دریچه تکنولوژی گوشی TCL Fold 'n Rollمعرفی شد؛ اولین گوشی دنیا که همزمان تا شده و رول می‌شود - ژوانا

تا به امروز چندین و چند نمونه و طرح گوشی تاشو در بازار دیده‌ایم و شرکت ال‌جی نیز پس از خبر توقف فعالیت بخش موبایلش، اولین تصویر از طرح جذاب گوشی با نمایشگر رول‌شونده خود را منتشر کرده. با این حال ساعتی پیش TCL با معرفی گوشی کانسپت Fold ‘n Roll روی دست همه شرکت‌ها بلند شده و گوشی که همزمان هم تا شده و هم رول می‌شود را به نمایش گذاشت.

در سریال علمی تخیلی و سه فصلی West World تبلت‌هایی در دستان مهندسان و اپراتورهای شرکت گرداننده پارک معروف داستان وجود دارد که از دو ناحیه تا شده و تشکیل یک گوشی می‌دهد. همچنین در بسیاری از فیلم‌های علمی و تخیلی دیگر مانند سری پیشتازان فضا دیده‌ایم که شخصیت‌های داستان، دستگاه‌های هوشمندی با نمایشگرهای تاشو دارند و می‌توانند هر گاه که خواستند آنها را باز کرده و استفاده کنند یا جمع کرده و در جیب لباس خود قرار دهند.

tcl-fold-n-roll-4.jpg

به نظر شرکت TCL با ترکیب این دو ایده جذاب که از کودکی همه ما به دنبال آنها بوده‌ایم موفق به خلق یک ایده قدیمی در قالبی بسیار نوآورانه و  البته جدید شده است.

محصولی که ساعتی پیش در رویداد ویژه معرفی محصولات TCL در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت معرفی شد با نام Fold ‘n Roll در واقع یک محصول سه‌گانه با کاربری گوشی، فبلت و تبلت است که سه حالت با نمایشگرهای ۶٫۸۷، ۸٫۸۵ و ۱۰ اینچی را ارائه می‌دهد.

در واقع با در دست گرفتن اولین این دستگاه، یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه که از دو بخش جانبی تا شده را در اختیار داریم که با یک بار باز شدن به یک فبلت تبدیل می‌شود. حالا نوبت کشیدن دستگاه از سمت نمایشگر باز شدن و در اصطلاح، باز کردن رول پیچیده شده آن است که موجب می‌شود اندازه نمایشگر باز هم بزرگتر شده و یک تبلت بزرگ ۱۰ اینچی را در اختیار کاربر قرار دهد.

ویدئوی زیر به خوبی می‌تواند مکانیزم این دستگاه را به شما نشان دهد:

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد این دستگاه یک محصول کانسپت یا یک ایده اولیه است و مسلماً وارد بازار نخواهد شد. در واقع شرکت TCL که از فعالان مطرح دنیای نمایشگر است و با خرید تجارت موبایل شرکت Alcatel وارد دنیای گوشی‌های هوشمند هم شده با ساخت این ایده نشان داده که تا چه حد می‌توانیم به آینده متفاوت دستگاه‌های هوشمند همراه خود امیدوار باشیم.

جالب است بدانید که TCL به عنوان کمپانی مادر شرکت CSOT که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگر در چین است و دامنه وسیعی از نمایشگرها، از ابعاد کوچک مانند اسمارت‌فون‌ها گرفته تا تلویزیون‌های بزرگ را تولید می‌کند، سرمایه‌گذاری وسیعی در این حوزه انجام داده و حتی از سال ۲۰۱۹ وارد صنعت نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر نیز شده است.

به هر حال این ایده می‌تواند شروع بسیاری از اتفاقات بزرگ باشد و همانطور که TCL در مورد آن اعلام نموده، فعلاً نباید به دنبال مشخصات فنی Fold ‘n Roll باشیم و بیشتر به پرورش ایده دستگاهی که قابلیت تبدیل شدن به شکل و شمایلی دیگر دارد بپردازیم.

نظر شما دوستان در مورد دستگاه‌هایی با این ساختار چیست؟ آینده آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها