همانطور که می‌دانید مرورگر گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر حال حاضر است، اما بسیاری از کاربران از سرعت و استفاده‌ی بیش از حد این نرم افزار از حافظه رم دستگاه ناراضی هستند. در این راستا به‌زودی گوگل بروزرسانی کروم 89 را برای اپلیکیشن اندرویدی خود منتشر می‌کند که باعث کاهش زمان بارگذاری این برنامه می‌شود.

جدیدترین بروزرسانی اپلیکیشن گوگل کروم در دستگاه‌های اندرویدی فرآیند مدیریت حافظه‌ی این نرم افزار را بهبود بخشیده که این امر نیز منجر به 13 درصد افزایش سرعت در بازشدن یا همان زمان بارگذاری این اپلیکیشن شده است.

تب‌های ملقب به «Freeze-Dried» یا همان تب‌هایی که کاربر در آخرین استفاده خود از این مرورگر باز گذاشته است، در این نسخه از برنامه گوگل کروم به عنوان یک بخش بسیار کم حجم ذخیره می‌شوند. این بخش در حد یک اسکرین‌شات فضا اشغال می‌کند در حالی که هنوز هم مانند حالت عادی مرورگر از اسکرول کردن، بزرگنمایی (زوم کردن) و کلیک روی لینک‌ها پشتیبانی می‌کند.

Google-Chrome-89.jpg

گوگل در مورد بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در بروزرسانی جدید مرورگر Chrome عنوان کرد نسخه‌ی کروم 89 تجربه‌ی روان‌تری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و در همین حین صفحات وب مورد نظر بارگذاری می‌شوند.

افزون بر این، نسخه‌ی 89 اپلیکیشن اندرویدی گوگل کروم استفاده از حافظه را بهبود بخشیده و بسته شدن‌های ناگهانی نرم افزار (Software Crash) را نیز تا حد زیادی کاهش داده است. Google همچنین مدعی است نسخه 89 مرورگر کروم در عملکرد فرآیندی 22 درصد، در عملکرد رندرینگ حدود 8 درصد و در به‌کارگیری پردازنده گرافیکی (GPU) تا 3 درصد بهبود یافته است.

chrome89.jpg

در این رابطه بخوانید:

راه حل گوگل برای حل مشکل مرورگر کروم
منتظر کاهش مصرف باتری گوگل کروم باشید
همین حالا این 28 افزونه گوگل کروم و مایکروسافت اج را پاک کنید
چطور در مرورگر کروم اندروید تم تاریک را فعال کنیم؟
قابلیت جدید گوگل کروم مصرف باتری را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد

یک نسخه‌ی 64 بیتی از گوگل کروم نیز برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 10 و بیش از 8 گیگابایت حافظه رم منتشر می‌شود که حدود 8.5 درصد سریع‌تر بوده، اسکرول کردن در آن تا 28 درصد نرم‌تر است و تاخیر ورودی بسیار کمتری دارد.

google_chrome_icon.jpg

نظر شما در مورد آپدیت جدید مرورگر اندرویدی Google Chrome چیست، آیا شما موفق به دریافت نسخه‌ی 89 کروم در اسمارت‌فون اندرویدی خود شده‌اید یا خیر؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (2)

  • مهمان - محمدرضا

    از من که بدتر شده یا کامیوترم خرابه . به نظر من مایکروسافت ادج خیلی بهتره

  • مهمان - الف

    در پاسخ به: مهمان - محمدرضا

    سلام.
    چطوری!
    برا من که کروم از فایرفاکس الان خیلی کمتر مصرف می کنه!
    سه تب رو از سه سایت مختلف در هر دو مرورگر باز کردم.
    مصرف موزیلا 500 مگ رم
    مصرف کروم کمتر 200 مگ :o

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید