اگر PC گیمر هستید، امیدواریم آپدیت‌های اخیر ویندوز 10 را نصب نکرده باشید. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد آپدیت‌های اخیر ویندوز 10 مشکلات عدیده‌ای را برای گیمرها به وجود می‌آورد و فعلاً باید از نصب آن خودداری کنند.

طی چند سال اخیر مایکروسافت نشان داده است تقریباً کلیه آپدیت‌های ویندوز 10 می‌توانند به یک کابوس برای کاربران تبدیل شوند و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورند. برای نمونه در ماه مارس برخی کاربران ویندوز 10 متوجه شدند با نصب آپدیت‌های جدید دیگر امکان استفاده از چاپگر خود را ندارند. البته مایکروسافت ظرف یک هفته با ارائه یک آپدیت جدید این مشکل را برطرف کرد.

آپدیت‌های این ماه ویندوز 10 دست کم 110 مشکل امنیتی ویندوز، آفیس و Microsoft Exchange Server را برطرف می‌کنند که به وضوح حائز اهمیت است. با این حال برخی گیمرها مشکلاتی را تجربه می‌کنند که به آسانی نمی‌توان از کنار آنها گذشت.

در این مقطع نمی‌توان مشکلات گزارش شده را به سخت افزارهای معینی نسبت داد اما اغلب کاربران از ناپایداری نرخ فریم دهی، لگ زدن و حتی کرش کردن کامل سیستم در بازی‌هایی چون Doom Eternal ،Red Dead Redemption 2 ،Overwatch و Call of Duty: Warzone شکایت دارند. برخی دیگر نیز مشکلاتی در خصوص V-Sync و اجرای Discord در پس زمینه را گزارش کرده‌اند.

همچنین برخی از دارندگان Surface Pro 7 و Surface Studio 2 با وجود تلاش‌های مکرر موفق به نسب این آپدیت نشده‌اند و خطاهایی با کُد 0x800f0984 یا 0x800f081f دریافت کرده‌اند. برخی دیگر نیز بلافاصله پس از نصب این آپدیت با خطای صفحه آبی مرگ روبرو شده‌اند و دیگر PC آنها قابل راه اندازی نبوده است. کاربران دیگری هم از بروز مشکلاتی در خصوص DNS خبر داده‌اند.

2021-04-19-image-4-p.png

در صورتی که شما هم این آپدیت را نصب کرده‌اید و شاهد بروز مشکلاتی هستید، حذف آپدیت‌های نصب شده یا بازگردانی سیستم به زمان پیش از نصب این آپدیت در اغلب موارد راه گشا است. با این حال این کار با تهدیدهای امنیتی همراه است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (4)

  • مهمان - ابوالفضل

    دقیقا کاش زودتر فهمیده بودم مجبور شدم ویندوز عوض کنم برای من بازی دوتا 2 بعد از این آپدیت اخیر خیلی لگ میزد هنگ میکرد و.. که مجبور شدم ویندوز عوض کنم به نظرم روی 8.1 هم همینجوری شده باشه

  • مهمان - farhad

    دقیقا این اپدیت اخری مشکل داره-شب قبل اپدیت داشتم فیفا انلاین بازی میکردم و مشکلی نداشتم ولی فرداش وقتی سیستم رو روشن کردم اتو اپدیتم فعال هست و اپدیته رو دانلود کرد و نصب کردم و بعدش رفتم سراغ فیفا ک دیدم کلا تیک میزنه و مشکل داره و اولش فکر کردم پینگم خرابه و ... ک پینگو تست کردم دیدم عادیه و بعدش رفتم سراغ افلاینش دیدم همین مشکلو داره ک احساس کردم مشکل باید از اپدیت ویندوز باشه ک همین هم بود و بعد حذف این اپدیت مشکل رفع شد.وقت نشد بازیهای دیگه رو تست کنم ولی فیفا دقیقا مشکل از اپدیت ویندوز بود.

  • منم جدیدا احساس میکنم تو بازی ها بیخود لگ میخوره

  • مهمان - Sajjad

    در پاسخ به: moein

    دقیقا بعد از این اپدیت ها فورتنایت و. ولورانت خیلی واسم لگ میزنه بی دیل?

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید