سوییچ (سوئیچ) یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد در شبکه‌های کامپیوتری است. در این مطلب ضمن اشاره به نکات مهم در انتخاب و خرید سوییچ مناسب در قالب راهنمای خرید سوئیچ شبکه، به معرفی بهترین سوییچ های بازار ایران از برندهای مختلف (سوییچ دی لینک، سوییچ تی پی لینک، سوئیچ شبکه سیسکو و...) در کاربردها و قیمت‌های مختلف می پردازیم. در قسمت نظرات نیز می‌توانید از مشاوره کارشناسان شهر سخت افزار استفاده کنید.

در این راهنما، مهم‌ترین جنبه‌های فنی سوئیچ‌های شبکه را بررسی دقیق خواهیم کرد و به بررسی اجمالی مشخصات برخی از آنها، به عنوان بخشی از رویه راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری خواهیم پرداخت. علاوه براین، ویژگی‌ها یا مزایای مدل‌های مختلف سوئیچ در برندهای مختلف D-Link ، TP-Link ، سیسکو و...  را بر اساس بهره‌وری و  قیمت‌های بروز آنها ارائه خواهیم داد. اما در ابتدا باید با برخی تعاریف و تقسیم بندی‌ها حوزه سوییچ و شبکه آشنا شد تا بتوان تحلیل درستی نسبت به محصولات مختلف شرکت‌های تولیدکننده داشت.

در ادامه و در قالب راهنمای خرید سوئیچ با برخی از این تعاریف آشنا شده و پس از آن به معرفی و بررسی بهترین سوییچ‌های بازار ایران از برندهای مختلف می پردازیم.

فهرست عناوین مطلب راهنمای خرید بهترین سوئیچ شبکه در ایران:

سوئیچ شبکه چیست؟ 
سوئیچ شبکه چگونه کار می‌کند؟ 
انواع مختلف سوئیچ شبکه
بهترین سوییچ شبکه‌ ۵ پورت 
بهترین سوییچ‌ شبکه ۸ پورت 
بهترین سوئیچ‌ شبکه ۱۶ تا 32 پورت
بهترین سوئیچ های شبکه ۴۸ و ۵۲ پورت 

راهنمای خرید سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه چیست؟ 

ساده ترین پاسخ این است که این دستگاه عمدتاٌ برای اتصال چندین دستگاه به یک شبکه رایانه‌ای خاص استفاده می‌شود. نقش اصلی سوئیچ‌های شبکه، پیوند فیزیکی منابع و دستگاه‌های آنلاین از طریق یک نقطه ورود / خروج  یا همان پورت است؛ به طوری که به کاربران متصل به یک شبکه از طریق یک سوییچ شبکه می‌توان اجازه اشتراک یا تقسیم برخی یا تمام منابع و دستگاه‌های موجود در آن شبکه را داد.

در تعریف کلی، سوئیچ به عنوان یک رابط بین ساختار و تجهیزات و منابع شبکه در نظر گرفته می‌شود. اما اگر بخواهیم یک تعریف فنی برای آن بیاوریم می‌توان بگوییم سوئیچ‌ها این توانایی را دارند که بسته‌های اطلاعاتی را دریافت کرده و پس از بررسی آن بسته‌ها، فرستنده و گیرنده بسته را شناسایی کرده و سپس بسته را ارسال نمایند.

شاید این سوال مطرح شود که چه نوع منابعی می‌توانند از طریق سوییچ‌ها در یک شبکه به یکدیگر متصل شوند؟ در پاسخ می‌توان از سیستم‌های کامپیوتری، سرورها، چاپگرها، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تلویزیون‌های هوشمند، منابع تغذیه یا UPS و... نام برد. همچنین می‌بایست به این نکته توجه کرد که آنها معمولاً به اتصالات کابلی متکی هستند تا فعالیت‌های شبکه را در فضای فیزیکی نسبتاً محدودی مانند یک سالن یا دفتر واحد، پشتیبانی کنند.

سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه چگونه کار می‌کند؟ 

اگر به دنبال درک کامل‌تری از نحوه کارکرد سوئیچ در شبکه‌ها هستید، توجه به انواع سوئیچ شبکه مهم است. ما در بخش‌های زیر با عمق بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد سوئیچ‌ها هدایت بسته‌های اطلاعاتی را بین مبدأ و مقصد به عهده دارند. در ساده‌ترین حالت، یک سوئیچ شبکه را می‌توان به عنوان یک هاب USB بزرگ در نظر گرفت؛ با این تفاوت که یک سوئیچ مخصوص پذیرش کابل‌های اترنت یا RJ45 است که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات چند دستگاه را فراهم می‌کند.

نحوه عملکرد سوئیچ شبکه

در واقع سوئیچ شبکه، یک پل شبکه چند پورت است که از آدرس‌های MAC برای انتقال اطلاعات در لایه پیوند داده (لایه 2) در مدل OSI استفاده می‌کند. همچنین برخی سوئیچ‌ها می‌توانند داده ها را در لایه شبکه (لایه 3) با افزودن قابلیت مسیریابی ، هدایت کنند. این سوئیچ ها معمولاً به عنوان سوئیچ‌های لایه 3 یا Multilayer Switches (سوئیچ های چند لایه) شناخته می‌شوند. همینطور برخی از مدل‌ها امکان مدیریت و کنترل این اتصالات را از طریق رابط نرم افزاری پردازنده فراهم می‌کنند.

سوئیچ‌های صنعتی  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت‌های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت قرار گرفته و با کنترل ترافیک، دوام بیاورند.

غالباٌ برای بهره برداری از شبکه‌های پیچیده با تعداد زیادی دستگاه برای اتصال به همدیگر، سوئیچ راه حل مناسبی به نظر می‌رسد؛ خصوصاٌ وقتی در سطح یک سازمان با تعداد زیادی پرسنل روبرو هستیم. بر این اساس، تعداد پورت‌های سوئیچ شبکه می‌تواند از 4 پورت تا بیش از 50 پورت باشد. در مواردی که به سوئیچ‌های شبکه صنعتی سنگین نیاز است، حتی می‌توان نسخه‌های 100 پورت یا بیشتر را پیدا کرد. اگر چه این موارد خاص بوده و کمتر رایج است. سوئیچ‌های صنعتی به ویژه برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه‌های الکتریکی و همچنین نظارت و کنترل عملکرد دوربین‌های امنیتی استفاده می شوند.

راهنمای خرید سوییچ شبکه - سوئیچ شبکه صنعتی
سوییچ شبکه صنعتی

 در هم‌بندی یا توپولوژی زنجیره‌ای، هر سوئیچ‌ به سوئیچ مجاور خود متصل می‌شود. این ساده‌ترین شیوه برای اضافه کردن سوئیچ به شبکه است. توپولوژی زنجیره‌ای می‌تواند خطی (Linear) یا گرد (Circular) باشد.

امکان اضافه شدن سوئیچ‌ها به یکدیگر نیز به کمک روش Daisy Chaining وجود دارد؛ بطوری که به موجب اتصال تعدادی سوئیچ به هم می‌توان تعداد بسیار زیادی از تجهیزات و دستگاه‌ها را در شبکه متصل نمود. عامل اصلی در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع و مدل سوئیچ شبکه، تقاضا بر حسب اندازه (Size) و دامنه (Scope) شبکه‌ای است که می‌خواهید از طریق آن متصل شوید.

اتصال سوئیچ شبکه به لپ تاپ
توپولوژی زنجیره‌ای

از مهم ترین تجهیزاتی که می‌توان سوئیچ را در شبکه به آنها متصل کرد، روترها هستند. سوئیچ‌های شبکه معمولاً مستقیماً به روتر یا سرور متصل می‌شوند و همان‌طور که بیان شد، ویژگی اصلی فیزیکی آنها فراهم کردن تعداد بیشتری پورت برای اتصال کابل‌های اترنت در مکان‌های مختلف جغرافیایی است.

انواع مختلف سوئیچ شبکه

انواع مختلفی از سوییچ شبکه در دسترس است که هر کدام برای برنامه‌های مختلفی مناسب‌تر هستند. این موارد شامل مدل‌های زیر هستند:

سوئیچ شبکه Stackable 

قابلیت Stackable این امکان را می‌دهد که چند سوئیچ از یک مدل یا برند را، مستقیما به هم متصل کنیم تا ظرفیت و کارایی آنها افزایش یابد. در زمان اتصال سوئیچ‌های این مدل فقط یک آدرس IP به سوئیچ‌ها اختصاص داده می‌شود. زیرا همه آنها به عنوان یک سوئیچ قلمداد می‌شوند. در نتیجه دیگر نیاز نیست هر سوئیچ را جداگانه کانفیگ یا پیکربندی کنیم. در این حالت یک سوئیچ به عنوان Master یا Commander انتخاب شده و تمام تنظیمات روی آن انجام می‌شود و در ادامه تمام تنظیمات و پیکربندی‌ها به دیگر سوئیچ‌ها که به Slave یا Member معروف‌‌اند، منتقل می‌شود.

این مدل سوئیچ‌ها نسبت به دیگر سوئیچ‌های معمولی گرانتر هستند. چرا که به ماژول‌ها و کابل‌های مخصوص اتصال نیاز دارند. این اتصال از 2 تا 9 سوئیچ قابل انجام است. پس از سیسکو، برند FS در این عرصه وارد شد و این نوع سوئیچ‌ها را تولید کرد. برای مثال سوئیچ‌های سری گیگابیت برند FS  از نوع سوئیچ‌های مقرون ‌به‌ صرفه و مناسب هستند که قیمتشان هم حدوداً کمتر از 500 دلار است.

پچ پنل سوئیچ
سوییچ‌های قابل استک

سوئیچ‌های شبکه غیر مدیریتی (Unmanaged)

سوئیچ‌های غیرمدیرتی فقط یک هدف را تأمین می‌کنند: تهیه اتصالات شبکه برای دستگاه‌های اترنت تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخی سوئیچ غیرمدیریتی را "man in the middle" می‌دانند. بطوریکه فقط و فقط مسئول برقراری ارتباط بین تجهیزات و منابعی که در قبل گفته شد هستند. این نوع سوئیچ‌ها حدفاصل دستگاه‌ها ایستاده و مجری انتقال دیتا هستند؛ بدون اینکه کنترل خاصی روی فرآیند انتقال دیتا از مبدا به مقصد انجام دهند.

به عبارتی به دلیل اینکه آنها قادر به برنامه ریزی نیستند، نمی‌توانند روی ترافیک شبکه مدیریتی داشته و آن را کنترل کنند. در این حالت، افزایش پورت‌ها اتفاق می‌افتد، دستگاه هوشمند نیست و راه اندازی آن آسان است. به این ترتیب به آنها "Plug and play" گفته می‌شود. این سوئیچ‌ها اغلب در دفاتر کوچک یا محیط‌های تجاری کوچک استفاده می‌شوند که کنترل دقیق شبکه چندان مهم نیست.

مزایای اصلی سوییچ غیر مدیریتی: 

  • قابلیت Plug-and-play
  • ساده و آسان برای استفاده
  • معمولاً ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی (Managed)

سوئیچ‌های مدیریت هدفی مشابه سوئیچ‌های غیرمدیریتی دارند(اتصال دستگاه‌های اترنت برای اهداف ارتباطی) اما ویژگی‌های اضافی را نیز فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیریتی از ارائه آن عاجزند. آنها حتی می‌توانند به دلیل سطح هوشمندی که در شبکه دارند، به عنوان "Smart Switches" در نظر گرفته شوند.

این نوع سوئیچ امکان مدیریت، پیکربندی، نظارت و عیب یابی مشکلات را برای شبکه شما فراهم می‌کند. سوئیچ‌های شبکه مدیریتی داشبورد داخلی یا رابط کاربری مشابهی را ارائه می‌دهند که اغلب از طریق یک مرورگر وب نمایش داده می‌شود. این پنل مجموعه ای از ابزارها را برای نظارت و اعمال پیکربندی شبکه هنگام عبور ترافیک توسط کاربران دارای مجوز مدیر فراهم می‌کند.

سوئیچ‌های مدیریتی یک لایه امنیتی را فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیرتی از آن برخوردار نیستند. از آنجا که آنها می‌توانند رویدادهای شبکه را نظارت و کنترل کنند، می‌توانند تهدیدهای شناسایی شده را به سرعت تشخیص داده و از بین ببرند، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و ارتباطات را رمزگذاری کنند. علاوه بر این، سوئیچ‌ها دارای قابلیت Redundancy بوده که تا حد زیادی سطح امنیتی سوئیچ و به تبع آن شبکه را افزایش می‌دهد.

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی می‌توانند به صورت سوئیچ کاملاً دستی یا سوئیچ هوشمند طراحی و بهره برداری شوند. مورد اول متنوع ترین حالت است و برای نیازهای پیچیده شبکه (تنظیمات سطح سرور و سازمانی) ایده آل است، در حالی که سوئیچ‌های هوشمند معمولا ًکاربر پسندتر هستند اما طیف محدودی از گزینه‌های پیکربندی را ارائه می‌دهند.

مزایای اصلی سوییچ شبکه مدیریتی: 

  • قابل تنظیم
  • دارای رابط کاربری مفید است
  • توسعه شبکه بدون اختلال در سایر بخش‌ها
  • مدیریت پهنای باند مصرفی
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار سوئیچ
  • صرفه جویی در کابل‌های مصرفی (صرفه جویی در هزینه)
  • مدیریت دسترسی کاربران شبکه به بخش‌های مختلف در سازمان

بهترین سوئیچ شبکه سیسکو

سوئیچ‌ شبکه PoE

صرف نظر از اینکه یک سوئیچ شبکه مدیریتی یا غیر مدیریتی را انتخاب کنید، ممکن است یک سوئیچ PoE یا "Power over Ethernet" باشد. یکی از راه حل‌های کاهش هزینه برق و افزایش سرعت سیستم استفاده از سوئیچ‌هایی است که دارای این قابلیت هستند.

این نوع سوئیچ‌ها توانایی تامین برق دستگاه‌های متصل را بدون نیاز به آداپتور یا کابل مجزا دارند. آنها یک منبع تغذیه داشته و به صورت هم‌زمان برق و دیتا اطلاعات را از طریق پورت (RJ45) به دستگاه‌های متصل انتقال می‌دهند. این دستگاه‌ها برق مورد نیاز را طریق کابل شبکه تامین می‌کنند. این قابلیت می‌تواند کابلهای اضافی (به ویژه در پریزهای دیواری) را به طرز چشمگیری کاهش دهد و مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه را به طور کلی افزایش دهد.

توجه داشته باشید که همه سخت افزارها ذاتاً با PoE سازگار نیستند و شما باید مشخصات مربوط به هر دستگاهی را که می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید، بررسی کنید.

بهترین سوئیچ PoE
اتصالات سوئیچ‌های PoE

سوئیچ PoE، دارای دو استاندارد IEEE 802.3 af و IEEE 802.3 at بر اساس میزان توان است. استاندارد af برای سوئیچ‌های PoE معمولی با حداکثر توان 15 وات به ازای هر پورت و استاندارد at مخصوص نوع Plus با توان 15 تا 30 وات به ازای هر پورت است.

دستگاه‌های متداول PoE-Enabled:

  • تلفن‌های VOIP
  • دوربین‌های مدار بسته IP
  • اکسس پوینت‌ها و RFID Readers

سوئیچ های شبکه با چه سرعتی می توانند کار کنند؟

هنگام تهیه بهترین سوئیچ شبکه از لحاظ سرعت برای مجموعه خاصی از نیازهای شبکه، اکثر تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را بر اساس یکی از سه دسته کلی به لحاظ سرعت لیست کنند.

  • Fast Ethernet switches (FS) - 10/100 Mbps (standard IEEE 802.3u)
  • Gigabit network switches (GS or JGS) - 10/100/1000 Mbps (standard IEEE 802.3-2008)
  • Ten-gigabit network switches (GSS) - 10/100/1000/10000 Mbps (standard IEEE 802.3a)

همچنین ممکن است سرعتها و استانداردهای مختلف اترنت دیگری را ببینید، مانند 2.5 گیگابیت بر ثانیه، 5 گیگا بیت بر ثانیه، 25 گیگا بیت بر ثانیه، 40 گیگا بیت بر ثانیه، 50 گیگا بیت بر ثانیه یا 100 گیگا بیت بر ثانیه. این موارد معمولاً برای کاربردهای تخصصی تر بکار برده می شوند.

لازم به یادآوری است که بهترین سوئیچ شبکه برای مصارف خانگی لزوماً بهترین سوئیچ شبکه برای شبکه های کوچک، صنعتی یا سازمانی نخواهد بود. درواقع، هر یک از این برنامه ها به طورگسترده ای به مقیاس و سرعت اتصال، برای ایجاد یک شبکه پایدار و با عملکرد بالا احتیاج دارند.

در حالیکه سرعت همیشه یک نکته مهم محسوب می شود، یکی دیگر از مشخصات اصلی تعداد پورتهایی است که یک سوئیچ خاص ارائه می دهد. پورتهای بیشتر به معنای انعطاف پذیری بیشتر در شبکه است، اما میزان ترافیکی که می تواند در هر بار از طریق شبکه جریان یابد فقط با حداقل پهنای باند اتصال به شبکه شما محدود نمی شود.  به عبارت دیگر تعداد دستگاههای متصل و کاربرانی که شبکه می تواند به راحتی پشتیبانی کند توسط عوامل مختلف محدود میشود که یکی از آنها پهنای باند مصرفی است.

اکنون پس از آشنایی با انواع سوییچ شبکه و فاکتورهای مهم در انتخاب آن، به سراغ معرفی بهترین سوییچ های پیشنهادی بر اساس تعداد پورت، از قیمت ارزان (پایین رده) تا گران قیمت (بالا رده) در کاربردهای مختلف می‌پردازیم.


راهنمای خرید بهترین سوییچ‌ شبکه ۵ پورت 

سوییچ شبکه 5 پورت تندا DGS-1105A

Tenda SG105 5-Port Gigabit Desktop Switch

قیمت: حدود 230.000 تومان با گارانتی

کاربرد: خانگی - روش اقتصادی برای   SOHO

بهترین سوییچ‌ ۵ پورت 

سوئیچ‌های 5 پورت گیگابیتی Tenda SG105 زیبا و کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. با توجه به این خصیصه می‌توانید سوئیچ‌های گیگابیتی Tenda S105 را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید. با اتصال پایدار و ویژگی‌های کاربری آسان، این دستگاه برای شبکه‌سازی دفاتر کوچک، دفاتر خانگی و نظارت تصویری بسیار مناسب است.

هر 5 پورت این سوییچ از Auto MDI/MDIX پشتیبانی می کنند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل های قدیمی و ... تکنولوژی Auto MDI/MDIX ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستنده و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX  باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

SG105 با استفاده از مکانیزم Store and Forward می‌تواند داده ها را بدون هدر دادن آنها انتقال دهد. بنابراین بدون اینکه پهنای باند سایر دستگاه‌های متصل کاسته شود، عملکردی سریع و پایدار را تضمین می‌کند. در این ویژگی، در ارتباطات راه دور از یک ایستگاه میانی استفاده می‌شود تا با نگهداری اطلاعات در زمانی که ارتباط مستقیم بین مبدا و مقصد برقرار نباشد و یا نرخ خطا بالا باشد، صحت و یکپارچگی آنها را تامین کند.

همچنین استفاده از مکانیزم MAC Address Auto Learning باعث نگهداری مک آدرس‌ها در جدول مک آدرس شده تا برای شناسایی مقصد بسته‌های اطلاعاتی، از آنها استفاده کند. ضمن اینکه به کمک Auto Aging  مک آدرس‌ها را در زمان خارج شدن سیستم از شبکه، کنار می‌گذارد.

ویژگی‌های مهم:

  • سوئیچ غیرمدیریتی و تنظیم آسان بدون نیاز به پیکربندی یا نرم افزار جانبی
  • اتصال سریع و آسان به روتر یا مودم
  • دارای جدول MAC 2K
  • استفاده از مواد پلیمری ABS سبز در ساخت سوئیچ
  • دارای قابلیت Auto-Negotiation جهت مسیریابی بسته ها بصورت هوشمندانه
  • پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.3/u/x/ab
  • ظرفیت سوئیچ 10 گیگابیت بر ثانیه

سوییچ شبکه 5 پورت دی لینک DGS-1005A

IP-Com F1105P 5-Port PoE Switch

قیمت: حدود 450,۰۰۰ تومان با گارانتی

کاربرد: خانگی - روش اقتصادی برای SOHO

سوییچ 5 پورت دی لینک

سوئیچ غیر مدیریتی DGS-1005A قابلیت اتصال 5 سیستم با سرعت اترنت گیگابیتی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. DGS-1005A همچنین دارای QoS است که ترافیک شبکه را در اولویت قرار می‌دهد تا داده‌های حساس به زمان به طور موثر حتی در زمان وجود ترافیک داده بالا به مقصد تحویل داده شوند.

این سوئیچ به شما کمک می‌کند تا از طریق چندین روش به طور خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، بدون اینکه از کیفیت عملکرد آن کاسته شود. سوئیچ به طور خودکار پورت‌هایی را که هیچ لینکی ندارند خاموش می‌کند و به سوئیچ اجازه می‌دهد با کاهش مصرف برق برای پورت‌های بلااستفاده یا پورت‌های متصل به رایانه‌هایی که خاموش شده‌اند، مقدار قابل‌توجهی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

 DGS-1005A  با پیروی از استانداردهای RoHS  و با هدف به حداقل رساندن استفاده از مواد خطرناک بکار رفته در قطعات سوئیچ، از بسته‌بندی‌های قابل بازیافت استفاده می‌کند و مطابق با دستورالعمل WEEE به کاهش ضایعات کمک می‌نماید.

ویژگی‌های مهم:

  • مطابق با استانداردهای Energy Star Level V و مقررات سختگیرانه CEC و MEPS  که دوستدار محیط زیست است
  • طراحی بدون فن و در نتیجه بدون صدا و آلودگی صوتی است
  • دارای جدول مک آدرس 2k
  • طراحی فشرده و کوچک برای قرارگیری راحت در محل مناسب

سوییچ شبکه 5 پورت آی پی کام F1105-4-63w

IP-Com F1105P 5-Port PoE Switch

قیمت: حدود 1,220,۰۰۰ تومان با گارانتی

کاربرد: خانگی - روش اقتصادی برای SOHO

سوییچ 5 پورت آی پی کام

F1105P-4-63W یک سوئیچ غیرمدیریتی 5 پورت با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه تولید شرکت IP-Com است که نیازی به تنظیمات ندارد که در عین حال 4 پورت PoE را فراهم می‌کند. این محصول می‌تواند به طور خودکار برق تمام دستگاه های سازگار با استاندارد IEEE 802.3af/at را تأمین کند.

بدین ترتیب با استفاده از تکنولوژی PoE خواهید توانست حداکثر تا فاصله 250 متر شبکه خود را از طریق کابل اترنت تا جایی که هیچ خط برق یا پریز برقی وجود ندارد گسترش دهید و به تبع آن دستگاه‌هایی مانند AP، دوربین IP یا تلفن IP و غیره را به آن متصل کنید. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد کابل‌های پیچیده و مسافت طولانی که ممکن است هزینه و زمان زیادی برای شما داشته باشد نخواهید داشت.

سوئیچ F1105P-4-63W با معماری Store-Forward توانایی پردازش خود را بالا برده است به طوری که با استفاده از این مزیت و همچنین Backpressure با سرعت 1Gps بسته‌ها را با سرعت کابل، فیلتر و ارسال می‌کند تا کارایی را افزایش دهد.

ویژگی‌های مهم:

  • طراحی کاملاً فلزی
  • طراحی خنک کننده منحصر به فرد آن
  • دارای جدول مک آدرس 1 کیلوبایتی
  • دارای متد انتقال Store and Forward 

سوئیچ شبکه ۵ پورت دی لینک DGS-1100-05

D-Link DGS-1100-05PD ۵ Port ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ managed Desktop PoE Switch

قیمت: حدود 940,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد: خانگی - روش اقتصادی برای SOHO

سوئیچ ۵ پورت دی لینک DGS-1100-05

سوییچ دی لینک مدل DGS-1100-05  دارای 5 پورت RJ-45 10/100/1000BASE-T است. از این 5 پورت، 2 پورت PoE است و از هر دو استاندارد PoE پشتیبانی کرده و برای استفاده در سیستم‌های نظارتی (مانند اتصال به دوربین‌ها) بسیار مناسب می‌باشد. این محصول با توجه به کم مصرف بودن، برای محیط‌های کوچک و شبکه‌های خانگی با تعداد سیستم‌های محدود بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده این سوئیچ از Surveillance VLAN اولویت بیشتری را به دیتای ویدئویی می‌دهد و ترافیک آن را از بقیه دیتای جاری مجزا می‌کند. این خود باعث کاهش هزینه‌های سخت افزاری در این حوزه کاری می‌شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را کم کرده و حتی تجهیرات خنک کننده را کاهش دهند. صرفه جویی در انرژی از دیگر مواردی است که در بالا به آن اشاره شد. سوئیچ‌ها وضعیت ارتباطی هر پورت را کنترل می‌کنند و هنگامی‌که لینکی یا ترافیکی در شبکه شناسایی نشود، مصرف برق رابط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این ویژگی می‌تواند به شرکت‌هایی با بودجه کم یاری دهد تا بتوانند بخشی از بودجه خود را ذخیره نمایند.

این سوئیچ قابلیتInternet Group Management Protocol  یا به اختصار IGMP Snooping  را داراست. به عبارتی به کمک این قابلیت ترافیک‌های مالتی کست(Multicast)  را به شکل هوشمندانه ارسال کند. برای یک ارتباط مالتی کست می‌بایست گیرنده به عضویت یک گروه درآید. این عضویت توسط پروتکل IGMP انجام می‌شود. مالتی کست برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بلادرنگ مانند کنفرانس‌های ویدویی و استریم‌های صوتی استفاده می‌شود.

این سری از سوئیچ‌ها دارای قابلیت Static MAC هستند که به مدیران شبکه اجازه می‌دهد برای پورت‌های خاص لیست سفید تهیه کنند، بطوریکه هر پورت موجود در این لیست فقط به دستگاه‌های مجاز دسترسی داشته باشد. این قابلیت نیز به همراه IGMP Snooping جزو ویژگی‌های امنیتی پیشرفته این نوع از سوئیچ‌ها محسوب می‌شود. GUI (رابط کاربری گرافیکی) مبتنی بر وب جهت اعمال تنظیمات تا سطح پورت به کاربر این امکان را می‌دهد که به سادگی و سرعت سوئیچ را پیکربندی و کنترل کند.

همچنین سری DGS-1100 دارای ویژگی Loopback Detection و Cable Diagnostics است که به مدیران شبکه کمک می‌کند مشکلات شبکه را به سرعت و به راحتی پیدا و حل کنند.

ویژگی‌‌های مهم:

  • دارای وزن 900 گرم
  • نصب و راه اندازی بسیار ساده و آسان
  • حداکثر ظرفیت : 10 گیگابیت
  • دارای دو پورت PoE (پورت 1 و 2)
  • PoE دارای ماکزیمم توان خروجی 18 وات
  • نوع سوئیچ مدیریتی است.
  • قابلیت کنترل پهنای باند
  • طراحی بدون فن برای عملکرد بی صدا
  • مجهز به نشانگر LED 

بهترین سوئیچ‌ شبکه ۸ پورت بازار ایران

سوییچ شبکه ۸ پورت آی پی کام F1110P-8-102W

IP-COM F1110P-8-102W 8-Port PoE Switch
قیمت: حدود 2,250,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد: خانگی - روش اقتصادی برای SOHO

بهترین سوییچ‌ ۸ پورت 

F1110P-8-102W یک سوئیچ  با قابلیت PoE و دارای 8 پورت 10/100 مگابایت بر ثانیه به همراه 2 پورت گیگابیتی است. مصرف پایین انرژی معادل 99 وات از ویژگی‌های مهم این سوئیچ است. هر 8 پورت آن از استانداردهای IEEE802.3at  (خروجی برق 4/15 وات) و IEEE802.3af  (خروجی برق 30 وات) پشتیبانی می‌کند.

ضمن اینکه با استفاده از کابل های جفت تابیده CAT5، می‌تواند برق را به اکسس پوینت‌ها، دوربین‌های IP، تلفن‌های IP و غیره انتقال دهد. تمام پورت‌ها در برابر صاعقه تا سطح ولتاژ 6 کیلو ولت محافظت می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث کاهش مشکلات راه‌اندازی، کاهش زمان راه‌اندازی و در نتیجه کاهش هزینه می‌شود.

خاصیت محافظت در برابر صاعقه این سوئیچ از اتصال کوتاه PSE، سر ریز بیش از حد  (Overloading) POE، بالا رفتن دما و ولتاژ نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این فاصله انتقال جریان برق را تا 250 متر افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های مهم:

  • تعداد پورت 10 عدد
  • دارای قابلیت PoE
  • دارای قابلیت Lightning Protection
  • ظرفیت سوئیچ 5.6 Gb/s
  • دارای قابلیت VLAN

سوییچ شبکه ۸ پورت دی لینک مدل DES-1210-08P

D-Link DES-1210-08.8-Port Fast Ethernet ۱۰/۱۰۰ Base-T PoE Smart Switch 

قیمت: حدود 3,15۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد: مشاغل کوچک و متوسط - روش اقتصادی برای SOHO

سوییچ ۸ پورت دی لینک

سری DES-1210 آخرین نسل سوئیچ‌های D-Link Web Smart است. سری سوییچ‌های  DES-1210، سوییچ‌های هوشمند قابل مدیریت با پورت‌های Fast Ethernet هستند که در هر سوییچ 2 پورت 10/100/1000BASE-T  و دو پورت combo 10/100/1000BASE-T/SFP طراحی شده است.

این سوییچ دارای تکنولوژی PoE بوده که کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارند. این مدل از تکنولوژی  Timebased PoE استفاده می‌کند که در یک زمان از پیش تعیین شده، می‌تواند منبع تغذیه  PoE را قطع کند. ویژگی Smart Fan در DES-1210-28P به فن‌های داخلی اجازه می‌دهد تا در دمای مشخص به طور خودکار روشن شوند و در نتیجه عملکرد مداوم ، قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای سوئیچ فراهم کنند. این سوئیچ با هر دو استاندارد PoE یعنی af و at سازگار بوده و قادر است تا 30 وات توان را برای دستگاه‌ها تامین کند. ازین جهت برای مصارف نظارتی و کاربرد در دربین‌ها مناسب به نظر می‌رسند.

گزینه‌های مدیریتی شامل SNMP، مدیریت وب، برنامه SmartConsole و خط فرمان برای در این سوئیچ فعال است. سری DES-1210 یک راه حل کامل و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد که برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و سازمانی ایده آل است.

سوییچ‌های DES-1210  مدیریت پیشرفته و قابلیت‌های امنیتی را برای کارایی بیشتر در هم ادغام کرده است. با توجه به اینکه این سیستم‌ها از تکنولوژی‌های IPv6 در آینده پشتیبانی می‌کنند، موجب اطمینان خاطر از بابت سرمایه گذاری برای ارتقای شبکه می‌شوند.

سوئیچ‌های سری DES-1210 از Auto Voice VLAN و Surveillance VLAN Auto (ASV) برای استقرار VoIP و نظارت تصویری پشتیبانی می‌کنند. Auto Voice VLAN به صورت خودکار ترافیک صوتی یک تلفن تحت شبکه را به یک VLAN  تخصیص می‌دهد و کیفیت سرویس VoIP بهبود می‌یابد. با در اولویت قرار دادن  VLAN اختصاصی، این ویژگی کیفیت و امنیت ترافیک صوتی را تضمین می‌کند.

ویژگی‌های مهم:

  • تعداد پورت: 8 پورت 10/100
  • حداکثر ظرفیت: 1.6 گیگابیت
  • دارای قابلیت PoE
  • تعداد پورت PoE:  دارای 8 پورت PoE
  • قابلیت مدیریت دارد
  • سرعت و امنیت زیاد

بهترین سوئیچ‌ شبکه بازار ۱۶ تا 32 پورت

سوئیچ شبکه 24 پورت Tenda TEF1024D  

Tenda TEF1024D-Port10/100

قیمت: 750,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی - روش اقتصادی برای SOHO

بهترین سوییچ‌ ۱۶ پورت

سوئیچ Tenda TEF1024D 24-Port 10/100 بطور خاص مهندسی شده است تا راه حل ساده‌ای برای گسترش شبکه‌های SMB و شبکه‌های دانشگاهی با بهترین هزینه ارائه دهد. با این سوئیچ 24 پورت  می‌توانید علاوه بر رایانه‌ها، سایر دستگاه‌های مبتنی بر اترنت مانند چاپگر، Network-Attached Storage (NAS) یا دوربین را اضافه کنید.

سوئیچ در یک محفظه  فلزی جمع و جور، محکم و باریک قرار دارد که به راحتی در یک فضای هر چند محدود و یا در رک به راحتی قرار می‌گیرد. به علاوه، این دستگاه دارای یک منبع تغذیه سوئیچینگ داخلی با کارایی بالا است. ادغام حرفه‌ای مدارهای این سوئیچ، به سرعت  24پورت Tenda New Unported Fast آن افزوده و می تواند منبع تغذیه را از صاعقه محافظت کند (6 کیلوولت در حالت عادی). در نتیجه سرعت بالا و قابلیت اعتماد از مهمترین ویژگی‌های این سوییچ است.

این سوئیچ یک دستگاه Plug-and-Play است که نیازی به پیکربندی یا نرم افزار ندارد. به بیان دیگر، به محض اتصال سخت افزار، سوئیچ فعال می‌شود. هر پورت قادر است حالت نیمه / کامل دوبلکس را خودکار تشخیص داده و کراس اوور MDI / MDI-X را به صورت خودکار تشخیص دهد.

ویژگی‌های مهم:

  • 24 پورت خودکار سنجش 10/100 مگابیت بر ثانیه با تشخیص کراس اوور MDI / MDI -X
  • تا 200 مگابیت بر ثانیه پهنای باند دوبلکس کامل در هر پورت
  • جدول آدرس MAC 4K با آدرس یادگیری و کنترل جریان داده برای انتقال پیشرفته
  • دارای گارانتی 36 ماهه

سوئیچ شبکه ۲۴ پورت تی پی لینک DES-1024R plus

 DES-1024R Plus 24-Port Fast Ethernet Unmanaged 

قیمت: حدود 800,000 تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی - روش اقتصادی برای SOHO

سوئیچ ۲۴ پورت تی پی لینک

DES-1024R+ یک سوئیچ غیر مدیریتی شرکتD-Link  با 24 پورت و سرعت 100/10 مگابیت بر ثانیه است که برای افزایش عملکرد یک گروه کاری از سیستم‌ها در شبکه با انعطاف پذیری بالایی طراحی شده است. این سوییچ علی رغم قیمت پایین امکانات بسیاری را در اختیار ما قرار می‌دهد. این دستگاه با قدرت و در عین حال آسان برای استفاده، همانطور که عنوان شد به کاربران امکان می دهد تا پهنای باند را چند برابر کنند، زمان پاسخ را افزایش دهند و تقاضای بار سنگینی از دیتا را برآورده کنند.

قابلیت  Auto Negotiation که در تمامی پورت‌ها وجود دارد، سرعت لینک یکی از گزینه‌های 100/10Mbps دستگاه متصل به آن پورت را تشخیص داده و سوئیچ را به نحوی تنظیم می کند تا بیشترین سازگاری را با دستگاه متصل داشته باشد و به بهترین عملکرد خود برسد. تمام 24 پورت از Auto MDI/MDIX پشتیبانی می کنند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل های قدیمی و ... تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستنده و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند.

در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد. یک اسلات باز در پنل جلویی ایجاد شده است تا به شما امکان نصب ماژول فیبر نوری را بدهد. این ماژول 2 پورت فیبر 100 مگابیت بر ثانیه برای  اتصال 2 سرور یا Switch-to-switch Cascading روی کابل‌های فیبر را بصورت امن فراهم می کند که طول آنها می‌تواند تا 2 کیلومتر باشد.

با استفاده از کنترل جریان (به صورت دوبلکس کامل و قابل اجرا برای همه پورت های 10/100 مگابیت بر ثانیه) ، سوئیچ وضعیت بافر هر پورت را کنترل می‌کند. در طول اوج استفاده، اگر بافر ظرفیت را پر کند، سوئیچ این را تشخیص می‌دهد و به گره متصل شده سیگنال می‌دهد تا ارسال داده‌‌های جدید را به تأخیر بیندازد تا سوئیچ بتواند آنها را بپذیرد. این عملیات شانس ماندن داده‌های در حال سرریز که هنوز از بافر خارج نشده‌اند را در جایی که داده‌های ورودی جدید بخواهند روی داده های فعلی بازنویسی شوند، به حداقل می رساند.

ویژگی‌های مهم:

  • پورت 10/100
  • حداکثر ظرفیت 5.2 گیگابیت
  • ظرفیت جدول مک 4 کیلوبایت
  •  از Auto MDI/MDIX پشتیبانی می‌کنند
  • قیمت پایین و راحتی استفاده
  • قابلیت اطمینان
  • توع پورت‌های آپ لینک Open Slot

سوئیچ شبکه آی پی کام 24 پورت F1024  

IP-COM F1024 24-Port Fast Ethernet Rackmount Switch

کاربرد: کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

قیمت: حدود 1.000.000 تومان با گارانتی

سوئیچ شبکه آی پی کام

F1024 محصول شرکت آی پی کام یک سوئیچ غیرمدیریتی بوده که می‌تواند یک راه حل آسان، اقتصادی و با کارایی بالا برای شبکه‌های با سرعت 100 مگابایت به شما ارائه دهد و گزینه‌ای ایده آل برای شبکه‌های پرسرعت شماست. این سوئیچ از انواع سوئیچ های قفل نشدنی (Non-Blocking) است که به لحاظ تئوری توانایی مدیریت تمام پورتها را داشته و از تداخل ترافیک‌های موجود بر روی سوئیچ جلوگیری کرده و بدون قفل شدن به کارش ادامه دهد.

همچنین تمام پورت‌های‌ F1024 از استاندارد Auto Mdi/Mdix  پشتیبانی می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل‌های قدیمی ‌و... تکنولوژی Auto MDI/MDIX ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستنده و گیرنده را به ‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • سرعت پردازش 48 مگابیت بر ثانیه
  • دارای جدول مک آدرس 8k
  • دارای قابلیت MAC address learning and auto-ageing
  • طراحی بدون فن
  • استفاده از معماری Store & forward, share memory, non-blocking

سوییچ شبکه 24 پورت دی لینک مدل DES-1026G

D-Link DES-1026 G

قیمت: حدود 1,150,000 تومان با گارانتی
کاربرد در کسب و کارهای کوچک و متوسط - روش اقتصادی برای SOHO

سوییچ 24 پورت دی لینک

این سوئیچ که با 24 پورت فست اترنت 10 / 100 مگابیت در ثانیه ارائه شده است از جمله سوئیچ‌های غیرمدیریتی است که به یک گروه کاری کوچک امکان انعطاف پذیری بالایی را می‌دهد. علاوه بر این 2 پورت Combo SFP گیگابایت هم برای اتصال سرورها به سوئیچ داراست که عملاُ افزایش پهنای باند برای آنها به دنبال خواهد داشت.

این پورت‌ها به صورت هوشمند سرعت شبکه را تشخیص می‌دهد و مذاکره خودکار بین ۱۰۰ BASE-TX و ۱۰ BASE-T و همچنین حالت دو طرفه کامل و نیم طرفه را فراهم می‌آورند و به شما این امکان را می‌دهد که به جای تمرکز روی مشکلات مربوط به اتصال، روی کار خود تمرکز کنید. ضمن اینکه در شرایط خاص با تعداد کمی ‌سرور راه حلی کم هزینه به شمار می‌آید. ظرفیت کلی این سوئیچ ۸٫۸ گیگابیت بر ثانیه بوده و همین نکته باعث افزایش توان و بازدهی سوئیج شما می‌شود.

همچنین تمام پورت‌های‌ DES -1026G از استاندارد Auto Mdi/Mdix  پشتیبانی می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل‌های قدیمی ‌و... تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به ‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • پشتیبانی همه پورتها از Flow Control
  • سوئیچ غیرمدیریتی
  • بدون فن (Fan less) بوده و به همین دلیل هیچ‌گونه صدایی ندارد
  • دارای قابلیت Plug & Play
  • عدم نیاز به کابل کراس اوور
  • پشتیبانی از ANSI/IEEE 802.3 NWay auto-negotiation
  • پشتیبانی از CSMA/CD

سوئیچ شبکه 28 پورت دی لینک D-Link DGS-1210  

D-Link DGS-1210-28 port 

قیمت: حدود 5,400,000 تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

سوئیچ 28 پورت دی لینک

سوییچ‌های مدیریتی سری D-Link DGS-1210 جدیدترین نسل از سوییچ‌ها هستند که باعث افزایش خروجی Power over Ethernet، انواع مختلف رابط فیزیکی، رابط‌های مدیریتی متعدد و ویژگی‌های پیشرفته لایه 2 می‌شوند. با افزایش خروجی PoE و محاسبه توان مصرفی می‌توانیم تخمین بزنیم چه تعداد دستگاه را می‌توانیم به سوئیچ وصل کرده و روشن کنیم.

با ترکیب همه این ویژگی‌ها، سری DGS-1210 یک راه حل مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای گسترش هر شبکه تجاری ارائه می‌دهد. از مهمترین قابلیت‌های Power-over-Ethernet، ساده سازی استقرار دوربین‌های IP، تلفن‌های VoIP، نقاط دسترسی بی سیم و سایر دستگاه‌های پشتیبانی شده است. آنها همچنین از PoE مبتنی بر زمان پشتیبانی می‌کنند که به مدیران امکان می‌دهد یک پنجره زمانی تعیین کنند که زمان روشن و خاموش بودن PoE هر پورت را تعیین کند. لازم به ذکر است این ویژگی از هر دو استاندارد af  و at پشتیبانی می‌کند.

سوئیچ‌های DGS-1210 با استفاده از فناوری D-Link Green 3.0 قادر به صرفه جویی در مصرف انرژی بدون کاهش عملکرد و کارایی هستند. به عبارتی با استفاده از این استاندارد هنگامی‌ که ترافیک کم است بدون نیاز به هیچگونه پیکربندی، به طور خودکار مصرف برق را کاهش می‌دهد.

سریDGS-1210  از Voice VLAN و حالت Surveillance Auto پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد ترافیک صوتی و تصویری به طور خودکار شناسایی شده و متمایز از ترافیک شبکه به طور منظم اداره شود. این قابلیت‌ها نیاز به خرید سخت افزار اضافی را از بین برده و هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این  باعث افزایش QoS می‌گردد.

ویژگی IEEE 802.3x Flow Control به سرورها اجازه می‌دهد تا برای انتقال سریع و قابل اطمینان داده‌ها، مستقیماً به سوئیچ متصل شوند. سری DGS-1210 همچنین از ویژگی‌های پیشرفته ای مانند Static Routes پشتیبانی می‌کند که به مدیران شبکه امکان تقسیم شبکه به VLAN‌ها را می‌دهد و باعث افزایش کارایی شبکه می‌شود.

ویژگی‌های مهم:

  • 24 x 10/100/1000BASE-T ports
  • 4 x Gigabit RJ45/SFP Combo ports
  • سازگار با محیط زیست با استفاده از فناوری سبز
  • ظرفیت سوئیچینگ 56Gbps
  • مدیریت و پیکربندی مبتنی بر وب
  • قابلیت تشخیص وضعیت لینک‌ها
  • قابلیت تشخیص طول کابل و تشخیص سریع خطاها
  • دارای سیستم Hibernation
  • دارای قابلیت‌های IGMP snooping، Spanning Tree Protocol ، Port Mirroring ، Link Aggregation Control Protocol

سوئیچ شبکه 16 پورت آی پی کام مدل  F1118P-16-150W

IP-COM F1118P-16-150W UnManaged PoE Switch

قیمت: حدود 3,400,000 تومان با گارانتی
کاربرد: کسب و کارهای متوسط سازمانی - روش اقتصادی برای SOHO

سوئیچ 16 پورت آی پی کام

F1118P-16-150W یک سوئیچ درای قابلیت  PoE و در زمره سوئیچ‌های غیرمدیریتی است که به طور مستقل توسط IP-COM طراحی شده است. مطابق با استانداردهای IEEE 802.3af و IEEE 802.3at، این دستگاه می‌تواند تجهیزات مجهز به PoE را به صورت هوشمند شناسایی کند. همچنین با حداکثر توان خروجی 130 وات و 30 وات برای یک پورت، می تواند هنگام انتقال داده ها با AP ها ، دوربین های IP و تلفن های IP منبع تغذیه مناسبی باشد.

این سوئیچ از 4 حالت کار شامل Including Standard, Priority Extend و VLAN  پشتیبانی می‌کند که باعث هزینه کابل کشی می‌شود و برای SMBها، هتل‌ها، مدارس، کارخانه‌هایی که دارای نظارت تصویری و شبکه‌های بی‌سیم هستند، یک انتخاب ایده‌آل است.

با استفاده از یک اسلات SFP ترکیبی با قابلیت سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه، سوئیچ می‌تواند تقاضای فعلی برای افزایش پهنای باند Gigabit WLAN و نظارت دیجیتال HD را برآورده کند. اندازه کش 2.75 مگابایت برای نظارت و استفاده در دوربین‌های مدار بسته شرایط مناسبی را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های مهم:

  • دارای 16 پورت 10/100 مگابیت بر ثانیه Base-TX RJ45 ؛ یک پورت 10/100/1000 Base-T RJ45؛ یک پورت 100/1000Base-X SFP 
  • در اندازه 13 اینچی، ارتفاع 1U، قابل نصب روی رک
  • درای DIP Switch برای جدا کردن پورت‌ها به جهت جلوگیری از Broadcast Storm
  •  دفاع از شبکه در برابر حملات جعل DHCP یا DHCP Spoofing
  • جدول مک آدرس 4 کیلو بایتی


سوئیچ هوشمند میکروتیک 24 پورت CSS326-24G-2S+RM

Mikrotik CSS326-24G-2S+RM Cloud Smart Switch

قیمت: حدود 5.400.000 تومان با گارانتی

کاربرد: کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

سوئیچ هوشمند میکروتیک 24 پورت 

مدل CSS326-24G-2S+RM محصول شرکت میکروتیک، دارای 24 پورت با سرعت گیگابیت بر ثانیه است که از استاندارد Auto Mdi/Mdix پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند می‌توانند با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

علاوه بر این، سوئیچ دارای دو پورت SFP+ بوده که قابلیت اتصال فیبرنوری را به سوئیچ می‌دهد. این دستگاه دارای سیستم عامل SwOS است که به طور خاص برای سوئیچ‌ها ساخته شده است و کارایی و امنیت بالایی را برای کاربر فراهم می‌کند. این سوئیچ مدیریتی از انواع سوئیچ‌های قفل نشدنی (Non-Blocking) است که به لحاظ تئوری توانایی مدیریت تمام پورت‌ها را داشته و از تداخل ترافیک‌های موجود بر روی سوئیچ جلوگیری کرده و بدون قفل شدن به کارش ادامه دهد.

این سوئیچ همچنین دارای قابلیت Port Mirroring بوده که توسط آن یک کپی از ترافیک روی یک پورت یا کل پورتها در شبکه را روی یک پورت دیگر (پورت مجزا) با هدف بررسی و آنالیز ارسال می‌کند. بدین ترتیب بسیاری از بسته‌هایی که در سوئیچ های عادی از دید پنهان می‌شوند توسط یک کامپیوتر خاص مورد بررسی و تجریه و تحلیل قرار می گیرد.

ویژگی‌های مهم:

  • دارای پورت PoE
  • دارای 2 مگابایت حافظه داخلی
  • دارای قابلیت Port Isolation و Port Security
  • پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.1Q VLAN
  • دارای قابلیت  Port Mirroring روی ترافیک ورودی/خروجی 

سوئیچ شبکه 28 پورت آی پی کام IP-COM  G3224P

IP-COM G3224P 24-Port Gigabit + 4*SFP Combo Managed PoE 

قیمت: حدود 12,000,000 تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای کوچک و بزرگ سازمانی و دانشگاهی

سوئیچ 28 پورت آی پی کام

G3224P سوئیچ مدیریتی و دارای قابلیت Ethernet PoE است که برای ساخت شبکه بی‌سیم قابل اعتماد و هوشمند طراحی شده است. این سوئیچ حاوی 24 پورت اترنت Base-T  10/100/1000و 4 اسلات SFP برای دسترسی به شبکه با سرعت بالاست. تمام پورت‌ها از هر دو استاندارد af و at در PoE پشتیبانی کرده و از تمام توان خروجی به میزان 370 وات استفاده می‌کنند.

این سوئیچ IP-COM قابلیت فراهم کردن برق DC و انتقال داده را برای دوربین‌های تحت شبکه (IP-camera)، اکسس پوینت (Access point)، تلفن‌های IP از طریق کابل Cat5 زوج تابیده دارا است. سوئیچ G3224P با ایجاد سیستم حفاظتی امن‌تر، استراتژی QoS عالی، کارکرد Vlan و مدیریت و نگهداری قوی تر، انتخابی ایده آل برای شما است.

این سوئیچ، اجازه یا محدود کردن جریان مبتنی بر آدرس MAC یا تنظیم حداکثر تعداد آدرس MAC توسط پورت مجاز، امکان تخصیص ایستاتیک MAC  توسط مدیر شبکه روی پورت تعیین شده را فراهم می‌کند. علاوه بر این پشتیبانی از احراز هویت کاربر از طریق  802.1x  و شناسایی MAC، اجازه دسترسی برای کاربر قانونی و جلوگیری از دسترسی کاربر غیر قانونی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. ضمن اینکه از طریق کنترل و بررسی کاربران قانونی (دارای مجوز) ریسک و آسیب پذیری شبکه کاهش می‌یابد.

ویژگی‌های مهم:

  • پشتیبانی از ARP intrusion detection 
  • قابلیت جلوگیری از حملات Man in the middle / DoS / MAC 
  • پشتیبانی از DHCP Snooping
  • قابلیت پشتیبانی از بررسی منبع IP و جلوگیری از آدرس‌های نامعتبر دستگاه‌های  MAC/IP  (MAC/IP deceive)
  • میانگین زمان بین دو خرابی (MTBF) معادل 100,000 ساعت
  • پایداری بالا شامل بسته 64 بایتی، تاخیر زمانی کم، نرخ از دست رفتن بسته: صفر
  • قابلیت بازیابی بالا یعنی زمانی که شبکه پایدار نیست یا خطایی رخ میدهد، زمان راه اندازی مجدد کمتر از 10 ثانیه


سوئیچ شبکه 28 پورت دی لینک DGS-3620-28PC   

D-Link DGS-3620-28PC 28Port PoE Switch

قیمت: حدود 58,000,000 تومان | با گارانتی
مناسب کسب و کارهای کوچک و بزرگ سازمانی و دانشگاهی

سوئیچ 28 پورت دی لینک

سری DGS-3620 از نوع سوئیچ‌های مدیریتی بوده و شامل 20 پورت 10/100/1000BASE-T PoE ، چهار پورت 10/100/1000 BASE- Combo و چهار پورت SFP است. پشتیبانی از هر دو استاندارد PoE یعنی 802.3af و  802.3at با حد اکثر توان خروجی 370 وات از دیگر مزایای این سوئیچ پر کاربرد به شمار می‌رود.

از قابلیت‌های دیگر این سوئیچ می‌توان به وجود امکانات جامع جهت تامین امنیت شبکه اشاره کرد. سری DGS-3620 دارای مکانیسم‌های پیشرفته‌ای برای تشخیص حمله به واحد پردازش مرکزی سوئیچ بوده و قادر به انجام اقدامات اصلاحی در رابط با حمله است. هنگامی که یک حمله DoS علیه هر یک از سوئیچ‌های DGS-3620 انجام می‌شود، موتور حفاظتی D-Link تهدید را شناسایی کرده و از اضافه بار CPU جلوگیری می‌کند. بنابراین یکپارچگی شبکه را تضمین کرده و به حفظ کانال‌های پهنای باند شبکه کمک می‌کند.

پشتیبانی از منبع تغذیه موازی LBD و EPRS نیز از دیگر ویژگی‌های امنیتی این نوع سوئیچ است.

ویژگی‌های مهم:

  • ظرفیت سوئیچینگ 128 گیگابیت
  • تعداد پورت: 28 پورت
  • روش انتقال دیتا بصورت Store and Forward
  • جدول مک آدرس 32 کیلویی برای هر دستگاه
  • پشتیبانی از روتینگ لایه 3 شامل RIP، BGP و OSPF

بهترین سوییچ های شبکه ۴۸ و ۵۲ پورت بازار ایران

سوییچ شبکه ۴۸ پورت تی پی لینک مدل TL-SG1048 

TP-LINK TL-SG1048 Un-Managed Switch 48-Port ۱۰/۱۰۰/1000

قیمت: حدود 7,500,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد: کسب و کارهای بزرگ سازمانی و دانشگاهی

بهترین سوییچ‌های ۴۸ و ۵۲ پورت 

سوئیچ 48 پورت گیگابیتی TL-SG1048 یک سوئیچ قابل اعتماد و با کاربردی آسان و بدون پیچیدگی‌های مدیریتی است که 48 پورت 10/100/1000Mbps را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. این سوئیچ سهولت استفاده را با عملکردی بی‌نظیر ترکیب می‌کند که در نتیجه باعث مقبولیت ویژه آن در بین مدیران شبکه و برای محیط های نسبتاٌ بزرگ با تعداد کامپیوتر زیاد بوده و با توجه به قیمت مناسب آن، یکی از بهترین راه‌ حل های ممکن برای راه اندازی شبکه‌هاست.

این نسل جدید سوئیچ رک مانت بوده و دارای جدیدترین فناوری های کاهش مصرف است که می تواند ظرفیت شبکه شما را تا حد زیادی با توان بسیار کمتر افزایش دهد. این قضیه بطور خودکار مصرف انرژی را با توجه به وضعیت  لینک تنظیم می‌کند تا اثرات آلودگی کربن شبکه شما را محدود کند. همچنین با RoHS مطابقت دارد و از بوجود آمدن بسیاری از آلاینده‌ها جلوگیری می کند.

 کارایی بالای این سوئیچ به همراه 18% صرفه جویی در مصرف انرژی، آن را به یک گزینه مناسب جهت کاربرد بدل کرده است. بدنه فلزی با قابلیت نصب آسان بر روی رک شرایط مطلوبی را برای این سوئیچ فراهم کرده است.

ویژگی‌های مهم:

  • دارای 48 پورت
  • ظرفیت سوئیچ 96Gbps
  • قابلیت Plug and Play
  • سوئیچ غیرمدیریتی و بدون نیاز به تنظیمات
  • استفاده از فناوری سبز


 سوییچ هوشمند 52 پورت دی لینک مدل DGS-1210-52P

D-Link DGS-1210-۵۲P Port

قیمت: حدود 17,900,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای بزرگ سازمانی و دانشگاهی

 سوییچ هوشمند 52 پورت دی لینک

سوئیچ DGS-1210 با قابلیت اتصال به فیبر Uplinks مدیریت پیشرفته و همچنین توابع امنیتی را ارائه می دهد که کارایی و مقیاس پذیری بالایی را ارائه می‌دهد. گزینه‌های مدیریتی برای سوئیچ شامل SNMP، مدیریت وب، برنامه دستیار شبکه D-Link و Compact Command Line می‌باشد. سری DGS-1210 با استفاده از Auto Voice VLAN، از پهنای باند کافی اطمینان حاصل می‌کند و به عبارتی برای فعالیت‌های صوتی بسیار مناسب است، چرا که برای این فعالیت‌ها اولویت ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.

این سوئیچ دارای طراحی بدون فن است که امکان کار بی صدا را فراهم کرده و به طول عمر دستگاه کمک می کند. این فن هوشمند طوری طراحی شده که پس از رسیدن به دمای معینی روشن شده که این خود باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها بدون کاهش کارایی و بهره وری آن می شود. سوئیچ DGS-1210 دارای قابلیت PoE  برای مشاغلی است که می خواهند تلفن های VoIP، نقاط دسترسی بی سیم یا دوربین های شبکه را تأمین کنند. هرکدام از پورتها تا 30 وات برق را می توانند تامین کنند. این طراحی امکان انعطاف پذیری بیشتر در تخصیص نیرو را برای انواع دستگاه های مجهز به PoE با هزینه نصب مقرون به صرفه فراهم می کند.

موتور حفاظتی امنیتی D-Link از سوئیچ ها در برابر سیلاب ترافیکی ناشی از حملات مخرب محافظت می کند. سری DGS-  1210 از احراز هویت مبتنی بر پورت 802.1x پشتیبانی می کند و اجازه می دهد شبکه از طریق سرورهای خارجی RADIUS احراز هویت شود. ویژگی Access Control List (ACL) امنیت شبکه را افزایش می دهد و به محافظت از شبکه IT داخلی کمک می کند. همچنین از حملات پروتکل آدرس رزولوشن (ARP) پیشگیری کرده و از آسیب دیدن ترافیک انتفالی محافظت می کند.

در کل برای جلوگیری از حملات جعلی ARP ، سوئیچ از ACL های کنترل بسته برای مسدود کردن بسته های نامعتبر حاوی پیام های ARP جعلی استفاده می کند. برای امنیت بیشتر، ویژگی غربالگری سرور DHCP پاسخ DHCP را روی پورت های غیرمجاز فیلتر می کند تا از اختصاص دادن آدرس IP به آنها جلوگیری کند.

ویژگی‌های مهم:

  • 24  پورت با سرعت 10/100 / 1000 - BASE-T PoE
  • 4 پورت SFP
  • پشتیبانی از IEEE 802.3at Power over Ethernet در پورت های 1 تا 8
  • پشتیبانی از منبع تغذیه IEEE 802.3af از طریق اترنت در پورت های 9 تا 24
  • امنیت شبکه با اتصال IP-MAC Port-Binding (IMPB) ، لیست کنترل دسترسی (ACL) و IEEE 802.1X

سوئیچ شبکه سیسکو 48 پورت  WS-C3850-48T-S

Cisco WS-C3850-48T-S 48 Port Switch

قیمت: حدود 50.000.000 تومان به همراه گارانتی

کاربرد: کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

سوئیچ سیسکو 48 پورت

سیسکو کاتالیست WS-C3850-48T-S نوعی سوئیچ مدیریتی است که در هر دو لایه 2 و3 توانایی انجام کار را دارد. این سوییچ دارای 48 پورت 1000/100/10 مگابایت بر ثانیه و 32000 ورودی(32kb) جدول مک آدرس است و از استانداردهای شبکه IEEE 802.11ac، IEEE 802.1D، IEEE 802.1p، IEEE 802.1Q، IEEE 802.3، IEEE 802.3ab، IEEE 802.3ad پشتیبانی می‌کند.

این سوئیچ قابلیت Stackable یا پشته بندی تا 9 سوئیچ را داراست و از این طریق می تواند پهنای باندی معادل 480 گیگابایت بر ثانیه ارائه دهد. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل‌های قدیمی ‌و... تکنولوژی  Auto MDI/MDIXایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند به‌طوری که پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد.

سوئیچ سیسکو Catalyst 3850 با گسترش ویژگی‌های زیرساخت سیمی، انعطاف‌پذیری، QoS (کیفیت سرویس) و مقیاس‌پذیری، برتری Cisco IOS را در قالب سوئیچ‌های بی‌سیم نیز نمایش می‌دهد؛ به‌طوری که به یک سوئچ 48 پورت، 50 نقطه دسترسی می توانند بصورت وایرلس متصل شوند که با توجه به قابلیت پشته‌بندی آن، تعداد زیادی کاربر را می تواند پشتیبانی نماید. این سوییچ شبکه از توان مصرفی نسبتاً خوبی برخوردار بوده و میانگین زمان بین دو خرابی (MTBF) احتمالی آن حدود 303 میلیون ساعت است.

ویژگی‌های مهم:

  • دارای حافظه رم 4 گیگابایت و  فلش 2 گیگابایت
  • دارای 2 اسلات فیبر نوری جهت افزایش سرعت انتقال داده
  • دارای ویژگی های امنیتی همچون DHCP Snooping و DAI ،DTP
  • دارای قابلیت Energy Efficient Ethernet
  • پشتیبانی از  ACL و  ARP
  • تشخیص خودکار ارتباط  (Auto-Negotiation)


مشاوره خرید سوییچ شبکه: چنانچه هنوز در انتخاب سوئیچ شبکه مناسب تردید دارید، می‌توانید با ذکر بودجه و انتظارات خود در قسمت کامنت‌ها، از کارشناسان شهر سخت افزار مشاوره دریافت کنید. 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (16)

  • مهمان - محسن

    سلام وقت بخیر
    ممنون از راهنمایی خوب شما

  • مهمان - علی

    سلام.
    لطفا در این باره هم مطلبی بگذارید :
    https://blogs.nvidia.com/blog/2020/05/20/whats-a-dpu-data-processing-unit
    ممنون از شما.

  • مهمان - پورمنصور

    بسیار ممنون و سپاسگزارم .اطلاعات جامع و مفیدی ارائه کردید که خیلی کاربردی هستند ..سپاس بیکران شاد وتندرست باشید.

  • سپاس از لطف و همراهی شما . امیدوارم ما رو تنها نگذارید و همیشه کنار ما باشید.

  • سپاس از شما و پاینده باشید

  • مهمان - حمید

    چرا ناقصه ،ادامه ش کو ؟؟؟؟

  • مهمان - حامی

    راهنمای خرید لپ‌تاپ دیگه نمیذارین؟

  • مهمان - حامی

    راهنمای خرید لپ‌تاپ دیگه قرار نمیدین؟

  • سلام
    راهنمای خرید لپ تاپ داریم

  • مهمان - بهمن تاج

    اصلا مردم چین کاره ای نیستند
    فقط امریکا
    یا باید اینترنت ملی داشته باشیم یا مریکایی
    و مشکل الان امریکایی …
    من خیلی از متن ها که در این سایت و جاهای دیگه نمی خونم چون کلمات قلبه وسلبه می یارند .. که حوصله فکر کردن نداریم ..یک سایتی نیست چیزها مورد نیا ز مردم همش تکرار کنه مثل درست کردن ایمیل و انواع ایمیل ها و خیانت کرده اموزش پروش و صدا سیما این ها در کتاب درسی توضیح نداده …شبکه تلویزون هم عرضه ندارند یک اموزش ایمیل بزارند .. چرا انقدر این صدا سیما و دولت ترسو باشند که ایمیل اموزش ندند برنامه براش نذارند ..و شبکه تلویزون برنامه درست کرده درباره گیم و غیره
    و باید ما منظر باشیم یک نفر بیاد یک اموزش ایملی در اپارات بذاره که ما نگاه کنیم خوب اگه این فرد نمی گذاشت ما چی کار می خواستیم بکنید اگر من 15 سال پیش ایمیل مثلا بلد بودم می تونستم جان یک نفر نجات بدم و تقصیر تلویزون و روز قیامت مقصر به خاطر این ترسو بازی هایشان …فرض کنید یک بچه ای گم شده بعد شما کلمات بکار به برید که یعنی کلاس داشته باشه چطور می خواد ایمیل بفهمه از میان کلمات قلبه صلبه تلویزون از ترسش نه میگه نه اموزش می ده
    سعوال من این است در ایمیل ماکروسافت اتلوک
    از کجا بفهمیم گیرنده ایمیل ما را خوانده؟ خیلی مهم برام
    و یندوز من نرم افزار اتلوک شناسایی نمی کند تا نصب بشه چی کار کنم؟
    ویندوز من فقط ورد2019 داره و بقیه افیس نداره مشگل از اینکه؟
    اگر فیلم اموزشی هست که بفهمیم فقط در ایمیل ماکروسافت
    چطور گیرنده ایمیل مارا باز کرده و خوانده یا در سایت بزارید و درست کنه یا اگر در وب هست لینک ان کجاست؟

بارگذاری بیشتر ...

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید