از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی در خصوص حذف شارژر و هدفون از بسته بندی آیفون 12های اپل شنیده می‌شد اما این موضوع با توجه به قیمت نجومی محصولات اپل برای طرفدارانش قابل قبول نبود. پس از معرفی آیفون‌های 12 مشخص شد که این موضوع حقیقت دارد. حال اپل به حذف شارژر از آیفون‌های 12 راضی نشده و قصد دارد تا این دو آیتم اساسی را از بسته‌بندی تمامی آیفون‌ها حذف کند.

اپل در رویداد Hi, Speed اعلام کرد که شارژر و هدفون را از بسته بندی گوشی‌های آیفون 12 با هدف کاهش تولید کربن به منظور حفظ محیط زیست حذف کرده است. حال بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند تا علاوه بر آیفون‌های 12، هدفون و شارژ را از بسته بندی تمامی مدل‌های آیفون حذف کنند. بدون شک از این پس در کشور ما وجود شارژر و هدفون یک آپشن لوکس در بسته بندی قدیمی آیفون‌های اپل به شمار خواهد رفت و چند میلیونی به قیمت آن‌ها اضافه خواهد شد.

اپل با نمایش ارقام ساختگی از کاهش تولید کربن و جلوگیری از گرمایش زمین سیاست جدید خود را توجیه کرد. تبلیغات محیط زیستی اپل پروپاگاندایی بیش نیست و مانند گذشته این شرکت به دنبال خالی کردن جیب طرفدارانش به بهانه‌های مختلف است.

بدون شک با حذف شارژر و هدفون از بسته بندی گوشی‌های آیفون، تولید این دو محصول اساسی متوقف نخواهد شد، در نتیجه حذف آن‌ها از بسته بندی کمکی به محیط زیست طبیعی کره زمین نخواهد کرد بلکه این موضوع صرفا به محیط زیست جیب پر پول اپل کمک می‌کند. ادعاهای اپل در خصوص حذف شارژر و هدفون زمانی قابل قبول بود که این شرکت بخاطر حذف شارژر و هدفون قیمت گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد.

برخی از رسانه‌های هوادار اپل و مسئولین این شرکت اعلام کردند که کاربران برای شارژ گوشی خود می‌توانند از شارژهای آیفون‌های قدیمی خریداری شده استفاده کنند، اما این موضوع به دلایل مختلف منطقی نخواهد بود. مثال‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد، شاید شما برای خرید آیفون 12 مجبور به فروش آیفون قدیمی خود شوید، شاید این اولین گوشی آیفونی باشد که شما خریداری می‌کنید، شاید شارژر شما خراب شده و کارایی گذشته را ندارد و هزاران مثال دیگر که در این مطلب نمی‌گنجد.

در نهایت اپل پول شارژر و هدفون را از کاربران خود تمام و کمال دریافت کرده است، اما تصمیم گرفته تا به بهانه‌های محیط زیستی این دو آیتم ضروری را از شما دریغ کند. در حال حاضر برای خرید شارژر 20 واتی اپل و هدفون EarPods با رابط لایتنینگ از وب‌سایت رسمی این شرکت باید مبلغ 19 دلار را برای هرکدام از آن‌ها بپردازید.

در مجموع برای خرید این دوم آیتم حذف شده باید مبلغ 38 دلار را به صورت جداگانه پرداخت کنید که با توجه به نرخ فعلی دلار در کشور ما به 1,216,000 تومان خواهد رسید. آیا شما حاضر به خرید گوشی هستید که با قیمت نجومی 1000 دلاری، شارژر و هدفون را از بسته بندی خود حذف کرده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما ارسال کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (6)

  • مهمان - مسعود

    واقعا این کار اپل بسیار زشته وقتی این همه تولید کننده لوازم جانبی این جور کالاها هست و شرکت‌های تولید کننده موبایل همچین داستانی رو ندارن چیش به سود محیط زیسته کاش اینکارش باعث نشه که بقیه هم برن ازش تقلید کنن و این کار رو کنن بگو تو اگر به فکر این قضیه بودی چرا رفتی جداگونه گذاشتی برا خرید در ضمن قیمت اینها هم ازش کم نکردی به این میگن زورگویی ;)

  • نکنه مدیر فروش سایپا و ایرانخودرو رو جذب کردن که دارن همه چی رو تبدیل به آپشن میکنن؟
    خب مشخصه همهی هم و غم اینا محیط زیسته ، در تعجبم دوستان یعنی اینو نمیدونستین وقتی پول بیشتری بابت شارژر بدی دیگه به محیط زیست آسیب نمیرسه؟

  • کسی که هزار دلار میده گوشی میخره 40 دلار هم داره بده واسه شارژر :) ما که به همون گوشی دست خودمون هرچی باشه مجبوریم بسنده کنیم گوشی الان جز لاکچریا حساب میشه :o

  • مهمان - alight

    به قول یه دوستم وقتی کسی دوس داره سرش کلاه بذاری باید این کار رو بکنی

  • مهمان - پارسا

    99 درصد مشتریان ایفون تنها لوکس بودن این مارک براشون مهمه پس ناراحت نمیشن تازه عده ای هم به تفاخر جاهلی میگن که واسه شارژر و هدفونش هم فلان قیمت پول دادم تا به اصطلاح پوزشو بدن

  • بدون شک تبلیغات محیط زیستی اپل پروپاگاندایی بیش نیست و مانند گذشته این شرکت به دنبال خالی کردن جیب طرفدارانش به بهانه‌های مختلف است.

    :D

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید