روز گذشته اولین گوشی مجهز به تراشه پردازنده Snapdragon 888 دنیا توسط شیائومی به صورت رسمی معرفی شد ولی برای کاربرانی که محصولات سال گذشته این شرکت را خریداری کرده‌اند شاید اتفاق مهم‌تر معرفی رابط کاربری نسخه جدید MIUI 12.5 باشد؛ رابط کاربری که قرار است تحولی جذاب باشد.

شاید اینطور تصور شود که ارتقایی کمتر از یک نسخه واحد از MIUI 12 نمی‌تواند آن‌قدر که انتظار داریم بزرگ و جذاب باشد ولی شیائومی در مراسم روز گذشته خود اعلام کرد که این رابط کاربری جدید انبوهی از بهبودهای امنیتی، بهبودهای حوزه اجرای نرم‌افزارها و توانایی مدیریت اعلان‌ها را دارد که قابلیت ارتباط مستقیم با ویندوز نیز به آن اضافه شده است.

در واقع شیائومی معتقد است که ارتقا از نسخه 12 به 12.5 مقدمه‌ای برای بروزرسانی‌های بعدی در سال 2021 است و در کمال تعجب آن نسخه MIUI 13 نخواهد بود. شاید مدیران شیائومی نیز از دسته افراد خرافاتی هستند که دوست ندارند از عدد 13 به صورت گسترده استفاده کنند و احتمال دارد سال آینده شاهد رونمایی از MIUI 14 باشیم!

MIUI12-0.jpeg

پس از مقدمه فوق بهتر است به بیان مشخصات این رابط کاربری جدید بپردازیم. شیائومی در طراحی MIUI 12.5 تلاش زیادی به بهبود ارتقای ظاهری این رابط پرداخته و در مراسم خود به صورت ویژه ظواهر و پوسته‌های آن را با سیستم‌عامل iOS اپل مقایسه می‌کرد.

MIUI12-2.jpeg

افکت‌های انتقال از یک منو یه منوی دیگر نیز تا حد زیادی شبیه به iOS شده است و در کنار آن شیائومی تلاش کرده تا تعداد نرم‌افزارهای پیش‌فرض رابط کاربری را به حداقل رسانده و در این زمینه از سایر رقبا مانند اپل، هواوی، اوپو، ویوو و میزو نیز نرم‌افزارهای کمتری را در رابط کاربری برای کاربران ارائه می‌کند.

MIUI12-3.jpeg

در بخش زمینه‌ای رابط کاربری نیز بازنگارش ساختار هسته رابط کاربری موجب شده که میزان حافظه ذخیره‌سازی اشغال شده توسط MIUI 12.5 به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرده و در عین حال 25 درصد نیز در توان مصرفی صرفه‌جویی گردد. همچنین میزان حافظه رم اشغال شده نیز تا 35 درصد کاهش پیدا خواهد کرد که مسلماً موجب افزایش کارایی بیشتر دستگاه می‌شود.

MIUI12-1.jpeg

به مانند نسخه‌های قبلی MIUI 11 و 12 در نسخه 12.5 نیز یک تصویر زمینه پویا اختصاصی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که این بار مربوط به کوهستانی موسوم به «چهار خواهران» در سیچوان چین است و متناسب با شرایط جوی محیط زندگی شما، محتوایی متغیر خواهد داشت.

همچنین صداها و نحوه اعلان نوتیفیکیشن‌ها نیز متناسب با آن در چهار تُن تغییر خواهد کرد که می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

MIUI12-4.jpg

اما همانطور که گفتیم این رابط کاربری در بحث امنیت نیز قرار است ارتقایی مشهود را ارائه دهد که شامل عدم اجازه دسترسی به مشخصات مکانی، داده‌های خصوصی، دسترسی به کلیپ‌بورد و همچنین عدم ارائه مجوز جهت ذخیره رمزهای عبور شخصی می‌شود.

در انتها و برای دستگاه‌هایی که مشمول دریافت این نسخه می‌شوند به صورت مستقیم خبری از سوی شرکت منتشر نشده ولی شیائومی انبوهی از ابزارهای خود را به دریافت نسخه بتا MIUI 12.5 نوید داده که شامل همه گوشی‌های سری Mi 10، گوشی‌های سری Redmi K30 و حتی گوشی‌های تولیدی در اوایل سال 2019 مانند Redmi Note 7 و سری Mi 9 می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (2)

  • مهمان - بهمن سلیمانی

    لعنت خدا به سیستم جهنمی آمریکا (آدم کش وغارتگر)درود به سیستم های عدالت خواه (رفاه برای مردم)

  • مهمان - مقدسی

    با دورود نسخه 12.0.5.0رابط کاربری برای گوشی رد می نوت هشت پرو را دو سه هفته ای هست که دریافت و نصب کرده ام خیلی هم جدید نیست این موضوع

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید