بالاخره پس از تمام افشاگری‌ها و شایعه‌های اخیر، امروز سامسونگ گوشی گلکسی کوانتوم 2 را به عنوان جایگزین گوشی Galaxy A Quantum سال گذشته معرفی کرد. افزون بر طراحی جذاب این گوشی که شبیه به پرچمداران سری گلکسی اس 21 است، گلکسی کوانتوم 2 از یک تراشه‌ی QRNG برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران بهره می‌برد.

گوشی گلکسی کوانتوم 2 دارای یک نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1440 x 3200 پیکسل، نسبت ابعاد 20:9 و نرخ نوسازی 120 هرتز بوده که دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون را در طراحی حفره‌ای خود قرار داده است.

galaxy-quantum.jpg

قلب تپنده‌ی این اسمارت‌فون امنیتی چیپست اسنپ دراگون 855 پلاس کوالکام است که از 8 هسته‌ی پردازشی Kyro 485 و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 بهره می‌برد. سامسونگ برای گوشی گلکسی کوانتوم 2 در کنار این چیپست 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است و کاربران برای افزایش فضای ذخیره‌سازی آن می‌توانند از اسلات microSDXC مجزای این گوشی استفاده کنند.

افزون بر این‌ها، گوشی Galaxy Quantum2 دارای یک دوربین سه‌گانه با ترکیب 64 + 12 + 5 مگاپیکسل است و غول کره‌ای یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی برای آن تعبیه کرده است. اما شاید جذاب‌ترین ویژگی گوشی جدید سامسونگ که آن را از اکثر محصولات بازار متمایز می‌کند، قابلیت امنیتی آن با یک چیپ QRNG است.

galaxy-quantum2.jpg

گوشی گلکسی کوانتوم 2 به یک تراشه‌ی کوانتومی تولیدکننده اعداد تصادفی (QRNG) مجهز بوده که با اندازه‌ی 2.5 میلی‌متر مربع، لقب کوچک‌ترین را به خود اختصاص داده است. این تراشه با ضبط نویز ایجاد شده از یک LED و یک سنسور CMOS، کدهای تصادفی تولید می‌کند که در اپلیکیشن‌های بانکداری و خدماتی کاربر قابل استفاده است.

در نظر داشته باشید این گوشی هم‌اکنون به صورت اختصاصی و فقط برای بازار کره‌ی جنوبی تولید و عرضه شده، اما انتظار می‌رود سامسونگ در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ی جهانی گلکسی کوانتوم 2 را با نام Galaxy A82 5G به دنیا معرفی کند. Samsung برای پشتیبانی از شرکت‌های بانکی از تراشه‌ی QRNG حاضر در این گوشی با Standard Chartered Bank Korea و T World همکاری کرده است و به همین دلیل احتمالاً گوشی گلکسی A82 از این تراشه بی‌بهره باشد.

quantum2.jpg

در این رابطه بخوانید:

تصاویر واقعی و مشخصات گوشی 5G گلکسی A82 سامسونگ پیش از معرفی لو رفت
طراحی و مشخصات گوشی گلکسی A82 سامسونگ را اینجا ببینید
سامسونگ Galaxy A82 5G در راه است؛ نسل دوم انقلاب سامسونگ در دوربین متحرک
نخستین جزییات از دوربین قدرتمند گوشی گلکسی A82؛ ویژه برای عاشقان عکاسی
مشخصات گوشی گلکسی کوانتوم 2 افشا شد؛ امنیت با طعم اسنپدراگون 855 پلاس

از دیگر قابلیت‌های گلکسی کوانتوم 2 نیز می‌توان به گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، پشتیبانی از شبکه‌های 5G و وای‌فای دوبانده اشاره کرد. شرکت SK Telecom از همین امروز پیش‌فروش گوشی Galaxy Quantum2 را با قیمت حدود 520 یورو آغاز کرده است. پیش‌فروش اسمارت‌فون مزبور تا 19 آوریل (30 فروردین) ادامه خواهد یافت و سپس از 23 آوریل (3 اردیبهشت) وارد فروشگاه‌های کره می‌شود.

samsung-galaxy-quantum-aka-a82-specs.jpg

نظر شما در مورد گوشی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ و حضور تراشه‌ی QRNG چیست، آیا برای امنیت رمزها و اطلاعات کاربران به چنین سیستم‌های امنیتی نیاز است یا خیر؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (1)

  • مهمان - حسین

    A82 انتظار صفحه نمایش بدون بریدگی را داشتیم ....
    وقتی S20 FE 5G هست نیازی به خرید این گوشی نیست ! تازه قراره S21 FE هم معرفی بشه .

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید