دریچه تکنولوژی چینی‌ها تولید انبوه ماژول‌های حافظه DDR5 را آغاز کردند - ژوانا

چند قبل برند چینی Asgard با معرفی اولین ماژول حافظه رم DDR5 دنیا موجب حیرت همگان شد و از برندهای برتر بازار سبقت گرفت. حالا کمپانی چینی Jiahe Jinwei خبر از آغاز تولید انبوه ماژول‌های حافظه رم DDR5 در خاک چین داده است.

Jiahe Jinwei به عنوان چهارمین تولید کننده ماژول‌های حافظه در چین، خبر از دریافت تراشه‌های حافظه DDR5 ساخت Micron و آغاز تولید انبوه ماژول‌های حافظه DDR5 داد. این کمپانی مالک برندهایی چون Asgard و Guangwei است که پیش از این اولین ماژول حافظه DDR5 را با فرکانس تا ۴۸۰۰ مگاهرتز و ظرفیت تا ۱۲۸ گیگابایت معرفی کرده بود.

ASGARD-DDR54800-Memory-Alder-Lake-1-1200x826.jpg

فناوری حافظه رم جدید DDR5 با بهبودهای بزرگی در زمینه مصرف انرژی، افزایش ظرفیت، پشتیبانی از تصحیح خطا و افزایش اورکلاک پذیری همراه است. حافظه‌های DDR5 در مقایسه با نسل DDR4 انرژی کمتری مصرف می‌کنند، ظرفیت و فرکانس بالاتری دارند و در عین حال دارای کنترلر تغذیه داخلی هستند که امکان دست یابی به فرکانس‌های بالاتر را می‌دهد.

انتظار می‌رود اینتل با پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake-S اواخر سال میلادی جاری اولین پلتفرم با پشتیبانی از DDR5 را معرفی کند. با این حال مهاجرت به DDR5 زمان بر خواهد بود و از همین رو انتظار می‌رود مادربردهای سری ۶۰۰ اینتل به طور هم زمان از هر دو ماژول‌های حافظه DDR5 و DDR4 پشتیبانی کنند. به این ترتیب مهاجرت به نسل DDR5 برای خریداران آسان‌تر خواهد بود.

در طرف دیگر انتظار می‌رود AMD هم با سوکت AM5 و پردازنده‌های Zen 4 از حافظه‌های نسل جدید DDR5 پشتیبانی کند. با این حال AMD هنوز هیچ گونه زمانی مشخصی اعلام نکرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها