دریچه تکنولوژی کارت گرافیک GeForce RTX 3060 به طور رسمی معرفی شد؛ امیدواریم به دست گیمرها برسد! - ژوانا

در نهایت پس از مدت‌ها انتظار، انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 3060 را به طور رسمی معرفی کرد؛ کارت گرافیکی که به عنوان عضو ارزان قیمت خانواده آمپر، بدون شک فروش بالایی را تجربه خواهد کرد. این شما و این هم GeForce RTX 3060.

بسیاری از مشخصات RTX 3060 مانند داده‌های غیر رسمی است که در روزهای اخیر شاهد انتشار آنها بودیم. انویدیا پس از فروش بالای RTX 2060، GTX 1060 و حتی GTX 1050 Ti، در سری آمپر به دنبال مدل‌های مشابه در نسل جدید بود. RTX 3060 کارت گرافیکی است که با قیمت پایه ۳۲۹ دلار، امکان اجرای بازی‌های FHD و ۲K را داراست. همچنین این محصول تضمین می‌کند که می‌تواند از فناوری‌های RTX و Ray Tracing در بازی‌ها لذت ببرید.

AART-02.jpg

کارت گرافیک RTX 3060 دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 است؛ در این مدل نیز شاهد استفاده از تراشه‌های حافظه ۱۴ گیگابیتی هستیم. برخی منابع ادعا می‌کنند که در آینده نه چندان دور، انویدیا نسخه ۶ گیگابایتی این کارت گرافیک را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. RTX 3060 دارای یک رابط ۱۹۲ بیتی بوده و توان مصرفی تمام برد (TGP) در این کارت گرافیک به ۱۷۰ وات می‌رسد.

AART-03.jpg

RTX 3060 از تراشه GA106 با ۳۵۸۴ هسته CUDA بهره می‌برد؛ این مقدار نزدیک به ۲۶ درصد کمتر از هسته‌های درون RTX 3060 Ti است. با این وجود میزان حافظه گرافیکی RTX 3060 به شکلی عجیب بالاتر است! انویدیا تا کنون اشاره‌ای به تعداد هسته‌های RT و Tensor موجود در این مدل نکرده است. RTX 3060 از توان ۱۳ ترافلاپ در ثانیه (تنها توان هسته‌های CUDA ذکر شده است) بهره برده و به گفته انویدیا، از فناوری تازه وارد Resizable BAR نیز در مادربردهای اینتلی پشتیبانی می‌کند.

کارت گرافیک RTX 3060 در تاریخ ۲۵ فوریه (۷ اسفند) وارد بازارهای جهانی خواهد شد. یکی از نکات نگران کننده، قیمت بالاتر از برچسب است؛ برخی از فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌هایی بالاتر را برای این کارت گرافیک در نظر گرفته‌اند. همچنین اسکالپرها و ماینرها نیز در کمین آن هستند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها