در نهایت پس از مدت‌ها انتظار و گمانه زنی، شرکت شیائومی گوشی هوشمند Mi 11 را معرفی کرد. در ادامه ضمن آشنایی با این پرچمدار جدید، از قیمت نهایی آن نیز مطلع شوید. پرچمدار خوش ساخت با ویژگی‌های جذاب.

شرکت Xiaomi به تازگی گوشی هوشمند جدید خود، موسوم به Mi 11 را معرفی کرد. می 11 نخستین گوشی هوشمند، مجهز به تراشه  اسنپدراگون ۸۸۸ است. می 11 که در یک رویداد در کشور چین معرفی شد، به عنوان جانشین مستقیم Mi 10 وارد میدان می‌شود.

MI11-1.JPG

این گوشی هوشمند، از نمایشگر 6.81 اینچی نوع OLED، با رزولوشن QHD+ بهره می‌برد. بر خلاف پرچمدار پیشین که دارای نمایشگر آن با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز همراه بود، می 11 با نمایشگر 120 هرتزی معرفی شده است. بیشینه شدت روشنایی آن به 1500 نیت رسیده و محافظ گوریلا گلس Victus را در بخش نمایشگر به همراه دارد. به هر حال شیائومی ادعا می‌کند که نمایشگر Mi 11 در بررسی‌های دیسپلی میت، موفق به ثبت رکوردهایی در بخش‌هایی نظیر دقت رنگ و شدت نور OLED شده است.

MI11-2.jpg

می 11 به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز گشته و ضخامت آن به 8.06 میلی متر می‌رسد که برای یک پرچمدار با این باتری قدرتمند، بسیار خوب است. Mi 11 در چند نسخه و پیکربندی متفاوت عرضه می‌گردد؛ نسخه اول با 8 گیگابایت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی (با قیمت 610 دلار)، نسخه دوم با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی (با قیمت 660 دلار) و نسخه سوم با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی (با قیمت 720 دلار).

می 11 در بخش حافظه داخلی خود از استاندارد UFS 3.1 استفاده کرده و تراشه‌های حافظه نیز از سری مدل‌های LPDDR5 است. پرچمدار شیائومی از فناوری شارژ سریع 55 واتی بهره می‌برد که به گفته این شرکت، می‌تواند ظرف مدت 45 دقیقه باتری را به صورت کامل شارژ کند. می 11 می‌تواند با استفاده از شارژ بدون سیم 50 واتی، این عمل را ظرف مدت 53 دقیقه انجام دهد. در این بخش می‌توانید سیستم شارژ معکوس را نیز به ویژگی‌های آن اضافه کنید.

شایعات و اخبار پیشین مبنی بر حذف شارژر از بسته بندی Mi 11 صحت داشت؛ این گوشی هوشمند در دو نسخه به فروش می‌رسد؛ نسخه نخست دارای شارژر 55 واتی در بسته بندی بوده و نسخه دوم فاقد آن است. نکته عجیب در این میان قیمت مساوی هر دو نسخه است!

MI11-5.jfif

و اما در بخش دوربین، شیائومی می 11 در بخش پشتی خود، از سیستم دوربین سه گانه بهره می‌برد. سنسور اصلی با دقت 108 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/1.85 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین دوم با دقت 13 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۳ درجه و در نهایت دوربین سوم با کیفیت ۵ مگاپیکسل از نوع ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4. دوربین سلفی نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی است که درون حفره نمایشگر تعبیه شده است.

MI11-3.jpg

قابلیت فیلم برداری در شب، قابلیت عکس برداری 8K، ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل برای عکاسی، و سیستم هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر از جمله دیگر ویژگی‌های می 11 به شمار می‌روند. پرچمدار شیائومی، نخستین گوشی هوشمند این شرکت است که از رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده می‌کند. می 11 با MIUI Plus می‌تواند یک رابطه جذاب بین اندروید و سیستم عامل‌های ویندوز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

MI11-4.jpg

برخی دیگر از ویژگی‌های می 11 شامل اسپیکرهای استریو هارمن کاردن، تشخیص ضربان قلب با سنسور اثر انگشت، امکان اتصال همزمان دو هدفون بلوتوث، NFC و شبکه Wi-Fi 6E می‌شوند. می 11 در رنگ آمیزی های مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود. همچنین امکان سفارش نسخه‌های ویژه مانند مدل‌های چرمی نیز ممکن شده است. می 11 از تاریخ 1 ژانویه 2021 (12 دی ماه 99) وارد بازارهای جهانی خواهد شد که با توجه به قیمت مناسب، می‌تواند فروش بالایی را تجربه کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (4)

  • مهمان - علی

    سلام.
    صفحه نمایش این گوشی , قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد!

  • مهمان - بایا > دیجی کالا

    من مراسمش که 2 ساعت بود رو نگاه کردم.
    "نسخه نخست دارای شارژر 55 واتی در بسته بندی بوده و نسخه دوم فاقد آن است. نکته عجیب در این میان قیمت مساوی هر دو نسخه است!"
    اختلاف قیمت دارند معادل 100 یوان یا 15 دلار

  • کاش نسخه جهانی هم قیمتش مناسب باشه ولی MI 10 قیمت نسخه جهانی ۲۰۰ دلار گرانتر از نسخه چینی بود

  • مهمان - محمدرضا

    به شخصه میتوانم بگویم که طراحی اش بعد گذشت چند سال بسیار دموده میشود

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید