دریچه تکنولوژی گوشی‌های عجیبی که با باتری قلمی کار می‌کنند - ژوانا

گوشی SpareOne Plus برای تأمین انرژی خود تنها به یک باتری قلمی نیاز دارد. همانطور که از نام این گوشی مشخص است (Spare به معنای یدکی) برای مواقع ضرروری ساخته شده و شما می‌توانید فقط از آن به عنوان یک گوشی پشتیبان استفاده کنید.

بهترین ویژگی گوشی SpareOne Plus این است که بعد از گذشت ۱۵ سال از تولیدش، حتی اگر روی قفسه خاک خورده انباری منزلتان هم باشد، بازهم با یک باتری قلمی به راحتی آماده به کار خواهد شد؛ چیزی که در گوشی‌های مدرن با باتری‌های لیتیومی نخواهید دید.

گوشی‌های مجهز به باتری‌های لیتیومی حتی اگر خاموش هم باشند بازهم شارژ آن‌ها تا میزان ۲% در ماه به صورت خودکار تخلیه خواهد شد و البته تعویض‌شان هم به این راحتی‌ها نیست. اما گوشی SpareOne Plus در هر زمان و مکانی اجازه تعویض باتری را به شما خواهد؛ حتی اگر باتری قلمی آکبند ندارید می‌توانید از باتری رادیو یا کنترل تلویزیون منزل‌تان استفاده کنید. ضمناً می‌توانید از این گوشی در شرایط آب و هوایی نامناسب نیز با خیال راحت استفاده کنید چون کاملاً ضد آب است.

SpareOne Plus.jpg

گوشی SpareOne Plus یک گوشی کاملاً ابتدایی است که فقط از شبکه مخابراتی ۲G پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بسیاری از سرویس‌ دهنده‌های مخابراتی تلفن همراه در جهان مانند AT&T، شبکه ۲G را تعطیل کرده و دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند. باید توجه داشت که SpareOne Plus حدود ۱۵ سال پیش به بازار آمد.

این گوشی قابلیت ذخیره ۹ مخاطب و مجهز به یک صفحه کلید برای شماره‌گیری است که هنگام کار با آن صدایش را خواهید شنید. SpareOne Plus هیچ نمایشگری ندارد و به جای آن چند LED دارد. همچنین دارای یک دکمه اضطراری با نشان علامت مثبت (+) است که در مواقع اضطراری می‌تواند موقعیت شما را برای مخاطبین ارسال کند.

یک باتری قلمی می‌تواند انرژی لازم برای حداکثر ۱۰ ساعت مکالمه با SpareOne Plus را برایتان فراهم کند. در این گوشی برای تماس با دوستان و خانواده‌تان نیاز به یک سیم‌کارت دارید اما برای تماس‌های اضطراری نیازی به سیم‌کارت نیست.

در قسمت بالایی گوشی SpareOne Plus یک چراغ قوه کوچک نیز وجود دارد اما متأسفانه خبری از رادیو نیست. قیمت این گوشی در زمان عرضه چیزی در حدود ۶۰ دلار بود که یک گوشی گران‌قیمت محسوب می‌شد و به همین دلیل نتوانست موفقیت چمشگیری کسب کند. اما در حال حاضر می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ دلار مدل دست دوم آن را تهیه کنید. با این حال به این نکته نیز توجه کنید که عمر شبکه مخابراتی ۲G در جهان رو پایان است. 

SpareOne Plus-Baterry.jpg

چند سال پس از عرضه SpareOne Plus، نسخه ۳G آن به بازار آمد. همچنین شبکه ۲G آن نیز با گسترش  به ۴ باند مختلف، بروزرسانی شد. با این‌حال نسخه ۳G این گوشی با توجه به افزایش و همه‌گیری شبکه‌های ۵G احتمالاً به زودی دچار سرنوشتی مانند نسخه ۲G خواهد شد.

مدل ۳G گوشی SpareOne Plus مجهز به یک GPS قدرتمند است که می‌تواند مکان شما را با دقت بالایی شناسایی کند. البته شبکه ۳G در کنار قابلیت GPS نیاز به دو باتری قلمی در این گوشی دارد.

قطعا SpareOne Plus تنها گوشی موجود در بازار نبوده که می‌توانستید با یک باتری قلمی از آن استفاده کنید. به عنوان مثال این گوشی استوانه‌ای از شرکت Sanyo که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید نیز انرژی خود را از یک باتری قلمی قابل شارژ می‌گرفت. این گوشی مجهز به شبکه مخابراتی ۲G بود و می‌توانست تا ۱۰ ساعت در حالت آماده به کار و ۵ ساعت مکالمه به شما سرویس‌دهی کند.

Sanyo.jpg

محصول دیگر و البته جذابی نیز وجود دارد که در کنار یک باتری ۶۰۰ میلی آمپر ساعتی، از یک باتری نیم‌قلمی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی با نام Olive FrvrOn در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۳۷ دلار وارد بازار هند شد. FrvrOn دارای رادیوی FM و یک صفحه نمایش ۱٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل نیز بود.

Olive-FrvrOn.jpg

شاید به نظرتان استفاده از باتری‌های قلمی و نیم قلمی در گوشی‌ها عجیب باشد؛ اما روش‌های عجیب‌تری مانند استفاده از صفحه‌های خورشیدی در گوشی‌های سامسونگ و پوما نیز تا کنون ارائه و عملی شده‌اند.

با تمامی این توضیحات به نظر شما با وجود باتری‌های ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ میلی آمپر گوشی‌های هوشند در سال ۲۰۲۱ آیا نیازی به تغییر تکنولوژی در بخش باتری و شارژ گوشی‌ها وجود دارد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها