دریچه تکنولوژی کنسول بازی جدید نینتندو سوئیچ با نمایشگر بزرگ‌تر و خروجی گیمینگ 4K در راه است - ژوانا

سال گذشته خبرگزاری بلومبرگ گزارشی تهیه کرد که بنا بر آن قرار بود نسخه‌ای جدید از کنسول بازی نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. حالا اما شایعات جدیدی در این باره به گوش رسیده است که جزئیات هیجان‌انگیزی را از این خبر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد نینتندو قصد دارد برای کنسول گیمینگ جدید Switch Pro خود از نمایشگرهای OLED سامسونگ با اندازه‌ی بزرگ‌تر از نمایشگرهای قبلی استفاده کند. پیش از این در مدل‌های دیگر کنسول نینتندو سوئیچ شاهد نمایشگرهای پرتایل ۶٫۲ اینچ یا ۵٫۵ اینچی بودیم که ظاهراً این شرگت قصد دارد برای اولین بار در کنسول بازی خود از نمایشگر ۷ اینچ سامسونگ بهره گیرد.

سامسونگ قصد دارد تولید انبوه این نمایشگرهای اولد ۷ اینچی اچ‌دی با رزولوشن ۷۲۰p را در حوالی خرداد ماه آغاز کرده و ماهیانه کمتر از یک میلیون واحد از آن را تولید کند که قرار است سپس در اوایل تابستان برای مونتاژکارها ارسال شوند.

این نمایشگر جدید می‌تواند جایگزین مناسبی برای صفحه‌نمایش‌های فعلی کنسول بازی نینتندو سوئیچ با حاشیه‌های بد قواره‌ی سیاه رنگ باشد و علاوه بر آن پنل OLED بکار رفته در این کنسول دارای مصرف باتری کمتر، کنتراست بالاتر و زمان پاسخگویی نمایشگر سریع‌تری نسبت به صفحه‌نمایش‌های LCD فعلی کنسول‌های سوئیچ خواهد بود.

nintendoswitchpro.jpg

توافق نینتندو و سامسونگ برای همکاری در تولید کنسول جدید سوئیچ پرو می‌تواند برای هر دو طرف نتیجه‌ی مطلوبی داشته باشد چرا که عرضه‌ی بیش‌ از حد پنل‌های rigi OLED موجب افت قیمت آن شده بود و از طرفی هم بحران کمبود تراشه در ساخت کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ به مراه کارت‌های گرافیک نسل جدید، می‌تواند سکوی پرتابی برای مجموعه‌ی نینتندو باشد.

البته این پایان ماجرا نیست و در کنسول نیتندو سوئیچ پرو جدید نه تنها باید منتظر نمایشگر بزرگ‌تر باشیم، بلکه در کنار صفحه‌نمایش ۷ اینچی OLED با رزولوشن اچ‌دی ۷۲۰P، این بار نینتندو قرار است لذت تجربه‌ی گیمینگ با کیفیت ۴K را نیز به کاربران خود بچشاند.

این اولین کنسول از میان ساخته‌های شرکت Nintendo خواهد بود که به چنین قابلتی مجهز می‌شود. کنسول «سوئیچ پرو» آینده می‌تواند در حالت «Docked mode» و اتصال با سیم به تلویزیون خانگی، تجربه‌ی جدید از بازی ۴K را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

تا کنون اطلاعات دقیق و رسمی مبنی بر زمان عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو Switch Pro منتشر نشده است اما با توجه به فروش فوق‌العاده‌ی کنسول بازی «نینتندو سوئیچ» و رکوردشکنی آن به عنوان پرفروش‌ترین کنسول گیمینگ طی دو سال اخیر، به نظر نمی‌رسد این شرکت برای عرضه‌ی کنسول جدید خود عجله‌ای داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.