دریچه تکنولوژی کارت گرافیک GeForce RTX 3060 انویدیا هنوز نیامده گران شد! - ژوانا

اگر خبرهای دنیای سخت افزار و کامپیوتر را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید انویدیا در آینده‌ای نزدیک کارت گرافیک قدرتمند و اقتصادی RTX 3060 را رونمایی و عرضه می‌کند. اما طبق خبرهای جدید بسیاری از فروشندگان در فروشگاه‌های اینترنتی خود قیمت این کارت گرافیک را بسیار گران‌تر از ۳۲۹ دلار مورد انتظار اعلام کرده‌اند.

چند روز پیش انویدیا با انتشار تیزری به صورت رسمی زمان معرفی و قیمت کارت گرافیک RTX 3060 را اعلام کرد؛ طبق این خبر، تیم سبز کارت گرافیک میان‌رده و اقتصادی GeForce RTX 3060 را در تاریخ ۷ اسفند (۲۵ فوریه) رونمایی می‌کند و پس از آن نیز محصول مذکور با قیمت ۳۲۹ دلار وارد بازارها خواهد شد. البته قیمت مزبور برای نسخه‌ی مرجع این کارت گرافیک است و انتظار می‌رود نسخه‌های سفارشی دیگر شرکت‌ها مقداری گران‌تر عرضه شوند.

128383-geforce-rtx-3060-1.jpg

بر اساس خبرهای جدید تعدادی از فروشندگان، پیش از معرفی کارت گرافیک RTX 3060 قیمت آن را افزایش داده‌اند. در نظر داشته باشید طبق قوانین داخلی شرکت انویدیا، اولین سری از محصولات جدید باید با قیمت پیشنهادی تولیدکننده (همان انویدیا) به فروش برسند؛ پس فروشندگانی که مسئول پیش‌فروش محصولات جدید انویدیا هستند، موظف‌اند حتی اگر سفارش کاربران را طی چند روز یا حتی چند هفته به دستشان می‌رسانند، در قیمت اعلام شده از سوی تولیدکننده تغییری ایجاد نکنند.

nvidia-geforce-rtx-3060-12-gb.jpg

اما متاسفانه این قانون بارها شکسته شده و بسیاری از فروشندگان برای افزایش قیمت محصول، سفارش پیش‌فروش کاربران را لغو کرده و از آن‌ها برای سفارش مجدد رقم بالاتری درخواست می‌کنند. انویدیا نیز تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله با این هنجارشکنی‌ها انجام نداده است، البته تولیدکننده نیز به جزء محدود کردن محصولات ارسالی برای این فروشندگان خاص، کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

در هر صورت هم‌اکنون فروشنده‌ای به نام ProShop که در تعدادی از کشورهای اروپایی فعالیت دارد، قیمت کارت گرافیک RTX 3060 را در فروشگاه خود افزایش داده است. ProShop هم‌اکنون در وب‌سایت خود قیمت کارت گرافیک GeForce RTX 3060 را ۴۹۹ یورو اعلام کرده که از قیمت پیشنهادی انویدیا برای فروش این محصول در کشورهای اروپایی حدود ۵۲ درصد بیشتر است.

PROSHOP-GeForce-RTX-3060-DE.png

در این رابطه بخوانید:

– به کارت گرافیک میان رده اما قوی نیاز دارید؟ تاریخ دقیق معرفی RTX 3060 به همراه مشخصات
– معرفی کارت گرافیک ۱۲ گیگابایتی RTX 3060 انویدیا با قیمت ۳۳۰ دلار تا کمتر از دو هفته دیگر
– قیمت کارت گرافیک از ۲۴ بهمن بال در می‌آورد؟
– 
– 

البته ProShop نیز تنها فروشنده‌ای نیست که به فکر سوء استفاده از شرایط بحرانی بازار کارت گرافیک بوده و هم‌اکنون بسیاری دیگر از فروشندگان اروپایی هم قیمت کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا را پیش از معرفی افزایش داده‌اند. از میان این‌ها، PCDiga در یک هفته‌ی اخیر حدود ۱۰۰ یورو به قیمت کارت گرافیک RTX 3060 اضافه کرده است. جالب اینجاست که با این افزایش قیمت، هم‌اکنون در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی قیمت کارت گرافیک RTX 3060 با قیمت کارت گرافیک قدرتمندتر RTX 3060 Ti برابر است.

Geforce-RTX-3060-Pricing-768x726.jpg

نظر شما در مورد وضعیت فاجعه‌بار بازار کارت گرافیک چیست، شما دلیل این افزایش قیمت و کمبود موجودی را چه می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها