شرکت شیائومی ساعتی پیش مراسم بزرگ خود برای معرفی محصولات جدید را برگزار کرد و طی آن از پیشرفته‌ترین گوشی پرچمدار شرکت یعنی Xiaomi Mi 11 Ultra رونمایی شد. این گوشی در همه بخش‌ها از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده کرده و ویژگی‌های متعددی را برای اولین بار در دنیای موبایل ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

شما از یک گوشی پرچمدار چه انتظاراتی دارید؟ استفاده از قدرتمندترین تراشه پردازشی، سریعترین حافظه‌ها، دوربین‌های با رزولوشن بالا و کیفیت عالی و نمایشگری بی‌نقص که با قیمت مناسب همراه شده باشد؟ گوشی شیائومی می 11 اولترا که ساعتی پیش توسط برند شماره 2 دنیای موبایل معرفی شد محصولی است که همه موارد فوق را در نهایت کیفیت خود یکجا جمع کرده است.

آقای لی جون، مدیر اجرایی برند شیائومی، امروز در مراسمی بزرگ که نام Mega Launch 2021 نامیده شده بود، روی سن آمد تا محصولاتی بی‌نظیر را به کاربران این برند بی‌نظیر معرفی کند.

mi11u-10.jpg

در این مراسم ابتدا فناوری‌های جذابی مانند شارژ بی‌سیم سریع، باتری با استفاده از فناوری آند سیلیکون – اکسیژن، لنز مایع، تراشه اختصاصی شرکت و سنسور دوربین GN2 سامسونگ معرفی شدند و در ادامه نوبت به بررسی گوشی‌های هوشمند شرکت رسید.

جدای از دو محصول جذاب و خوش قیمت می 11 لایت و می 11 پرو، گوشی پرچمدار و همه فن حریف شرکت موسوم به Mi 11 Ultra معرفی شد که یک محصول بی‌نظیر در بخش دوربین، فناوری شارژ و باتری و بسیاری بخش‌های دیگر است.

تکیه بسیار به واژه Ultra و ادعای ارائه همه قابلیت‌ها در حالت «بی‌نهایت» آنها نکته‌ای بود که بسیار به آن اشاره شد و البته برای هر مرحله نیز دلایل کافی از سوی شیائومی عنوان شده است.

دوربین
در خلال این مراسم بیشترین زمان معرفی به بیان قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارائه شده در بخش دوربین پرداخت. آقای جون در ابتدای این بخش اعلام کرد که گوشی می 11 اولترا در بررسی‌های وبسایت DxOMark موفق به کسب امتیاز 143 شده و به این ترتیب باید آن را بهترین گوشی حال حاضر دنیا در زمینه عکاسی نامگذاری کنیم.

mi11u-5.jpg

این گوشی از سنسور سامسونگ GN2 برای عکاسی به عنوان سنسور اصلی استفاده می‌کند و می‌تواند قدرت زوم عالی 120 برابری را ارائه داده و روی دست رقبایی مانند سامسونگ Galaxy S21 Ultra و هواوی Mate 40 Pro بلند شود. این سنسور با زاویه دید 61 درجه‌ای خود و استفاده از فناوری dToF قابلیت فوکوس خودکار روی 64 نقطه از عکس را میسر می‌کند که نتیجه آن عکس‌هایی با جزئیات بسیار بالا و مثال‌زدنی خواهد بود.

mi11u-4.jpg

این گوشی علاوه بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی خود از یک سنسور 48 مگاپیکسلی TeleMacro ساخت سونی با زوم پریسکوپی و قابلیت ارائه زوم اپتیکال 5x، لرزشگیر اپتیکال و زوم هیبریدی 120 برابری نیز استفاده می‌کند. در کنار دو سنسور فوق یک سنسور اولترا واید 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 دیگر با زوایه دید 128 درجه‌ای نیز قرار گرفته که به صورت مجزا به فوکوس خودکار نوع PDAF مجهز شده است.

در بخش فیلمبرداری نیز شیائومی نرخ 24 فریم در رزولوشن 8K، دو نرخ 30 و 60 فریم در رزولوشن 4K و نرخ 960 فریم برای رزولوشن 720p را دارد. البته یک حالت ویژه Super Slow-Mo نیز ارائه خواهد شد که نرخ 1920 فریم در رزولوشن 720p را برای موقعیت‌های خاص در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین در بخش لرزشگیر نیز علاوه بر gyro-EIS، سیستم لرزشگیر OIS چهارجهته نیز توسط تمامی سنسورها ارائه شده که می‌تواند در همه سناریوهای عکاسی و فیلمبرداری تأثیر بسزایی داشته باشد. برای فناوری‌های رنگ نیز HDR10+ در رزولوشن‌های 720p، 1080p و 4K و HDR10 برای رزولوشن 8K ارائه شده که باز هم در نوع خود بی‌سابقه است.

اما اگر به ماژول سنسور دقت کنید نکته جالب توجه در مورد آن قرارگیری نمایشگر دوم دستگاه در کنار سنسور است که کاربردهای فراوانی دارد. استفاده به عنوان نمایشگر و اخذ تصویر سلفی با دوربین پشت، نمایش ساعت و وضعیت هوا، اعلان‌ها و بسیاری موارد دیگر از جمله کارهایی است که می‌توانیم از این نمایشگر انتظار داشته باشیم.

mi11u-21.jpg

مضاف بر موارد فوق استفاده از یک پنل AMOLED کمک کرده تا این نمایشگر با مصرف انرژی بسیاری کمی به کار خود ادامه دهد و فشار خاصی روی روند مصرف انرژی دستگاه ایجاد نکند.

در بخش دوربین جلو نیز شیائومی سنسور دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را مورد استفاده قرار داده که به لرزشگیر الکترونیکی یا gyro-EIS مجهز شده و می‌تواند انتخابی عالی برای عکاسی با جزئیات بالا و حتی در حین حرکت و یا وزش باد باشد.

سخت‌افزار
بخش پردازشی و سخت‌افزار این گوشی نیز طبق آنچه می‌توان حدس زد به تراشه Snapdragon 888 و حافظه‌های LPDDR5 و همچنین حافظه‌های سریع UFS 3.1 مجهز شده که نسخه‌های متعددی با حافظه رم از 8 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همه نسخه‌های این گوشی نیز به فناوری 5G مجهز شده‌اند و قابلیت استفاده از ارتباط وای فای 6 را نیز دارند.

نمایشگر
نمایشگر دستگاه نیز از نوع AMOLED ساخته شده قابلیت نمایشگر یک میلیارد رنگ، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و نمایش محتوای با استاندارد HDR10+ را دارد. این نمایشگر 6.8 اینچی رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل را داراست و با شیشه مستحکم گوریلا گلاس ویکتوس شرکت کورنینگ محافظت می‌شود. در خلال این مراسم همچنین عنوان شد که میزان نور زمینه نمایشگر 1700 نیت است که پیش از این در دنیای موبایل سابقه نداشته است.

mi11u-3.jpg

نمایشگر مجهز به Dolby Vision این گوشی در بررسی‌های وبسایت معتبر DisplayMate موفق به کسب درجه A+ شده و در دل خود قابلیت صدای درون نمایشگر را نیز با تنظیم harman/kardon و با فناوری Hi-Res در هنگام مکالمه ارائه می‌دهد.

البته نکته جالب دیگری که در مورد این گوشی باید مورد اشاره قرار بگیرد ارائه دو نسخه با بدنه شیشه‌ای و سرامیکی است که نوع سرامیکی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضخامت کمتری از نوع شیشه‌ای دارد. هر دو نسخه گوشی قابلیت محافظت در برابر نفوذ آب با استاندارد IP67 را نیز دارند.

باتری و شارژدهی
نکته بسیار مهم دیگری که در این مراسم توسط شیائومی معرفی و در خصوص قابلیت‌های این گوشی اعلام شد فناوری شارژ سریع 67 واتی به هر دو صورت سیمی و بی‌سیم است که می‌تواند ظرف مدت زمان 34 دقیقه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه را شارژ کند.

علاوه بر موارد فوق این گوشی توانایی ارائه شارژ معکوس با توان 10 وات برای دستگاه‌های دیگر را نیز دارد که مجدداً تا این توان برای اولین بار است که در دنیای موبایل ارائه می‌شود.

همچنین فناوری ذخیره انرژی Ultra-Low ویژه‌ای که برای دستگاه در نظر گرفته شده قابلیت شارژدهی دستگاه در حالت استندبای را تا 55 ساعت بیشتر افزایش می‌دهد که در نوع خود بی‌سابقه است.

قیمت و زمان عرضه
در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که با وجود مجموعه ویژگی‌های جذاب و رده بالای فوق، قیمت این گوشی از 5999 یوآن معادل 914 دلار شروع شده که شاید بتوان گفت ارزان‌ترین پرچمدار همه فن‌حریف دنیاست.

قیمت انتخابی برای نسخه ویژه با نام Xiaomi Mi 11 Marbled Ceramic Special Edition  نیز با 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 6999 یوآن و معادل 1065 دلار در چین و 1200 یورو در اروپا خواهد بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (6)

  • مهمان - امیر

    می 11 الترا حقیقتا ایفون با اون قیمتای نجومی که داره به پای این گوشی چینی نمیرسه.

  • مهمان - mahdi

    خدایی این همه امکانات؛ پس چرا ip68 نیست

  • مهمان - محمد.ن.ک

    در پاسخ به: مهمان - mahdi

    هست.نگران نباش

  • مهمان - بهمن

    سررو گردنی از ایفون بالاتره

  • مهمان - بهمن

    عالیه حرف نداره

  • مهمان - سعید

    به به فوق العادس این شیائومی
    توی متن مقاله نگفتید این نسخه گلوباله؟

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید