دریچه تکنولوژی یک شرکت چطور در عرض یک دقیقه 61 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند؟! - ژوانا

شاید با خواندن تیتر این مطلب به این فکر کنید که آیا اصولاً کسب درآمد هنگفتی معادل ۶۱ میلیون دلار در عرض یک ثانیه ممکن است؟ اگر هم اهل محاسبه یا به قول معروف دو دو تا چهارتا باشید نیز ممکن است همین حالا دست به ماشین حساب شده و در حال محاسبه معادل ریالی این مبلغ هستید. جدای از محاسبه باید به شما دوستان بگوییم، کسب این کاری است که شرکت‌های بزرگ تنها با یکی از هزاران محصول خود قادر به انجام آن هستند.

طی سالیان گذشته سبک جدیدی برای فروش محصولات توسط شرکت‌های چینی در ابتدا ابداع شد و بعدها شرکت‌های دیگر نیز به سمت آن گرایش پیدا کردند. در این روش فروش که به آن Flash Sale یا فروش سریع می‌گویند، تعداد محدودی از یک کالا در یک زمان مشخص روی خروجی یک وبسایت قرار گرفته و به افرادی که موفق شوند در پیش فروش آن کالا ثبت نام کرده یا از امتیازات دیگر برای پیش فروش استفاده کنند اعطا می‌شود.

نکته این سبک فروش کالا آن است که قیمت اعلامی کالا در حین معرفی، در این روش مشمول تخفیف شده و پیش از عرضه اولیه محصول به بازار، می‌توان با قیمتی بسیار کمتر از آنچه قرار است پس از راهیابی کالا به بازار، پرداخت در نظر گرفته می‌شود.

از طرف دیگر فروش‌های سریع راهکار بسیار مناسبی برای شرکت‌های برای کسب درآمدی در جهت کمک به تولید کالا هستند و حتی در برخی مواقع می‌توانند بخشی از سرمایه‌گذاری برای تولید به حساب آیند.

mi-mix-fold-2.jpg

در یکی از این سبک فروش‌ها، شرکت شیائومی که این روزها تقریباً هر کالایی تولید می‌کند اقدام به پیش فروش سریع گوشی جذاب و تاشو جدید خود، یعنی MIX Fold نموده و توانسته تنها ظرف مدت زمان یک دقیقه، بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

البته همانطور که می‌دانید به علت وجود نسخه‌های متنوع و تخفیف‌های اعمالی، امکان محاسبه دقیق تعداد نسخه‌های فروخته شده برای رسانه‌ها وجود ندارد و تنها شیائومی می‌تواند این تعداد را اعلام نماید.

mi-mix-fold.jpg

فروش این تعداد گوشی به معنای آن است که ظرف هر ثانیه تعداد ۵۰۰ دستگاه گوشی میکس فولد شیائومی به فروش رفته که مجموع درآمد حاصل از فروش آن به ۴۰۰ میلیون یوآن معادل ۶۱٫۳ میلیون دلار اعلام شده است.

طبق اعلام شیائومی در زمان معرفی این گوشی، نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن برچسب قیمتی ۹،۹۹۹ یوآن معادل ۱۵۳۰ دلار داشته، برای نسخه ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی قیمت ۱۰،۹۹۹ یوآن (معادل ۱۶۸۰ دلار) و در نهایت برای نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی نیز قیمت ۱۲،۹۹۹ یوآن معادل ۲۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

همانطور که می‌دانید Mi MIX Fold اولین گوشی شیائومی با نمایشگر تاشو است که شباهت بسیار زیادی به گلکسی Z Fold2 داشته و با ویژگی‌های بسیار جذابی مانند استفاده از لنز مایع برای بزرگنمای ۳ برابری دوربین، تراشه اختصاصی دوربین Surge C1، نمایشگر AMOLED HDR10، تراشه پردازشی Snapdragon 888، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی همراه با دوربین اولترا واید ۱۳ و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی داشته و از شارژر ۶۷ واتی استفاده می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها