصول دوم این شرکت هیچ گاه روشنایی روز را ندید و در حد طرح‌های آزمایشگاهی باقی ماند.

از سوی دیگر کارل پی، موسس جوان وان‌پلاس همچنان در حال ادامه دادن به طرح‌های جسورانه خود در دنیای فناوری است. گزارش‌های اخیر نشان‌دهنده این است که این فرد مشهور در دنیای فناوری پس از تأسیس کمپانی Nothing که قرار است چیزهایی را تولید کند که پیش از این وجود نداشته‌اند سراغ خرید امتیاز تجاری و برند Essential رفته است.

PH1.jpg

ظاهراً این خبر با جستجویی که خبرنگار رسانه مشهور ۹to5Google در بانک اطلاعاتی سازمان مالکیت‌های معنوی بریتانیا انجام داده به دست آمده و حکایت از این دارد که اندی رابین مالکیت نشان تجاری Essential و حق استفاده از آن را در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کارل پی منتقل کرده است.

در ابتدای انتشار این خبر، منابع از مجهول بودن انتقال پتنت‌ها و اختراعات ثبت شده توسط اسنشال صحبت کرده بودند ولی ساعاتی پیش کارل پی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که این خرید شامل پتنت‌ها نیز می‌شود و انگیزه اصلی او برای خرید این نشان و امتیازات آن نیز بهره‌بردن از پتنت‌های ارزشمندی است که تیم تحت هدایت اندی روبین به ثبت رسانده‌اند.

وقتی کارل پی در اوایل این ماه برای اولین بار جزئیات مربوط به Nothing را به اشتراک گذاشت، اعلام نمود که اولین محصول این شرکت یک هدفون بی سیم خاص خواهد بود. البته Pei در ادامه وعده معرفی دستگاه‌های بسیار بیشتری را نیز داد که قرار است از همین سال جاری میلادی در بازار عرضه شوند.

پی در همین زمینه طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرده که تیم تحت هدایت او قصد دارد یک اکوسیستم ویژه برای دستگاه‌های هوشمند بسازد:

ما با محصولات ساده‌تر، هدفون‌های بی‌سیم شروع خواهیم کرد. ما در طول سال نه فقط محصولات صوتی، بلکه چندین محصول خواهیم داشت، و در نهایت می‌خواهیم بستری را خلق کنیم که این دستگاه‌ها با استفاده از آن بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که این خبر به معنای پایان میراث اندی روبین در Essential و ایده‌های بکر او نیست. در پایان سال ۲۰۲۰، چندین کارمند سابق Essential در OSOM Products، شرکتی که توسط جیسون کیتس، رئیس سابق تحقیق و توسعه Essential تأسیس شد، شاغل شدند.

این استارت آپ قصد دارد در اواخر سال جاری یک دستگاه اندروید متمرکز بر حریم خصوصی را معرفی کند که البته اطلاعات بیشتری در مورد آن تا زمان معرفی منتشر نخواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها