اگر به خاطر داشته باشید حدود 4 ماه پیش بود که شرکت ZTE گوشی گیمینگ Red Magic 5G را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال معرفی کرد. لحظاتی پیش این شرکت نسخه بروز شده این گوشی با مدل Red Magic 5S را معرفی کرد که سیستم خنک‌کننده فعال آن با لوله‌های خنک‌کننده از جنس نقره آن می‌تواند همراه با مشخصات جذاب دیگرش، یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ سال را رقم بزند.

گوشی‌های گیمینگ را باید به نوعی اوج فناوری در ساخت گوشی‌های هوشمند بدانیم. در این محصولات شرکت‌ها آخرین فناوری‌های خود را ارائه کرده و راهکاری برای هرآنچه قدرتمند و بهتر شدن محصولات خود ارائه می‌کنند که بتواند بیشترین حجم مورد نیاز از توان پردازشی برای عملیات سنگین مانند بازی‌های گرافیکی را در اختیار کاربر قرار دهد.

همانطور که در مقدمه مطلب عنوان شد یکی از بزرگترین ویژگی‌های این گوشی جدید در مقابل نسخه معرفی شده در اوایل سال، سیستم خنک‌کننده با لوله‌های اندود شده نقره است که به اصطلاح ICE Ag نامیده می‌شود. این سیستم طبق اعلام شرکت توانایی دفع حرارت بیشتری از لوله‌های مسی دارد که تا پیش از این از آنها استفاده می‌شد و موجب کاهش گلوگاه‌های گرمایی و دفع حرارت دستگاه خواهد شد.

red-magic-5s-4.jpg

نکته مهم در مورد این سیستم آن است که قابلیت اضافه کردن فن‌های خنک‌کننده ویژه با قابلیت چرخش به سرعت 15 هزار دور بر دقیقه نیز به دستگاه اضافه شده و علاوه بر کاهش دمای دستگاه در حین بازی، می‌توان قابلیت شارژ سریع با سرعت بسیار جذاب 55 وات را نیز به لطف کاهش حرارت باتری در حین شارژ به کمک همین فن کوچک فراهم کرد.

red-magic-5s-3.jpg

به جلوی گوشی که بیاییم نیز نمایشگر 6.65 اینچی FullHD+ با فناوری AMOLED را مشاهده می‌کنیم که طراحی ارگونومیک با حاشیه‌های بسیار اندک برای آن در نظر گرفته شده است. اما در کنار موارد فوق یکی از بهترین ویژگی‌های این نمایشگر نرخ بروزرسانی بسیار بالای 144 هرتز و نرخ   بروزرسانی اسکن لمس تصویر تا 240 هرتز است که خاص افراد علاقه‌مند به بازی خواهد بود.

نکته دیگر در مورد این نمایشگر مجهز شدن به تریگرهای لمس خازنی با قابلیت شناسایی لمس دست تا حداکثر 320 هرتز است که به صورت بهینه می‌تواند سرعت پاسخگویی عالی به فرامین صادره از سوی کاربر در حین بازی را ارائه داده و تجربه جذابی را رقم بزند.

red-magic-5s-2.jpg

به مانند نسل قبل شرکت ZTE در این گوشی نیز از تراشه پردازشی اسنپدراگون 865 استفاده کرده و تصمیم گرفته تا همچنان سراغ چیپست اورکلاک شده اسنپدراگون 865+ نرود. در کنار این تراشه شاهد استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز هستیم که این گوشی را به یک محصول عالی سخت‌افزاری تبدیل می‌کند.

البته برای تعدیل قیمت، مدل‌های با ساختار حافظه 8/128 گیگابایتی و 12/256 گیگابایتی نیز طراحی شده‌اند و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

red-magic-5s-1.jpg

در پشت دستگاه از ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از سنسور سونی IMX686 به رزولوشن 64 مگاپیکسل، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل استفاده شده و در حرکتی جالب، نورپردازشی RGB به صورتی هیجان‌انگیز در سراسر محیط بدنه دستگاه به هر چه زیباتر شدن این گوشی طراحی شده است.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به رابط کاربری سفارشی و اختصاصی Red Magic OS بر پایه اندروید 10 و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی نیز اشاره کرد.

این گوشی در دو رنگ بدنه، یکی ترکیب قرمز و آبی با تُن رنگ دوگانه و دیگری رنگ نقره‌ای عرضه خواهد شد و برای ارزان‌ترین نسخه آن یعنی مدل 8/128 که از امروز در چین به صورت پیش‌فروش ارائه می‌شود قیمت 3799 یوآن معادل 542 دلار در نظر گرفته شده است.

red-magic-5s-5.jpg

برای نسخه 12/256 گیگابایتی  نیز قیمت 4399 یوآن معادل 628 دلار و برای نسخه همه چیز تمام 16/256 گیگابایتی نیز قیمت 4999 یوآن معادل 715 دلار در نظر گرفته شده است. این گوشی از اواسط مرداد ماه در بازار نیز عرضه خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (4)

  • مهمان - 'بلال علی پور

    من گوشی های گیمینگ دوست دارم این گوشی ها عالی

  • مهمان - بسیجی

    این که بالای 300 یورو هست پس به درد ما ایرانیا نمی خوره.
    ما ایرانی ها برای اینکه بیش از این باعث کاهش منابع ارزیمون نشیم قراره تا جایی که میش گوشی ارزونتری بخریم که ارز کمتری از کشورمون خارج بشه. خودم گوشی A2 Core گرفتم.
    اگه همه مردم گوشی زیر 100 دلار بخرن ، اکثر مشکلات ارزیمون حل میشه.
    اگه از این گوشی نوکیا دکمه ای ها (20 دلاری) بخرید که عالی میشه.

  • مهمان - Hosein

    در پاسخ به: مهمان - بسیجی

    به خدا زدی توی طرز فکر مسعولین
    یعنی تا خرخره دزدی کنن اشکالی نداره ولی گوشی های بالای ۳۰۰ یورو نخرید مه درست میشه وضعیت.

  • مهمان - حامد

    در پاسخ به: مهمان - Hosein

    بابا منظورش اینه ارز خارج‌ نشه مسعولین بتونن باهاش چی دیگه بخرن بیارن بکنن تو پاچمون.یا احتمالا گوشی صد دلاری بیشتر سود میده واسشون??این از خودشون بود بابا..مشکلات مملکت خرید گوشی گرونه آخه..اصلا کسی داره ک بخره

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید