اگر به یاد داشته باشید چندی پیش شایعه‌ای در مورد حذف ایرپادها و آداپتور شارژر از محتویات درون جعبه‌ی آیفون‌ها در فضای مجازی منتشر شد. پس از آن نیز باخبر شدیم که غول کره‌ای نیز ممکن است راه اپل را پیش گرفته و آداپتور شارژر گوشی‌های خود را به‌صورت جداگانه عرضه کند. اما جدیدترین گزارش‌های شرکت TrendForce به این شایعه‌ها دامان زده و باعث دلخوری بسیاری از طرفداران اپل شده است.

طبق گزارش TrendForce اپل با هدف کاهش هزینه‌ی تولید آیفون‌های خود، تصمیم به حذف آداپتور شارژر و ایرپاد موجود در جعبه‌ی آیفون گرفته است. با وجود اینکه اپل در محصولات بعدی خود از فناوری 5G استفاده می‌کند، قیمت آیفون‌های آینده بسیار افزایش می‌یابد و کوپرتینویی‌ها در تلاش‌اند با حذف محصولات جانبی درون جعبه‌ی آیفون‌ها هزینه‌ی تولید و فروش آنها را کاهش دهند.

iphone-xs-max_16.jpg

اما در همین حین بسیاری بر این باورند که اپل قصد دارد با کنار گذاشتن شارژر و ایرپادها، مشتریان را مجبور به خرید محصولات جانبی خود کند. حتی اگر حذف شارژر را منطقی تلقی کنیم، باز هم نمی‌توان گفت کنار گذاشتن ایرپادها به‌منظور کاهش قیمت حرکتی عاقلانه بوده و مشتری‌مداری اپل را می‌رساند.

احتمالاً اپل با این کار می‌خواهد مشتریان را به سمت اِیرپادهای وایرلس (AirPods) خود کشانده و فروش محصولات پوشیدنی خود را افزایش دهد. در هر صورت اگر این شایعه‌ها درست از آب درآیند کوپرتینویی‌ها با انتقاد جدی هواداران مواجه می‌شوند اما انتظار می‌رود فروش اِیرپادها هم به‌صورت چشمگیری افزایش یابد.

طبق این گزارش اپل افزون بر ایرپادها (EarPods)، آداپتور شارژر را نیز از محتویات جعبه حذف می‌کند. اما خبرهای دیگری حاکی از آن است که کابل USB-C به لایتنینگ (Lightning) درون جعبه‌ی سری آیفون 12 حضور خواهد داشت و کاربران می‌توانند با اتصال این کابل به لپ‌تاپ‌هایی که از پورت لایتنینگ و شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، آیفون خود را شارژ کنند. برای مثال لپ‌تاپ 1800 دلاری MacBook Pro اپل به پورت لایتنینگ و فناوری شارژ سریع مجهز بوده و قادر است به‌عنوان شارژر گوشی شما عمل کند!

نظر شما در مورد این تصمیم عجیب اپل چیست، آیا دلایل اپل برای حذف شارژر و ایرپادها از محتویات درون جعبه‌ی آیفون‌ها را موجه می‌دانید یا این حرکت را غیرمنطقی و سوجویانه تلقی می‌کنید؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (18)

  • مهمان - sina

    و یکیم حذف شارژر و هندزفری از لحاظ منطقی عاقلانس چون یکی الان ایفون 7 داره و میاد مثلا اخرین مدل ایفونو می خره انگار داره پول اداپتور شارژ و هندزفری رو دوباره میده ولی با این روش این اتفاق حذف میشه و شما کافیه فقط یکبار اینها رو بخرین و دفعات بعدی پول شارژر و هندزفری ندین

  • مهمان - Danial

    در پاسخ به: مهمان - sina

    بعد اونوقت فکر اینو کردی که همون آیفون ۷ رو بخواد بفروشه
    بگه شارژر هندزفری نداره اونجا هم از قیمتش میوفته ؟ در نهایت کی ضرر کرده ؟ مصرف کننده ؟ یا اپل ؟

  • مهمان - Me

    در پاسخ به: مهمان - sina

    یکی از مضحک ترین نظراتی که توی عمرم خوندم.
    یعنی این اپل هرکار بکنه یه عده هستند که بگن اره درست بوده. :p
    چند سال دیگه اگه گوشی رو هم نگذاشت توی جعبه و کارتن خالی بهت داد باز بیا حمایت کن. خب؟

  • مهمان - علی

    در پاسخ به: مهمان - Me

    اتفاقا منم همین الان نظر مضحک شما رو خوندم قبول دارم دوستمون منطقی صحبت نمیکنه ولی بهترین و اولین کار هارو اپل انجام داده مثلا کم کردن حاشیه که بعد از ایفون x دیدیم که دوستان چینی و سامسونگ و هواوی چقدر گوشی زدن که حاشیش رو دقیقا مثل اپل کرده بود

  • مهمان - sina

    در پاسخ به: مهمان - Me

    خوب این ممکنه نظر شما باشه ولی خوب بازخورد این قضیه تو دنیا مهمه نه بازخورد ما چون ما الان تو وضعیاتی هستیم که با یدونه شایعه قیمت محصولات همین شرکت یه جا 20 میلیون گرون شد

  • مهمان - Me

    در پاسخ به: مهمان - sina

    عزیز فناوری استفاده شده توی شارژرها (برای شارژ سریع) هر روز داره تغییر میکنه. از طرف دیگه سیستم تغذیه گوشی و میزان خروجی ولتاژ و آمپر شارژر اون با توجه به میزان مصرف بهینه میشه.
    با این وضعیت شما چطوری میگی شارژر آیفون ۷ رو بزنیم به آیفون ۱۲؟

  • مهمان - sina

    به نظر من به جایه این همه چی رو سر شرکت اپل بندازیم اول یکم منطقی تر باشیم چون ایفون نزدیک به 5 ساله قیمت گوشیاش بین 800 تا 1200 دلاره و برای مصرف کننده خارجی فرقی نداره این ماییم که اومدیم اپل رو به یه شرکت لوکس تبدیل کردیم و گرنه از نظر قیمت جهانی پرچمداران سامسونگ گرون تر از اپل هست امیدوارم مردم ما یکم از خودخواهی دست بردارند.

  • مهمان - farshad

    قطعا همچین چیزی نیست فقط در حد شایعه س که شارژر رو میخاد حذف کنه یکسری میخان خبرشون ترند بشه اینارو عنوان میکنن

  • مهمان - Edge

    اپل خاک تو سرت
    اپل خاک تو سرت
    اپل خاک تو سرت
    اپل خاک تو سرت
    واقعا که از یه کمپانی که پول رو به همه چیز ترجیح میده انتظار دیگه ای هم نمیشه داشت. بعد بیایید همه تو قربون صدقه آیفون هاش برید. همون کمپانی که شما رو تحریم کرده. به شما می خنده

  • مهمان - کوروش

    حذف شارژر منطقی تلقی شده اما حذف ایرپادز غیر منطقی؟؟ شارژر ضروری تره یا ایرپادز؟

بارگذاری بیشتر ...

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید