از جمله جالب توجه ترین اتفاق‌هایی که در دنیای سخت افزار سال 2021 افتاده است، حضور لنوو در بخش ساخت کارت‌های گرافیک است. به تازگی اطلاعاتی در این زمینه منتشر شده است که نشان دهنده طراحی ضعیف این کمپانی در این زمینه است. آیا لنوو حتی به خود زحمت طراحی را هم نداده است؟

تصاویر و اطلاعاتی که به تازگی در زمینه کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion منتشر شده است، حاکی از آن هستند که این کمپانی کارت‌های گرافیک پرچمدار و جدید را تنها در کامپیوترهای پیش ساخته و آماده نظیر کامپیوترهای گیمینگ لژیون نصب می‌کند. در نتیجه دست کم در وضعیت کنونی خبری از فروش آنها در بازار نخواهد بود.

Lenovo-L1.jpg

کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT Legion که به تازگی تصاویر و مشخصات آن در اینترنت منتشر شده است، کارت گرافیکی بسیار پهن است. این کارت گرافیک سه اسلات را در مادربرد به اشغال خود درآورده و سازنده ادعا می‌کند که از خنک کننده سفارشی و مدار چاپی غیر مرجع استفاده کرده است که بدین ترتیب نشان می‌دهد که ما با یک کارت گرافیک سفارشی روبرو هستیم.

Lenovo-L2.jpg

اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که لنوو در زمینه طراحی، یک کپی دقیق از نسخه مرجع یا همان رفرنس AMD Radeon VII را تکرار کرده است. این کارت گرافیک از دو رابط 8 پین برای تأمین نیروی مورد نیاز استفاده می‌کند که در نتیجه می‌توان اینطور برداشت کرد که لنوو از خیر اورکلاک گذشته و کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion با فرکانس‌های مرجع کار می‌کند.

لنوو از این طراحی دو نسخه RX6800 XT و RX6900 XT را به تولید می‌رساند. تفاوت‌های جزئی کارت گرافیک لنوو با AMD Radeon VII نشان لژیون و تغییر در رنگ آمیزی خنک کننده است. آیا لنوو می‌تواند در این بازار به موفقیت دست پیدا کند؟ به هر حال این کمپانی در کامپیوترهای گیمینگ و ایستگاه کاری خود از کارت‌های گرافیک دیگر برندها استفاده می‌کند.

حتی اگر کارت‌های گرافیک لنوو وارد بازارهای جهانی نیز نشوند، فروش آنها با کامپیوترهای آماده به نفع این کمپانی است. اما باید دید که در عمل Radeon RX 6900 XT Legion می‌تواند رقیبی برای بزرگان این بازار باشد؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (5)

  • مهمان - UGD

    تاحالا دوبار لنوو خریدم که هر دوبارش پشیمون شدم ... گول قیمت هاشو نخورین.

  • مهمان - علی

    در پاسخ به: مهمان - UGD

    لپ تاپ لنوو؟
    من می خوام لپ تاپ لنوو بخرم. کلی هم لپ تاپ لنوو داره وارد ایران میشه و کلی هم فروش داره. قیمتش که از بقیه برندها پایینتره.
    الان مرددم که از این برند بخرم یا نه.
    الان نمی دونم کجا باید در مورد کیفیت لپ تاپ های لنوو تحقیق کنم.
    حتی نمی دونم توی یوتیوب چطور در این مورد تحقیق کنم.
    نظرتون در مورد برند موبایل موتورولا چیه که توسط لنوو خریداری شده؟

  • مهمان - محمد

    در پاسخ به: مهمان - علی

    من هم لپتاپ لنوو دارم هم گوشی و گوشی سامسونگ هاوایی شیاعومی و یه سیستم کامپیوتر هم دارم که بین اینا لنوو خرکار ترینشونه و لپتاپش اگه بین 6 تا 9 میلیون بدی بهترین لپتاپو میشه خرید ولی اگه از نظر سخت افزاری سیستم قوی میخوای لپتاپ نگیر که به گوه خوردن میوفتی بنظرم یه سیستم بگیر که تک تک قطعاتشو خودت انتخاب کرده باشی مثل منکه سیستممو با 15 تومن یه چیزی درست کردم که سایبر پانک و اساسینس کرد ولهلا رو رو حالت ultra اجرا میکنم با 50 فریم

  • مهمان - Hadi

    در پاسخ به: مهمان - محمد

    سلام خوبی داداش سخت افزار سیستمت چیه اگه میشه کامل با برند و جزئیات بگی دمت گرم چون من میخوام سیستم ببندم
    بازم دمت گرم ممنون

  • مهمان - jaber

    در پاسخ به: مهمان - UGD

    چیاشو خریدی؟

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید