اگرچه هنوز چندماه تا معرفی و عرضه سری گوشی های آیفون 13 باقی مانده است اما این روزها خبرهای فراوانی در مورد ویژگی ها و قابلیت های جدید این محصولات به گوش می رسد. به تازگی اطلاعاتی در دسترس قرار گرفته که نشان می دهد اپل قصد دارد یک نسخه ارتقا یافته از سنسورهای شناسایی اثر انگشت را در زیر نمایشگر گوشی های آیفون 13 جای دهد.

براساس اطلاعاتی که امروز از سوی منابع خبری منتشر شد اپل این روزها درحال تولید و توسعه نسل جدیدی از سنسورهای شناسایی اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر است و قصد دارد از آن ها در ساخت نسل جدید از گوشی های هوشمند خود یعنی گوشی های آیفون 13 بهره بگیرد.

براساس این اطلاعات گوشی های آیفون 13 از قابلیت Touch ID ارتقا یافته بهره خواهند برد و به کاربران کمک می کنند که در دوران همه گیری بیماری کرونا بدون نیاز به قابلیت Face ID و شناسایی چهره، قفل این گوشی های هوشمند را باز کنند.

Apple-Patent-1.jpg

اپل به تازگی فایل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که مربوط به یک سنسور شناسایی اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و ارتقا یافته می شود. این موضوع سبب شده است که شایعات مربوط به استفاده از نسل جدیدی از قابلیت Touch ID در گوشی های آیفون 13 قوت بگیرد. این فایل پتنت فناوری جدیدی را معرفی می کند که به سنسورهای عکس برداری اجازه می دهد حتی از زیر صفحات نمایش نیز قابلیت دریافت و ثبت سیگنال های نوری را داشته باشند.

ممکن است این فناوری بعدها در قابلیت شناسایی چهره گوشی های آیفون یعنی Face ID نیز مورد استفاده قرار بگیرد و سبب شود که اپل بتواند حتی سنسورهای مربوط به این قابلیت را هم به زیر صفحه نمایش منتقل کند.

فایل پتنت جدید اپل با عنوان "Under-display fingerprint sensing based on off-axis angular light" به ثبت رسیده است و نشان می دهد که این سنسورهای یکپارچه با نمایشگر قرار است کار شناسایی انگشت کاربران خود را با استفاده از سیگنال های نوری صورت دهند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از این سنسورها به این منظور از امواج التراسونیک استفاده می کنند؛ چرا که می توان تصاویر با دقت و وضوح بهتری را از انگشت کاربران به ثبت رساند. این موضوع سبب می شود ضریب امنیت در این کار به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

هم اکنون می توان در گوشی های میان رده اندرویدی به وفور سنسورهای شناسایی اثر انگشت مبتنی بر سیگنال های نوری را مشاهده کرد. این سنسورها سبب می شوند که در هنگام استفاده قسمتی از نمایشگر با استفاده از یک منبع نوری روشن شود و طرح انگشت کاربران به ثبت برسد. از مهم ترین مزایایی این سنسورها می توان به سرعت و سادگی ساختار آن ها اشاره کرد. اما باید توجه داشت که امنیت در آن ها چندان زیاد نیست و به نظر می رسد همین موضوع سبب شده است که اپل به فکر ایجاد تغییر در ساختار آن ها بی افتد.

اپل قصد دارد با ایجاد تغییراتی در ساختار سنسورهای نوری، پرتوهای زاویه دار و خارج از محور را وارد آن ها کرده و به این ترتیب «ضمن حفظ ابعاد فشرده و جمع و جور، میزان کنتراست سیگنال های دریافتی توسط این سنسورها را هم بهبود ببخشد». در این نوع از سنسورها با جمع آوری نور از زوایای مختلف می توان تصویر خروجی با کنتراست بهتری را در اختیار گرفت و در نتیجه شناسایی اثر انگشت را با ضریب اطمینان بهتری صورت داد.

اپل در توضیحات موجود در این پتنت اعلام کرده است که می توان با استفاده از توری های اپتیکی و منشورهای فرنل که کار تفکیک پرتوهای نور را انجام می دهند نورهای زاویه دار و خارج از محور را به مسیر اصلی خود بازگرداند و به این ترتیب با استفاده از سنسورهای نوری آن ها را شناسایی کرد. این سنسورها سپس نور دریافتی را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کنند تا کار شناسایی اثر انگشت صورت بگیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (1)

  • مهمان - مهمان

    همه اش الکیه
    میگن این و اون و ...
    تهش همونه با پردازنده ی بهتر
    لااقل 8 گیگ رم بذار !
    شارژر و ...
    هم بذار !
    و ...

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید