دریچه تکنولوژی کارت توسعه SSD7540 با سرعت 28 گیگابایت بر ثانیه معرفی شد - ژوانا

کمپانی HighPoint تولید کننده ملزومات حافظه‌های ذخیره‎‌سازی، فروش جدیدترین کارت توسعه SSD خود ملقب به SSD7540 را آغاز کرد. این کارت توسعه بر روی سوکت PCIe 4.0 مادربرد نصب می‌گردد و دارای هشت اسلات M.2-2280 برای پشتیبانی از حداکثر هشت درایو NVMe است. با بهره‌‎گیری از این کارت توسعه، انتقال اطلاعات با سرعت ۲۸ گیگابایت بر ثانیه دیگر آرزو به حساب نمی‎‌آید.

بر روی این کارت توسعه هشت درایو NVMe نصب می‌شود و حداکثر ظرفیت هر درایو نیز هشت ترابایت است که در مجموع امکان نصب ۶۴ ترابایت حافظه ذخیره سازی بر روی این کارت فراهم می‌باشد. به گفته کمپانی سازنده، این کارت توسعه با بهره‌گیری از پیکربندی RAID، می‌تواند هشت درایو حافظه NVMe را در قالب یک حافظه واحد ذخیره سازی مدیریت کند. نتیجه اینکار رسیدن به سرعت ۲۸ گیگابایت بر ثانیه می‌باشد. جدیدترین کارت توسعه SSD این شرکت یعنی SSD7540 از رابط PCIe 4.0 x16 برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کند که در حال حاضر یکی از سریع‌ترین درگاه ‎های اتصال در رایانه‎‌های شخصی به حساب می‌آید.

کارت توسعه SSD7540 از سه نوع پیکربندی RAID پشتیبانی می‌کند، اگر هدف شما رسیدن به سرعت‌های بالاتر می‌باشد می‌توانید از پیکربندی RAID 0 استفاده نمایید. پیکربندی RAID 1 امنیت را برای شما تضمین می‌کند. ولی اگر هم خدا را می‌خواهید و هم خرما را، می‌بایستی از پیکربندی RAID 1/0 استفاده نمایید که هم سرعت و هم امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

1605547228_1604479.jpg

اگر مادربرد شما قدیمی است و از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی نمی‌کند، نگران نباشید چون کارت توسعه SSD7540  با رابط PCIe 3.0 نیز سازگار است و شما می‌توانید بدون دغدغه از این کارت توسعه استفاده لازم را ببرید.

کمپانی HighPoint، سیستم خنک کننده کارت توسعه SSD7540 را از نو طراحی کرده است. این امر باعث می‌شود حافظه‌های SSD نوع NVMe در خنک‌ترین حالت ممکن کار کند. ترکیب یک هیت‌سینک آلومینیومی آنودایز شده با دو عدد فن فوق العاده بادوام و تقریبا بی صدا به همراه یک پد حرارتی با ضریب بالای هدایت گرما، این سیستم خنک کننده را بسیار کارآمد نموده و موجب می‌گردد گرمای تولید شده توسط حافظه‌‎های NVMe با سرعت هرچه تمام به بیرون هدایت شود.

چیپست این کارت توسعه، توسط خود کمپانی HighPoint تولید شده که با استفاده از رابط PCIe 4.0 x16 رسیدن به بالاترین سرعت‌های ارتباطی را ممکن می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های این کارت توسعه می‌توان به پشتیبانی از بیشتر سیستم‌های عامل من جمله ویندوز و لینوکس اشاره نمود. پشتیبانی از بوت UEFI نیز از دیگر قابلیت‌های این کارت توسعه به حساب می‌آید. همچنین یک کانکتور شش پین بر روی این کارت توسعه قرار دارد که وظیفه تأمین برق درایوهای NVMe را به عهده خواهد گرفت.

اگر قصد تهیه این کارت توسعه پرسرعت را دارید باید به اطلاعتان برسانیم کارت SSD7540 در فروشگاه‌‎های آنلاین مانند آمازون با قیمتی حدود ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.