زمان چندانی تا عرضه کنسول‌های نسل نهم، یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X باقی نمانده است؛ در حالی که بسیاری از افراد حاضر در این صنعت و نظر سنجی‌ها از فروش بالاتر PS5 در برابر XBX سخن می گویند، حال با احتمال تولید کمتر پلی استیشن 5 روبرو هستیم؛ به طوری که شاید دست بسیاری از کاربران تا چند ماه به آن نرسد.

کمپانی «سونی» در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که در سال 2020 موفق به تولید 15 میلیون دستگاه از کنسول PS5 شود؛ علی رغم این پیشبینی، «بلومبرگ» گزارش‌هایی را مبنی بر مشکلاتی در زمینه تراشه‌های SOC شرکت AMD منتشر کرده است که تمام معادلات سونی را برهم می زند.

هر دو تولید کننده در تلاش برای رسیدن به یک نقطه اوج دیگر، در حال آماده سازی خود برای عرضه کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X هستند. در ماه ژوئیه، شرکت سونی که از تأثیرات ویروس کرونا و خانه نشین شدن بسیاری از مردم آگاه شده بود، سفارش‌های خود را در بخش تولید تراشه‌های پردازشی PS5 به شدت افزایش داد. علی رغم فشار سونی به تولید کنندگان تراشه‌های پردازشی PS5، باید بگوییم که بازده تولید تراشه‌های سونی تنها 50 درصد از میزان درخواستی این شرکت است.

PS5-GA-2.jpg

سونی پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی، به تولید 15 میلیون کنسول دست یابد. با وجود مشکلاتی که در بخش تولید تراشه‌های پردازشی روی داده است، این مقدار بین 4 الی 5 میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت. علی رغم این مسئله، سونی همچنان از برآوردهای اولیه خود جلوتر است. این شرکت در آوریل سال جاری، قصد تولید 5 تا 6 میلیون PS5 را تا پایان سال جاری داشت.

با این وجود شیوع ویروس کرونا، عدم مهار آن در بسیاری از کشورها و نظرسنجی‌هایی که سونی را به فروش بالا امیدوار کرده بود، منجر به ایجاد تغییراتی در برنامه‌های این کمپانی شد. حال باید امیدوار باشیم که در بهترین حالت، سونی قادر به تولید 10 تا 11 میلیون دستگاه PS5 تا آخر سال جاری باشد که در نتیجه احتمال افزایش قیمت آن در برخی از نقاط جهان وجود دارد. از سوی دیگر، این احتمال به صورت بالقوه وجود دارد که بسیاری از گیمرها در سال 2020 و حتی ابتدای سال 2021 قادر به خرید PlayStation 5 نبوده و باید مدتی در انتظار این محصول بمانند.

چندی پیش سونی به طور رسمی اعلام کرد که رویداد جدید این شرکت با محوریت PlayStation 5 در تاریخ 16 سپتامبر (27 شهریور ماه 99) برگزار شد و به احتمال بسیار زیاد، تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی آن نیز در این کنفرانس 40 دقیقه‌ای مطرح می‌گردد. برخی منابع از احتمال قیمت گذاری 450 دلاری برای مدل مجهز به درایو Blu-Ray و 400 دلار برای مدل دیجیتال خبر می‌دهند. آیا این بار سونی کنسول خود را ارزان‌تر از مایکروسافت به فروش می‌رساند؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید