دریچه تکنولوژی چینی‌ها پیش‌دستی کردند؛ معرفی اولین حافظه رم DDR5 دنیا با فرکانس 4800 مگاهرتز - ژوانا

برند چینی Asgard که محصولات آن در بازار ایران هم یافت می‌شود، گوی سبقت را از کمپانی بزرگ حافظه سازی ربود و اولین ماژول حافظه DDR5 را معرفی کرد. اولین ماژول حافظه رم DDR5 چینی‌ها دارای فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز است.

Asgard نه تنها برند شناخته شده‌ای نیست، بلکه برند بزرگی هم نیست و وب سایت رسمی آن بیشتر به وبلاگ یک دانش آموز ۱۲ ساله شبهات دارد. در هر صورت کمپانی Shenzhen Jiahe Jinwei Electronic Technology Co که پشت برند Asgard قرار دارد، افتخار معرفی اولین ماژول حافظه رم دسکتاپ DDR5 را به نام خود ثبت کرده است.

ASGARD-DDR54800-Memory-Alder-Lake-1-1200x826.jpg

اولین ماژول حافظه رم DDR5 معرفی شده فاقد هرگونه حرارت گیر پرزرق و برق یا نورپردازی RGB است و شاهد یک بُرد PCB سبز زشت هستیم. حتی خبری از نام گذاری‌های رایج نیست و این ماژول تنها با شناسه VMA5AUK-MMH224W3 شناخته می‌شود. این ماژول در ظرفیت ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در قالب کیت‌هایی با ظرفیت متنوع عرضه خواهد شد.

ماژول حافظه DDR5 کمپانی چینی Asgard دارای فرکانس ۴,۸۰۰ مگاهرتز با تایمینگ ۴۰-۴۰-۴۰ است که با توجه به بیشینه فرکانس ۸,۴۰۰ وعده داده شده با استاندارد DDR5، چندان سریع به نظر نمی‌رسد. با این حال ولتاژ این ماژول ۱٫۱ ولت است که با استاندارد تعیین شده از سوی JEDEC هم خوانی دارد.

ASGARD-DDR54800-Memory-Alder-Lake-2-1200x826.jpg

Asgard اعلام کرده تولید ماژول حافظه رم DDR5 این کمپانی تنها در زمان عرضه پردازنده‌های سازگار با آن آغاز خواهد شد. بنابراین باید منتظر معرفی پردازنده‌های Alder-Lake ،Sapphire Rapids و Tiger Lake-U اینتل و APU های Van Gogh و Rembrandt تیم سرخ ماند. قیمت ماژول حافظه رم Asgard DDR5 اعلام نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها