دریچه تکنولوژی گوشی های میان رده و ارزان قیمت موتو جی 30 و موتو جی 10 موتورولا معرفی شدند - ژوانا

همانطور که می‌دانید گوشی‌های سری G موتورولا محصولات میان‌رده و بسیار ارزان قیمت این کمپانی هستند. پیش‌تر برخی از این گوشی‌ها با فناوری ۵G و قلم هوشمند استایلوس در میان محصولات نزدیک به بالارده نیز حضور یافته‌اند، اما امروز موتورولا با معرفی گوشی‌های موتو G30 و موتو G10 به فلسفه‌ی اولیه‌ی گوشی‌های سری جی، یعنی مشخصات خوب و قیمت اقتصادی بازگشته است.

گوشی‌های موتو جی ۱۰ و موتو جی ۳۰ شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و در اصل می‌توان گفت گوشی موتو G30 نسخه‌ی پلاس موتو G10 است و از سخت افزار قدرتمندتری بهره می‌برد.

Motorola-Moto-G10-y-Moto-G30-Fondo-Verde-Ricky.png

گوشی موتو جی ۳۰
گوشی Moto G30 موتورولا دارای یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ x 720 پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است که دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی را در طراحی حفره‌ای خود قرار داده است.

این گوشی از یک ترکیب دوربین چهارگانه بهره می‌برد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این ترکیب از فناوری Quad Pixel پشتیبانی می‌کند؛ پس این سنسور در عمل دارای رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل با اندازه پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری است که در کنار دریچه دیافراگم f/1.7 حالت «دید در شب» (Night Vision) گوشی را پایه‌گذاری می‌کند.

g30-cam.jpg

در کنار دوربین اصلی گوشی موتو جی ۳۰ یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای، یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در ترکیب چهارگانه‌ی این دوربین خبری از سنسور تله‌فوتو نیست و مسئولیت بزرگنمایی و زوم بر عهده‌ی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. دوربین اسمارت‌فون جدید موتورولا می‌تواند با نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کند که برای یک گوشی اقتصادی کاملاً منطقی است.

گوشی Moto G30 از چیپست اسنپ دراگون ۶۶۲ بهره‌منده بوده که دارای ۴ هسته‌ی Cortex-A73، ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A53 و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۰ است. اسمارت‌فون مزبور در دو نسخه مجهز به ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و به سیستم عامل اندروید ۱۱ گوگل مجهز است.

گوشی موتو جی ۳۰ دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که طبق آزمایش‌های داخلی شرکت سازنده می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد تا دو روز کاربر را همراهی کند و از شارژ سریع ۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

g30-battery.jpg

از دیگر قابلیت‌های موتو G30 می‌تواند به وای‌فای، بلوتوث ۵٫۰، NFC، USB Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. لازم به ذکر است نسخه‌ی دو سیم‌کارته‌ی این گوشی دارای یک اسلات هیبریدی بوده که کاربر می‌تواند به جای بهره‌گیری از سیم‌کارت دوم با یک مموری کارت، حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهد.

hybrid-slot.jpg

در این رابطه بخوانید:

– معرفی گوشی‌های مدل ۲۰۲۱ موتورولا سری Moto G با امکانات مناسب و ظاهری آشنا
– رندرهای گوشی موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ لو رفت؛ کاملاً متفاوت با نسخه قبلی
– گوشی موتورولا Edge S رسماً معرفی شد؛ اولین اسمارت‌فون مجهز به اسنپ دراگون ۸۷۰
– گوشی Moto G9 موتورولا با باتری پرظرفیت، چیپست پرقدرت و قیمت تنها ۱۵۵ دلار معرفی شد
– Moto G 5G Plus رسماً معرفی شد؛ ارزان‌ترین گوشی ۵G موتورولا با ارزش خرید بسیار بالا

گوشی موتو جی ۱۰
گوشی Moto G10 موتورولا از نظر نمایشگر شباهت زیادی با موتو جی ۳۰ دارد. این گوشی نیز دارای یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ x 720 پیکسل است، اما نرخ نوسازی تصویر آن ۶۰ هرتز است. باتری موتو جی ۱۰ نیز مانند موتو جی ۳۰ یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است اما با سرعت شارژ بیشینه ۱۰ وات شارژ می‌شود.

گوشی موتو جی ۱۰ دارای چیپست اسنپ دراگون ۴۶۰ بوده که مقداری از تراشه‌ی گوشی موتو جی ۳۰ ضعیف‌تر است. این گوشی در دو نسخه مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. موتو G10 نیز دارای اسلات هیبریدی بوده و کاربر می‌تواند در صورت عدم استفاده از جایگاه سیم کارت دوم تا ۵۱۲ گیگابایت بر حافظه داخلی موبایل خود بیافزاید.

دوربین Moto G10 نیز شبیه موتو جی ۳۰ است، با این تفاوت که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و پس از تکنیک «پیکسل بینینگ»، اندازه پیکسل‌های آن به ۱٫۶ میکرومتر می‌رسد. دیگر دوربین‌های ترکیب چهارگانه موتو جی ۱۰ شبیه موتو جی ۳۰ بوده، اما دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

g10-cam.jpg

قابلیت‌های ارتباطی گوشی اقتصادی موتوی جی ۱۰ نیز با گوشی Moto G30 تفاوت چندانی ندارد. همچنین سنسور اثر انگشت هر دو گوشی نیز در بخش پشتی آن‌ها حضور دارد و هر دو به یک دکمه‌ی مخصوص برای استفاده از دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) مجهز هستند.

گوشی‌های موتو جی ۱۰ و موتو جی ۳۰ دارای بدنه‌ی پلاستیکی بوده و با استاندارد IP52 در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاومت اندکی نشان می‌دهند.

g10-ip52.jpg

قیمت گوشی‌های موتو جی ۳۰ و موتو جی ۱۰
گوشی میان‌رده موتو جی ۳۰ دارای قیمت پایه‌ی ۱۸۰ یورو و گوشی ارزان‌قیمت موتو جی ۱۰ دارای قیمت پایه‌ی ۱۵۰ یورو بوده و هر دو گوشی تا پایان ماه میلادی اخیر وارد بازارها می‌شوند.

نظر شما در مورد گوشی‌های خوش قیمت و اقتصادی Moto G10 و Moto G30 شرکت موتورولا چیست، با توجه به نرخ ارز در ایران آیا ارزش خرید این اسمارت‌فون‌ها را بالا می‌دانید یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها