مدتی پیش شرکت شیائومی به مناسبت سالگرد 10 سالگی از گوشی قدرتمند و جذاب Mi 10 Ultra برای بازار کشور چین رونمایی کرد. جذابیت این گوشی به قدری بالا بود که کاربران اروپایی با ثبت پتشن از شیائومی درخواست کردند تا این محصول را به صورت بین‌المللی عرضه کند. حال شیائومی در پاسخ به درخواست کاربران از نسخه بروزرسانی شده پرچمداران خانواده Mi 10 با نام Mi 10T رونمایی کرده است.

گوشی‌های خانواده Mi 10T شیائومی در سه نسخه Mi 10T، Mi 10T Lite و Mi 10T Pro معرفی شده‌اند. دو پرچمدار Mi 10T و Mi 10T Pro اولین گوشی‌های شرکت شیائومی با صفحه نمایش جذاب 144 هرتزی هستند؛ البته شیائومی برای دستیابی به نرخ بروزرسانی بالاتر مجبور به استفاده از صفحه نمایش IPS LCD شده و دیگر مانند Mi 10 Ultra خبری از صفحه نمایش OLED نیست. در ادامه این مطلب به معرفی گوشی‌های جدید خانواده Mi 10T شیائومی خواهیم پرداخت.

Mi 10T & Mi 10T Pro
شیائومی در نسخه جدید پرچمداران خانواده Mi 10T از صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز استفاده کرده است. نرخ بروزرسانی تصویر در صفحه نمایش این دو محصول با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی به صورت انطباقی تنظیم شده و بین 30 تا 144 هرتز در شرایط مختلف متغیر خواهد بود. البته حالات دیگری هم برای نرخ بروزرسانی در تنظیمات گوشی در نظر گرفته شده که بین 48 هرتز برای فیلم‌های سینمایی، 60 هرتز برای ویدئوهای معمولی، 90 هرتز و 120 هرتز قابل انتخاب است.

هر دو گوشی Mi 10T و Mi 10T Pro به صفحه نمایش 6.67 اینچی با نسبت ابعاد 20:9 و تراکم پیکسلی 395ppi مجهز شده‌اند. صفحه نمایش پرچمداران شیائومی از فناوری +HDR10 پشتیبانی کرده و روشنایی 650 نیتس را در برابر چشمان کاربر قرار می‌دهد. شیائومی به منظور محافظت از بدنه شیشه‌ای و صفحه نمایش دستگاه در هر دو طرف از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده است.

هر دو گوشی به تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 865 مجهز شده‌اند و به همراه رابط کاربری MIUI 12 بر پایه اندروید 10 عرضه می‌شوند. انرژی مورد نیاز این دو محصول به وسیله یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود؛ همچنین این دو محصول از فناوری شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت اصلی پرچمداران Mi 10T و Mi 10T Pro در سنسورهای به کار رفته در ماژول دوربین اصلی است. نسخه Mi 10T Pro به سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسی با فناوری تثبیت کننده تصویر نوری مجهز شده است، در حالی که نسخه Mi 10T به سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده است. سایر سنسورهای ماژول دوربین اصلی کاملاً مشابه بوده و شیائومی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار سنسور اصلی استفاده کرده است. هر دو گوشی از فیلم‌برداری 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی برای دوربین سلفی این دو محصول از سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است که با استفاده از بریدگی نقطه‌ای بسیار کوچک بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این دو پرچمدار از فناوری HDR، حالت شب و فیلم‌برداری فوق آهسته 120 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی Mi 10T در دو نسخه با حافظه رم 6/8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که قیمت آن به ترتیب 499 و 549 یورو است. نسخه رده بالاتر Mi 10T Pro در دو نسخه با حافظه رم 6/8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128/256 گیگابایتی با قیمت 599 و 649 یورو در بازار عرضه خواهد شد. همچنین این دو گوشی به صورت دو سیم‌کارت عرضه شده و ار فناوری‌های 5G ،NFC، مادون قرمز و Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

Mi 10T Lite
شیائومی یک نسخه اقتصادی از سری جدید Mi 10T را با نام Mi 10T Lite برای بودجه‌های محدود نیز در نظر گرفته است. این نسخه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسخه‌های پرچمدار خود دارد  و بیشتر شبیه به گوشی Poco X3 است. نسخه Mi 10T Lite مانند برادران بزرگ‌تر خود به صفحه نمایش IPS ال سی دی 6.67 اینچی با رزولوشن FHD+، نسبت ابعاد 20:9، تراکم پیکسلی 395ppi مجهز شده است و از فناوری HDR 10 پشتیبانی می‌کند اما نرخ بروزرسانی تصویر آن 120 هرتز است که برای یک گوشی میان رده فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش این نسخه نسبت به پرچمداران این سری کمی کاهش داشته و به 450 نیتس رسیده است. شیائومی در این محصول بجای ترکیب دوربین سه گانه از ماژول چهارگانه با طراحی مشابه Poco X3 استفاده کرده است. ماژول دوربین این محصول به یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج مجهز شده است.

شیائومی بر خلاف نسخه‌های پرچمدار، بریدگی نقطه‌ای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Mi 10T Lite را در وسط صفحه نمایش قرار داده است. بدنه شیشه‌ای و صفحه نمایش این محصول مانند نسخه‌های پرچمدار به وسیله شیشه گوریلا گلس 5 مقاوم سازی شده است؛ همچنین سنسور اثر انگشت این نسخه مانند نسخه‌های پرچمدار در گوشه بنده دستگاه به صورت فیزیکی نصب شده است.

شیائومی برای قدرت پردازشی این محصول از تراشه میان رده اسنپ دراگون 765G استفاده کرده که از فناوری ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول مانند پرچمداران سری Mi 10T به فناوری شارژ سریع 33 واتی مجهز شده است اما باتری آن کمی ضعیف‌تر بوده و حجم آن به 4850 میلی آمپر ساعت رسیده است.

گوشی شیائومی Mi 10T Lite در دو نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64/128 گیگابایتی عرضه می‌شود که قیمت آن به ترتیب 279و 329 یورو است. البته شیائومی یک شرایط ویژه برای طرفداران خود در قالب طرح "honest prices" در نظر گرفته که می‌توانند نسخه پایه Mi 10T Lite را از طریق وب‌سایت رسمی شیائومی یا فروشگاه اینترنتی آمازون با قیمت پایین‌تر 249 یورو تهیه کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (3)

  • مهمان - حمید

    قیمت شگفت انگیز؟؟؟؟ این الان یه گوشی رویایی شده تو ایران

  • مهمان - محمد

    قیمتش که نسبت به نسخه قبلی خیلی زیاد شده صفحه رو هم که ال سی دی کردن. با این قیمت استاندارد آی پی هم که نداره.شیائومی هم به گران فروشان پیوست.:(:(:(

  • مهمان - همون ناشناس

    کپی پیس این مشکلاتم داره تو خط 6 اشتباه به جای شیائومی نوشتن هواوی اصلاحش کن رفیق

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید