دریچه تکنولوژی گزارش شهر سخت افزار از رونمایی رسمی ایسوس از مادربردهای Z590 در ایران - ژوانا

هفته گذشته در تاریخ بیست هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ شاهد رونمایی رسمی ایسوس از مادربردهای Z590 بودیم. این رونمایی طی یک رویداد در هتل هما تهران برگزار شد که اصحاب رسانه، نمایندگان فروش محصولات حوزه سخت افزار و فروشندگان نیز در آن حضور داشتند. شهر سخت افزار نیز به عنوان محبوب‌ترین رسانه سخت افزار در ایران گزارشی از این رویداد برای شما آماده کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا این رویداد در یک سالن بزرگ و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و به همین دلیل با ایجاد یک فاصله نسبتاً زیاد، ایسوس تصمیم به تقسیم سالن به دو بخش گرفته بود.

در همین راستا یک بخش از سالن به تجهیزات سخت‌افزاری مانند دو مادربرد جدید ایسوس یعنی مدل‌های TUF Gaming Z590 Plus-WiFi و ROG STRIX Z590 – Gaming WiFi و بخش دیگر نیز در اختیار رسته دستگاه‌ها و تجهیزات گیمینگ مانند پاور، مانیتور، روتر، مودم روتر، سرور و کارت گرافیک های سری RTX 30 اختصاص یافته بود.

IMG_4212.jpg

IMG_4253.jpg

البته از نکات جالب این مراسم سر هم کردن یک سیستم گیمینگ قدرتمند با مادربرد ROG STRIX Z590-E Gaming برای نشان دادن قدرت سخت‌افزارهای جدید در اجرای بازی بود. سخت‌افزارهایی متشکل از کارت گرافیک TUF Gaming RTX 3080 OC به همراه یک پردازنده جدید نسل یازدهمی اینتل که این روزها سیستم رویایی بسیاری از PC Gamerها به شمار می‌آید.

IMG_4266.jpg

IMG_4221.jpg

اما در بخش تجهیزات جانبی محصولاتی مانند سری Electro Punk شامل ماوس ROG STRIX Impact II EP، ROG STRIX Socpe TKL EP، ماوس پد ROG Sheath EP و هدست ROG STRIX Go 2.4 EP در معرض دید حضار قرار گرفته بودند که از میان آنها می‌توان به ست‌های گیمینگ محبوب و جدید ایسوس اشاره کرد. البته کارت گرافیک‌های  ROG STRIX، TUF Gaming و Dual از سری RTX 30 ایسوس نیز در این road-show حضور داشتند.

IMG_4234.jpg

در همین راستا آقای سعید مسلمی، به عنوان مدیر روابط عمومی دفتر ایسوس در ایران مراسم را آغاز و به صورت رسمی مادربردهای سری ROG را در سه مدل مدل ROG MAXIMUS XIII EXTREME Glacial، ROG MAXIMUS XIII EXTREME و ROG MAXIMUS XIII Hero آغاز کرد.

IMG_4261.jpg

مدل ROG MAXIMUS XIII EXTREME Glacial پرچمدار جدیدترین مادربردهای Z590 ایسوس است که از خنک کننده یکپارچه برای پردازنده، مدار تغذیه، اسلات‌های M.2 و چیپست استفاده می‌کند. مونوبلاک این مادربرد امکان خنک سازی تمامی المان‌های مهم را به وسلیه خنک کننده‌های لوپ باز مایع را فراهم می‌کند تا بتوان تمام قدرت پردازنده های نسل یازدهم را استخراج کرد. همچنین برای ضمانت نهایت کارایی و دوام بالا در بخش مدار تغذیه از با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین قطعات استفاده شده است.

مدل ROG MAXIMUS XIII EXTREME را می‌توان به نوعی برادر کوچکتر مدل قبلی دانست که ویژگی‌های مشترک بسیار زیادی با آن دارد؛ با این حال، تفاوت اصلی بین این دو مادربرد قدرتمند، نبود مونوبلاک در مدل کوچکتر است. البته باید گفت که با داشتن یکی از قدرتمندترین مدارهای تغذیه، درگاه‌ها و اتصلات جدید و پرسرعت و رابط PCIe 4.0 مدل ROG MAXIMUS XIII EXTREME نیز می‌تواند به خوبی از پردازنده‌های جدید میزبانی کند.

1.jpg

IMG_4188.jpg

IMG_4197.jpg

سومین مدل معرفی شده تحت نام ROG MAXIMUS XIII HERO قهرمانی جدید برای جامعه گیمرها خواهد بود؛ چرا که این مدل با قیمتی مناسب امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

به صورت کلی ویژگی‌های مادربردهای جدید ROG را می‌توان استفاده از مدار تغذیه قدرتمند تا ۲+۱۸ فاز (بسته به مدل)، کانکتور تامین توان پردازنده PROCOOL با آستانه تحمل ۱۰ آمپر برای انتقال صحیح جریان الکتریکی، افزایش وزن و فضای هیت‌سینک‌ها، حضور رابط PCIe 4.0 با پردازنده‌های نسل یازدهم، چیپ صوتی SupremeFX به همراه آمپلی فایر برای تقویت صدا، نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی و کاکنکتورهای پرسرعت عنوان کرد.

پس از یک وقفه کوتاه بخش دوم این مراسم رونمایی نیز آغاز شد؛ در این بخش دیگر مادربردهای ROG STRIX Z590 ایسوس معرفی شدند. در این بخش از مراسم مادربرد مدل ROG STRIX Z590-E Gaming WiFi ایسوس به عنوان کامل‌ترین و قدرتمند ترین مادربرد این دسته معرفی شد که از ویژگی‌های متنوعی برخوردار است.

طبق اطلاعات ارائه شده، مادربردهای ROG STRIX Z590 ایسوس محصولاتی ساخته شده برای جامعه گیمرها خواهند بود که هدف آنها تجهیز گیمرهایی است که بودجه محدودی برای تهیه کامپیوتر خود دارند.

IMG_4235.jpg

سری ROG STRIX Z590 تا حد بسیار زیادی ویژگی‌هایی مشترک با سری ROG دارند که از جمله ویژگی‌های این سری می‌توان به استفاده از مدار تغذیه قدرتمند تا ۲+۱۴ فاز تماماً دیجیتالی همراه با کانکتور PROCOOL II برای انتقال صحیح و برق و کنترلر DIGI+ VRM، چهار اسلات حافظه رم DDR4 با قابلیت پشتیبانی از فرکانس بیش از ۵۳۳۳ مگاهرتز، بهینه سازی خطوط ارتباطی حافظه با معماری Optimem III برای انتقال سریع داده‌ها، خنک کننده بهینه با هیت سینک‌های بزرگ‌تر و چیپ صوتی گیمینگ به همراه آمپلی فایر سری Savitech و خروجی صدا Type-C اشاره کرد.

در این مراسم ۶ مدل مادربرد ROG STRIX Z590 معرفی شدند که ایسوس اسامی ROG STRIX Z590-E Gaming، ROG STRIX Z590-F Gaming، ROG STRIX Z590-A، ROG STRIX Z590-F، ROG STRIX Z590-G و ROG STRIX Z590-I Gaming را برای آنها انتخاب کرده و تفاوت‌ آنها بیشتر در بخش امکانات و مدارات داخلی است.

در بخش بعدی مراسم نوبت به مادربردهای سری TUF Gaming Z590 رسید که طبق اعلام تیم ایسوس در ایران، دارای امکانات و ویژگی‌هایی هستند تا شما یک گام از همه در میدان بازی جلوتر باشید؛ افزون بر این، دو ویژگی مهم این مادربردها نهایت قدرت و پایداری و قیمت مناسب است تا هر قشر از گیمرها بتوانند مادربردهای این سری را تهیه کنند.

IMG_4239.jpg

از لحاظ فنی نیز می‌توان به ویژگی‌هایی مانند مدار تغذیه قدرتمند، راهکارهای خنک سازی متنوع، پشتیبانی از حافظه‌های رم پرسرعت، اتصالات سریع و جدید، ظاهری گیمینگ و امکانات نرم افزاری آن اشاره کرد. بنا بر مشخصات رونمایی شده، این مادربردها بسته به مدل تا ۲+۱۴ فاز تماما دیجیتال به همراه دارند که می‌توانند به خوبی میزبان پردازنده های نسل یازدهمی باشند. یکی از المان‌های مهم این بخش نیز مربوط به چیپ DrMOS است که به نوعی می‌توان آن را ترکیبی از دو ماسفت و یک درایور در یک پک دانست.

مدار چاپی ۶ لایه جهت بهبود کارکرد و کاهش دمای مادربرد با استفاده از ۲ انس مس در ساختار برد، کانکتورهای سری PROCOOL برای اتصال صحیح کانتکور برق پردازنده با آستانه تحمل ۱۰ آمپر، هدرهای متنوع فن، هیت سینک برای تمامی اسلات‌های M.2، افزایش حجم ۱٫۷ برابری هیت‌سینک با ۱٫۶ برابر فضای بیشتر و پشتیبانی از حافظه‌های اصلی پرسرعت DDR4 با فرکانس بیش از ۵۳۳۳ مگاهرتز است.

در حال حاضر از این سری دو مادربرد TUF Gaming Z590 PLUS-WIF و TUF Gaming Z590-PLUS معرفی شدند. در بخش چیپ صوتی نیز نرم افزار نام آشنای dts حضور دارد تا شما بتوانید نسبت به هر سبک از بازی صدا را شخصی سازی کنید. برای مثال، اگر طرفدار بازی‌های شوتر اول شخص هستید با فعال ساری حالت Tactical می‌توانید تمام جزئیات صدا مانند صدای تعویض خشاب یا صدای پای دشمنان خود را با وضوح بسیار بیشتری دریافت کنید. همچنین، سری TUF Gaming یک اکوسیستم کامل از تمام تجهیزات گیمینگ است که به گیمر اجازه می‌دهد با خیالی آسوده این قطعات را برای یک عملکرد عالی جمعی انتخاب و سرهم کند.

IMG_4267.jpg

سری PRIME Z590 ایسوس نیز در انتهای این مراسم معرفی شدند که ایسوس با اشاره بر اینکه مادربردهای سری PRIME این شرکت  پرفروش‌ترین مادربردها در دنیا هستند اعلام کرد:

این سری از مادربردهای ایسوس با ویژگی‌های عالی مانند برخورداری از DrMOS که ترکیبی از درایورها و ماسفت است، کانکتورهای سری ProCool، مدار چاپی ۶ لایه که باعث دوام و کارایی بیشتر می‌شود، هدرهای RGB با سیستم نورپردازی Aura Sync با قابلیت شخصی سازی و اعمال حالت‌های متنوع بصری، ۵ راهکار محافظتی و هیت سینک‌هایی بزرگ‌تر از نسل قبل همراه هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها