به مانند سال گذشته اپل نسخه پایه محصول آیفون خود را نیز در قالبی جالب معرفی کرده است که شاید بتواند یکی از پرفروش‌ترین محصولات سال شرکت شود. آیفون 12 گوشی با حفظ تعادل در همه بخش‌هاست که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

مانند دیگر گوشی‌هایی که در این مراسم به آنها اشاره شد، آیفون 12 هم به ویژگی ارتباطی 5G مجهز شده است. اپل اعلام کرده است که این شرکت بهترین سرعت در بین دیگر محصولات را به سری آیفون 12 خواهد آورد.

12-6.jpg

5G

یکی از نکات جالب معرفی آیفون 12 این بود که این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت‌های مخابراتی در کشورهای مختلف ترتیب داده تا بتوان با دقت بیشتری سرعت استفاده از شبکه را برای کاربران آیفون فراهم کرد.

12-5g.jpg

پشتیبانی از 5G Ultra Wide Band همان برگه برنده محصولات آیفون خواهد بود به طوری که اپل اعلام کرده تا سرعت 4.0 گیگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 200 مگابیت بر ثانیه در حالت آپلود توسط هر 4 گوشی اپل قابل حصول خواهد بود.

12-35.jpg

نکته دیگر این است که اپل برای استفاده از این فناوری حتی فریم‌ورک iOS را نیز بروز کرده و این بدان معناست که نهایت سازگاری را در همه حالات برای استفاده از همه نرم‌افزارها در سرعت بیشتر شبکه در اختیار خواهیم داشت.

12-114.jpg

طراحی و کیفیت ساخت

جدای از این ویژگی ظاهر آیفون 12 نیز مانند گوشی‌های دیگر اپل تغییری دوست داشتنی به خود دیده و می‌توانید ببینید که طرحی از آیفون 5 با طرحی از آیفون 11 ترکیب شده و این خانواده جدید را شکل داده است.

12-12.jpg

استفاده از آلومینیوم در بدنه دستگاه نیز توانسته با بدنه شیشه‌ای این گوشی را زیباتر از همیشه کند. 5 رنگ آبی، قرمز، سبز و مشکی و سفید را نیز کنار هم بگذارید تا ترکیب آیفون جدید تکمیل شود.

12-13.jpg

استفاده از نمایشگر 6.1 اینچی که هم‌اندازه نسل قبلی یعنی آیفون 11 است با وجود دو برابر شدن تراکم پیکسلی یک اتفاق بسیار جذاب است که اپل برای اولین برا رقم زده است. این نمایشگر از نوع Super XDR Retina است و همانطور که در نسل قبل دیدیم در مورد کیفیت آن هیچ شکی و شبهه‌ای وجود نخواهد داشت.

12-2.jpg

برای محافظت از این نمایشگر نیز اپل برای اولین بار فناوری Ceramic Shield شرکت کورنینگ را مورد استفاده قرار داده که می‌تواند در هر دو سمت پشت و جلو مراقب گوشی شما باشد. این لایه از هر شیشه‌ای که پیش از این روی گوشی‌های هوشمند استفاده شده قوی‌تر و تا 4 برابر مقاوم‌تر است.

سخت افزار

استفاده از تراشه پردازشی A14 Bionic نیز دیگر وجه عالی این گوشی است. این تراشه با قدرت مثال زدنی خود قادر خواهد بود به عنوان اولین تراشه 5 نانومتری پرچمدار، قدرتی تا 40 درصد بیشتر از نسل قبل را ارائه دهد. این قدرت شامل 50 درصد توان بیشتر در CPU و 50 درصد قدرت بیشتر در GPU را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همانطور که در مطالب قبلی نیز با شما دوستان صحبت کردیم واحدهای پردازش عصبی و یادیگری ماشین نیز در A14 Bionic قابلیت‌هایی بین 70 تا 80 درصد سریعتر از نسل قبل را ارائه خواهد کرد.

12-11.jpg

برای اینکه بتوانید با این گوشی راحت‌تر و بهتر بازی کنید نیز دوباره یکی از بازیگران اصلی 5G خواهد بود. این گوشی می‌تواند به همراه دیگر اعضای خانواده آیفون 12 سریعترین گمینگ موبایل را در اختیار کاربران قرار دهد که حداقل تأخیر را داشته و حداکثر هماهنگی را میسر خواهد کرد.

برای درک میزان ارتقای ایجاد شده اپل اعلام کرد که برای مثال در بازی League of Legend می‌توان تا 25 برابر سرعت بیشتر را شاهد بود.

دوربین

دوربین‌ها نیز دیگر بخشی هستند که باید به آنها اشاره کنیم که البته در مقایسه با نسل قبلی تفاوت زیادی در آنها دیده نشده و هر دو سنسور اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی خواهند بود.

12-33.jpg

البته اپل در مراسم خود اعلام کرده که به لطف استفاده از الگوریتم‌های جدید قابلیت Smart HDR 3 به ویژگی‌های این گوشی اضافه شده و در کنار آن Night Mode به صورت ویژه ارتقا خواهد یافت. دیافراگم سریعتر به شما این امکان را خواهد داد که در استفاده از هر دو دوربین پشت و جلو، دوربین واید و اولترا واید نیز بتوانید تصاویر را با کیفیت بیشتری ثبت کنید.

یکی از مشکلات بسیاری از سنسورهای اولترا واید کاهش کیفیت به دلیل عدم تناسب لنز و پردازش مناسب است که اپل این مورد را نیز در آیفون 12 حذف و بسیار بهبود داده است.

در کنار موارد بالا قابلیت تایم لپس با Night Mode نیز در اختیار کاربران قرار گرفته که ویژگی بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود.

12-8.jpg

قابلیت شارژ بی‌سیم

اپل قابلیت شارژ بیسیم در این گوشی را با ویژگی موسوم به MagSafe همراه کرده که به کاربران این امکان را خواهد داد که حتی بتوانند در حالتی که قابی به گوشی وصل است نیز دستگاه خود را شارژ کنند. همراه با این اکسسوری‌های جدیدی نیز در این زمینه معرفی شده که می‌توانند بسیار جذاب و مفید باشند.

12-4.jpg

برای توجیه کنار گذاشتن کابل‌های شارژ و هدفون اپل بهانه خوبی مانند صرفه‌جویی در مصرف تجهیزات جانبی و البته حفظ محیط زیست را در نظر گرفت و با تکیه به همین ادعا، شارژ همراه، کابل ارتباطی و هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرد.

12-9.jpg

البته شارژ بی‌سیمی با سرعت بالا برای این گوشی در نظر گرفته شده تا شاید بتواند اندکی از انتقادات را به صورتی هوشمندانه کم کند ولی نباید از حق گذشت که بروزرسانی به درگاه USB-C اتفاقی بسیار مهم بود که همچنان باید منتظر باشیم تا اپل به آن روی خوش نشان دهد. با این حال اپل در بسته بندی دستگاه خود یک کابل لایتنینگ به USB-C را جای داده که می‌توان با استفاده از آن با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کرد.

قیمت

اپل در مراسم خود اعلام کرد که آیفون 12 با قیمت پایه 799 دلار و برای نسخه 64 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و همچنین برنامه خوبی برای کاربران آمریکایی جهت تعویض گوشی‌های آنها با نسخه‌های قدیمی‌شان اعلام شده است.

12-5.jpg

مطلب در حال بروزرسانی است ...

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (1)

  • ای کاش ناچ رو هم کوچیکتر میکرد تا تغییرات ظاهری بیشتری داشته باشه.با تعریفاتی که از A14 کردن به نظرم باید منتظر بنچمارک‌ها باشیم احساس میکنم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارن.این نکته هم بگم که همین که پشتش رو دوربین بارون نکردن جای شکرش باقیه

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید