اگر خبرهای دنیای سخت افزار را دنبال کرده باشید احتمالاً می‌دانید اخیراً بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا با مشکل کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی مواجه‌اند و این امر عملکرد آن‌ها را شدیداً تحت تاثیر قرار داده است. در این راستا امروز در گردهمایی کاخ سفید، غول‌های تکنولوژی مانند سامسونگ، TSMC، آلفابت، AT&T و حتی فورد (Ford) برای یافتن راه حلی این مشکل به همفکری می‌پردازند.

گردهمایی کاخ سفید به صورت یک کنفرانس مجازی اجرا خواهد شد و هدف اصلی آن ارائه‌ی راه حلی کاربردی برای حل معضل کمبود تراشه در جهان است. نکته‌ی جالب اینجاست که شرکت اپل در این گردهمایی حاضر نبوده و شرکت TSMC (که تراشه‌های اپل را تولید می‌کند) به عنوان نماینده‌ی اپل هم عمل خواهد کرد.

global-chip-shortages-automakers-reduce-production_md.jpg

طبق گزارش جدید خبرگذاری CNBC، مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، TSMC، آلفابت و AT&T در این کنفرانس مجازی حضور خواهند داشت. در این گردهمایی دولت آمریکا قصد دارد دلیل کمبود مواد اولیه‌ی کالاهای مهمی چون تراشه‌های نیمه‌هادی، باتری‌های با ظرفیت بالا و تجهیزات پزشکی را جویا شود و راه حلی برای این مشکلات پیدا کند.

در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، تامین‌کننده‌های تراشه در آسیا نمی‌توانند به افزایش چشم‌گیر تقاضا برای تراشه‌های نیمه‌هادی از سوی شرکت تولیدکننده‌ی گوشی و همچنین کمپانی‌های خودروسازی مانند فورد (Ford) و جنرال موتورز (GM) پاسخ دهند. در این راستا و به دلیل نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی بر امنیت ملی کشور خود که بسیار وابسته به این قطعات است، گردهمایی کاخ سفید برگزار خواهد شد.

cars-computer-chips-tire-800x450.jpg

در این رابطه بخوانید:

خبر بد برای گیمرها ؛ بحران کمبود تراشه تا سال 2022 ادامه می‌یابد
گره کمبود تراشه به دست TSMC باز خواهد شد
جو بایدن هم به کمبود تراشه در سطح دنیا واکنش نشان داد؛ فرمان اجرایی برای رفع مشکلات موجود
معضل کمبود تراشه گریبان‌گیر پرچمداران سامسونگ شد؛ امسال منتظر گلکسی نوت 21 نباشید؟
مدیرعامل جدید کوالکام: تحریم آمریکا علیه هواوی مشکل کمبود تراشه جهان را کاهش می‌دهد

به عبارت بهتر کاخ سفید نسبت به فاصله‌ی بزرگ بین تولید داخلی این قطعات و زنجیره تامین خود نگران است و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده قطعات مزبور در مناطقی با سیاست‌های ناپایدار و حتی غیرصمیمانه نسبت به آمریکا حضور دارند، مقامات آمریکایی از قطع زنجیره تامین خود دلهره دارند.

حدود دو ماه پیش یکی از مقامات مجلس سنای آمریکا بیان کرد تولید قطعات نیمه‌هادی یکی از نقاط ضعف خطرناک در اقتصاد آمریکا بوده و باعث به خطر افتادن امنیت ملی این کشور شده است.

semiconductors.jpg

نظر شما در مورد گردهمایی کاخ سفید برای حل معضل کمبود تراشه در جهان چیست؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (4)

  • مهمان - رضا

    این دولت ما میگه اصلا مردم ایران در حال حاضر قدرت خرید و ارتقا کامپیوتر را دارند یا نه ببینید برای تمام رهبران دنیا مهمه جز ایران نمیگند اونها تو با کامپیوترت قرار چیز ناجور نگاه بکنی بنابراین همون بهتر که گرون بشه نتونی بخری مردم اگر موبایل و کامپیوتر نداشته باشند سوادشون کم میشه

  • مهمان - redblade

    ما از 40 سال پیش داریم حال الان گیمرای خارج رو در حال حاضر تجربه میکنیم
    پر بازارمون دلال شده و هیچی به قیمت واقعی پیدا نمیشه قربون عدالتت خدا

  • مهمان - ضد عرزشی

    در پاسخ به: مهمان - redblade

    حتی نزدیک هم نیست به حال ما :) همین الان 3090 موجوده تو خارج با هزار یورو گرونتر از قیمت رفرنس اعلامی توسط انویدیا. سیستم کامل با گرافیک 3090 رو با 2 ماه حقوقشون میتونن بخرن کسایی هم که شغل بهتر دارن با یه ماه حقوق. برای ما اون سیستم بالای 200 میلیون قیمت میخوره. با این حقوق ها هم که چیزی نمیتونیم پس انداز کنیم شاید بعد سی سال پس انداز بشه خرید همچین چیزی رو البته اگه ریال بی ارزش تر نشه، ولی خب بالاخره میشه چون ذات ریال بی ارزشه، به اسکناسش نگاه کنی اصلا مشخصه که بی عرزشه، شکل روش مفت نمیارزه، یا اینکه زمینی بفروشی خونه ای بفروشی....

  • مهمان - moein

    اینا مشکلشون چیز دیگه
    دلخوش نباشین که بخوان مشکل تامین جهان رو حل کنن
    فقط میخوان احتمالا تضمین بگیرن که صنایع نظامی شون و ... لطمه نبینه و تامین باشن

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید