شیائومی چند روز پیش به صورت رسمی اعلام کرد که رابط کاربری جدید خود را برای دستگاه‌های منتخب خود عرضه می‌کند. این رابط کاربری که MIUI 12 نام دارد بر روی هسته سیستم‌عامل اندروید 10 بنا نهاده شده ولی قابلیت‌های جذابی که به همراه دارد می‌تواند به منزله یک تحول بزرگ در رابط کاربری و افزودن قابلیت‌های مفید تلقی شود.

شیائومی در رابط کاربری جدید خود قابلیت‌های بسیار مفیدی را ارائه داده است. در ابتدا با ویژگی‌های بصری این سیستم‌عامل شروع می‌کنیم. در ابتدای کار انیمیشن باز و بسته شدن قفل صفحه و منوی خانگی دستگاه به صورت دلپذیری تغییر کرده است و در همه جای محیط سیستم‌عامل می‌توانید از رابط جدید Dark Mode 2.0 استفاده کنید که به صورت هوشمند قابلیت تاریک کردن والپیپر و همچنین تنظیم فونت دستگاه برای خوانایی بیشتر و اثر مخرب کمتر بر چشم کاربر را ایجاد می‌کند.

MIUI12-2.gif

دیگر تغییر دلپذیری که در این بخش ایجاد شده نحوه زوم و باز و بسته شدن صفحه خانگی با انیمیشنی جذاب از سیاره‌ای خیالی در فضاست که شباهت زیادی به پلوتو دارد.

MIUI12-6.jpg

همچنین قابلیت AOD یا نمایشگر همیشه روشن با قابلیت‌های جدید نیز به دستگاه اضافه شده است که کاربردی‌تر و مفیدتر از قبل است. در رابط کاربری جدید شما قادر خواهید بود یک برنامه را به صورت شناور در همه محیط‌های رابط کاربری در حال اجرا داشته باشید و با آن کار کنید.

MIUI12-3.gif

ژست‌های حرکتی که یکی از پایه‌های سیستم‌عامل اندروید 10 است را شیائومی در این رابط کاربری به نحوی مفیدتر و بهینه‌تر، توسعه داده و در کنار آن مدیریت نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت پاسخ درجا نیز بهبودهای مفیدی را به خود دیده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی MIUI 12 مدیریت بهتر ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربر است که به شما این امکان را خواهد داد که ردیابی عملکرد برنامه‌های خود را تحت نظر بگیرید و بتوانید دسترسی‌های نامتعارف آنها را محدود سازید.

همچنین شیائومی پروتکل امنیتی برای شناسایی فرد به صورت مجازی را نیز تدارک دیده است که می‌تواند مانع دسترسی برنامه‌های مشکوک به اطلاعات شخصی و دستگاه شما شود.

MIUI12-4.jpg

هوش مصنوعی دیگر یار و همراه همیشگی رابط کاربری MIUI بوده که در نسخه 12 نیز بهتر از قبل به کمک کاربران خواهد آمد. در این نسخه شیائومی قابلیت AI Calling را به دستگاه اضافه کرده که توانایی تبدیل بلادرنگ صوت مکالمه شما  و پاسخ مناسب به آن بدون فوت وقت فراهم کرده و می‌توانید ابزاری بسیار عالی برای افرادی باشد که از مشکلات شنوایی رنج می‌برند.

نرم‌افزار سلامتی Mi Health نیز دیگر ابزاری است که با این رابط کاربری عرضه می‌شود. این نرم‌افزار می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های جدید بر پایه هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد ورزشی کاربر را در فعالیت‌های تمرینی آن تحت نظر گرفته و حتی برنامه خواب مناسب فعالیت‌های او را نیز پیشنهاد دهد.

MIUI12-5.jpg

در حال حاضر MIUI 12 از مرحله بتا خارج شده و کاربران چینی از خرداد ماه می‌توانند آن را دریافت کنند. لازم به ذکر است که زمان رونمایی نهایی نسخه چینی و بین‌المللی این رابط کاربری متفاوت خواهد بود و متعاقباً توسط شرکت توسعه دهنده اعلام خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (7)

  • مهمان - محمد

    خب باگدونی جدید شیائویم هم داره مییاد!
    لاکردار یه گوشی از این شیا خریدیم پدر ما در اورد هزار یه مشکل البته کاملا نرم افزاریه ولی کلا خریدمونو زهره مار کرد

  • مهمان - UGD

    در پاسخ به: مهمان - محمد

    طرفدار های سامسونگ ریختن اینجا :|

  • مهمان - ا

    اوه اوه از همین الان دارم کند شدنشومیبینم ?

  • مهمان - UGD

    در پاسخ به: مهمان - ا

    اره اره تو گوشی شیاومی دستت نگرفتی امدی داری نظر م.ف.ت میدی

  • مهمان - علیرضا

    در پاسخ به: مهمان - ا

    چرا کند رابط کاربری شیائومی هیچ وقت کند نبوده

  • مهمان - مشکوک

    فکر کنم تو متن ی اشتباهی شده نوشته بر پایه ویندوز 10
    *ویندوز*؟

  • مهمان - سعدی

    در آینده نه چندان دور سیستم عامل چند منظوره Windows Core از مایکروسافت منتشر میشه. باید ببینیم نسخه گوشی هوشمندش میتونه رقیبی برای اندروید باشه یا خیر.

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید