کرونا بیماری بود که به مانند موجی همه اتفاقات دنیای ما را متأثر خود کرد. جدیدترین این اتفاقات رویداد رونمایی از مهمترین گوشی‌های سال یعنی آیفون 12 بوده که ساعتی پیش با انتشار پوستر رسمی مراسم، بالاخره زمان نهایی آن مشخص شد. در ادامه این نوشتار به بررسی این مراسم و احتمالات پیرامون آن می‌پردازیم.

شهریور ماه را می‌توان موعد معرفی هر ساله آیفون‌های جدید نامید؛ زمانی که در آن اپل باید یک رویداد بزرگ برگزار کرده و حداقل در آن یک سری گوشی آیفون را همراه با انبوهی از ابزارهای دیگر و البته اتفاقاتی بزرگ همراه کند.

AppleEvent-2.jpg

رسم دیرینه اپل به برگزاری مراسم طویل‌المدت است و از همین حالا باید خود را برای چندین ساعت هیجان و رونمایی از محصولات جدید  در 25 شهریور ماه و حوالی ساعت 21:30 به وقت ایران آماده کنید. هنوز مشخص نیست که این مراسم، مانند رویدادهای دیگر کرونایی به صورت ضبط شده از پیش، جلوی چشمان کاربران قرار می‌گیرد و یا اپل برنامه زنده‌ای را برای آن تدارک دیده ولی آنچه می‌تواند قطعی باشد رویدادی شلوغ و پر سر و صدا از معرفی انبوهی از ابزارهای اپل از گوشی‌های آیفون 12، ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 6، تبلت‌های جدید سری آیپد ایر، دستیار صوتی خانگی جدید، اطلاعاتی در مورد پردازنده اختصاصی ARM اپل برای رایانه‌های قابل حمل و حتی اعلام زمان دقیق عرضه iOS 14 باشد.

آیفون 12 و دوستانش؛ محصولاتی با مجموعه‌ای از تغییرات و اولین‌ها
طبق انتظار با آیفون 12 شروع می‌کنیم که ظاهراً امسال در سه اندازه و با سه مدل در بازار عرضه خواهد شد. آنطور که از اطلاعات لو رفته تا به امروز مشخص است برنامه امسال کوپرتینویی‌ها عرضه کوچکترین آیفون با نمایشگر تمام صفحه به نام آیفون 12 با نمایشگر 5.7 اینچ، آیفون 12 پرو با ابعادی متعارف و 6.1 اینچ و در نهایت آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچ است که باید بزرگترین آیفون معرفی شده تا به امروز باشد.

نکته دیگر در مورد این گوشی‌ها دوربین‌های آنها خواهد بود که ظاهراً دو تای اولی باید در پشت دستگاه به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده باشند و برای مدل پرو مکس ساختار سه‌تایی مد نظر است.

iphone12.jpg

البته خبرهایی در مورد استفاده هر سه آیفون از نمایشگر OLED نیز شنیده می‌شود ولی ظاهراً عدم امکان تأمین پنل نمایشگر از شرکت‌های چینی مانند BOE به تیراژ کافی، اپل را بر این داشته که امسال نیز تنها نسخه‌های پرو را با پنل OLED همراه کند و مدل پرفروش آیفون 12 که احتمالاً پرفروش‌ترین نسخه این سری خواهد بود را با پنل LCD بسازد تا مشکلی از بابت تأمین قطعات برای شرکت پیش نیاید. دیگر خبر در مورد نمایشگر آیفون‌های جدید همراه شدن آنها با پردازنده‌های میانی ارائه کننده نرخ 120 هرتز برای نمایش تصویر است که برای اولین بار توسط اپل ارائه خواهد شد.

 همراه کردن با مودم‌های 5G اتفاق دیگری است که باید منتظر آن باشیم ولی هنوز مشخص نیست که آیا هر سه مدل به این قابلیت مجهز خواهند شد و یا تنها نسخه پرو مکس از آن بهره‌مند می‌شوند. شنیده‌های اخیر تا به امروز همگی بر این پیشامد صحه گذاشته‌اند که اپل تنها برنامه عرضه نسخه 5G آیفون 12 پرو مکس را دنبال می‌کند اما با این حال تنها زمان رونمایی از این سری است که به ما انتخاب‌های نهایی را معرفی می‌کند.

iphone12-2.jpg

یکی از اتفاقات جذاب و جدید دیگری که باید در مورد این آیفون‌ها منتظر آنها باشیم بازگشتی به  روز 3 تیر ماه سال 1389 و طراحی است که در زمان جانی آیو و استیو جابز برای اولین باز مورد توجه قرار گرفت. در این روز آیفون 4 رسماً معرفی شد و اپل گوشه‌های بدنه دستگاه را با طراحی تخت و حالتی بسیار جذاب و کلاسیک همراه کرد. ظاهراً برای مدل‌های آیفون 12 نیز چنین طراحی را باید در نظر گرفت و این شرکت قصد دارد پس از کنار گذاشتن این طراحی از دوره معرفی آیفون 6، دوباره به آن بازگردد.

اپل واچ سری 6؛ این بار در دو نسخه؟!
طی 5 سال گذشته اپل همواره تنها یک نسخه از اپل واچ را هر سال معرفی می‌کرد ولی به نظر امسال برای اولین بار دو گروه اپل واچ معرفی می‌شوند. برخی منابع از اتفاقاتی جذاب در شرکت اپل گزارش داده‌ و حتی بعضی دیگر پا را از این رویاپردازی نیز فراتر گذاشته و نام اپل واچ 6 SE را برای نسخه جدید انتخاب کرده‌اند.

watch6.jpg

آنطور که باید احتمالاً حدس زده باشید ساعت جدید باید یک نسخه ارزان‌تر و کم‌قدرت‌تر از نسخه پایه باشد که بیشتر هدف آن عرضه برای نوجوانان و جوانان و کشورهای با قدرت خرید کمتر شهروندان طراحی شده است.

جدای از این مورد اپل واچ سری 6 اصلی با پردازنده‌ای سریعتر و با قابلیت مهمی مانند اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و مدیریت پیشرفته فعالیت‌های زمان بیکاری مانند خواب همراه شود و برخی رسانه‌های مدعی شده‌اند که شعار Time Flies که در زیر لوگوی گرافیکی اپل داخل پوستر درج شده نیز به ویژگی‌های این ساعت هوشمند اشاره دارد.

دیگر محصولات و اتفاقات این شب
آیپد ایر جدید که نمایشگری تمام صفحه یا به اصطلاح لبه تا لبه دارد محصول دیگری است که باید با زبان آیپدهای پرو سال گذشته طراحی شود تا بتوان حس تمایز را به کاربر منتقل کند. این ابزار را باید محصول دیگری بدانیم که در مراسم شب 25 شهریور ماه معرفی خواهد شد و به احتمال فراوان از پردازنده داخلی جدیدی برای آن استفاده می‌شود.

ipadair4.jpg

دستگاه دیگری که برای این مراسم احتمال معرفی آن مطرح شده هوم‌پاد جدید و اقتصادی‌تر است که باید با ابعادی کوچکتر و قابلیت رقابت با محصولات بسیار موفقی مانند الکسا و گوگل هوم وارد گود شود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این پروژه مطرح نشده ولی به احتمال فراوان در صورت رونمایی، اپل روی قابلیت‌های هوشمندتر و هماهنگی با اکوسیستم خود عملکردی سطح بالاتر را ارائه خواهد کرد.

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش نحوه تنظیم تاریخ و ساعت گوشی آیفون

هدفون‌های جدید AirPods Studio نیز به جرگه جدیدترین شایعاتی پیوسته‌اند که برای این مراسم باید انتظار معرفی آنها را کشید و ظاهراً می‌توانند دروازه ورود اپل به این حوزه پرطرفدار و جذاب خواهند بود.

airpodsstudio.jpg

در انتها باید به انتشار اطلاعات جدید در مورد پردازنده اختصاصی ARM اپل برای رایانه‌های همراه یا همان مک‌بوک‌های شرکت اشاره کنیم که تا به امروز با نام Apple Silicon از آنها یاد شده و اطلاعات اخیر نشان‌دهنده قدرت بسیار زیاد و بهینگی بالای آنها هستند. شاید اپل قصد داشته باشد در این مراسم در مورد پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر از این پردازنده‌ها و همکاری با شرکت‌های دیگر برای عرضه نسخه‌های ویژه از نرم‌افزارهای آنها برای این پروژه بسیار مهم بیشتر صحبت کند.

آخرین اطلاعاتی که انتظار داریم از سوی اپل در این مراسم ارائه شود اعلام زمان رسمی عرضه نسخه نهایی و پایدار iOS 14 است که به ما خواهند گفت تیم کوک و همکارانش چه زمانی گوشی‌های و آیپدهای کاربران را به نسخه پایدار جدید سیستم‌عامل آنها بروز خواهند کرد.

ios14.jpg

در نهایت باید به شما دوستان بگوییم که این پایان مطلب شهر سخت‌افزار در مورد محصولات این شب بزرگ نخواهد بود و می‌توانید با پوشش شهر سخت افزار از این مراسم که به مانند رسم دیرینه سالیان گذشته به طرق مختلف خدمت شما ارائه خواهد شد همراه شوید تا همزمان با پوشش زنده شهر سخت افزار بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن، با معرفی محصولات و تشریح اتفاقات آن با شما عزیزان همراه باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید