در ادامه معرفی محصولات جدید در مراسم امشب اپل، این شرکت دو آیپد جدید معرفی کرد که مدل جذاب‌تر و پیشرفته‌تر آن آیپد ایر جدید است. در ادامه با هم به معرفی ویژگی‌های این تبلت خوش ساخت، زیبا، قدرتمند و در عین حال با قابلیت‌های کاربردی می‌پردازیم.

از دید ظاهری که بخواهیم بگوییم شاید با شبیه‌ترین آیپد به iPad Pro روبرو هستیم. در واقع علی‌رغم همه چیز تمام بودن آیپد پرو، اینکه قیمت بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته شده باعث شده بود که تنها کاربران خاص قادر به تهیه آن باشند ولی با معرفی محصولی که امشب با نام new iPad Air پیش روی کاربران قرار گرفت به احتمال فراوان مشتریان زیادی برای خرید آن صف خواهند کشید.

ipad-air-4-4.jpg

لبه‌های صاف که پیش از این امضای آیپد پرو بود این بار در یک مدل دیگر وارد شده  و عمده تغییر بدنه این تبلت خواهد بود. البته قبل از هر اطلاعات دیگری در مورد این تبلت بگوییم که اپل آن را در 5 رنگ مختلف عرضه خواهد کرد که می‌تواند برای کاربران تنوع و جذابیت خاص خود را به همراه داشته باشد.

ipad-air-4-5.jpg

اپل در این آیپد که شاید بهتر باشد آن را آیپد ایر 4 بنامیم از نمایشگر Liquid Retina استفاده کرده که حالا رزولوشن 2360 در 1640 پیکسل دارد و از فناوری True Tone اپل و پوشش ضد بازتاب نور سطح نمایشگر استفاده خواهد کرد. نکته جدید دیگری که در این آیپد وجود دارد انتقال سنسور اثر انگشت به بخش بالای بدنه و جای دادن داخل دکمه پاور دستگاه است.

ipad-air-4-2.jpg

پس از توضیحات بیرون دستگاه نوبت آن است که به داخل آیپد ایر جدید هم نگاهی کنیم که اتفاقاتی بسیار جذاب را رقم خواهد زد؛ استفاده از اولین تراشه 5 نانومتری موبایل در یک دستگاه تجاری با Apple A14 Bionic.

جدای از این که استفاده از فناوری 5 نانومتری موجب جای دادن 11.8 میلیارد ترانزیستور داخل تراشه شده و به صورت پایه بخش CPU این تراشه تا 40 درصد توان پردازشی بیشتری را ارائه خواهد کرد، بخش‌های متعددی داخل آن جای گرفته که می‌تواند یک نقطه پرتاب برای پردازش سطح بالا در داخل آیپدها باشد.

ipad-air-4-3.jpg

هنگامی که مهندسان اپل در حال معرفی این تراشه در مراسم اپل بودند عبارت «پیشرفته‌ترین تراشه» دنیا برای توصیف این تراشه مورد استفاده قرار گرفت که شاید چندان هم بیراه نباشد. اپل در داخل این SoC واحدهای شتاب‌دهنده یادگیری ماشین را جای داده که با توجه به شناسایی هوشمند الگوریتم‌های پردازشی برنامه‌های مختلف، می‌توان عملکرد بسیار بهتری در این عملیات را از آیپد ایر 4 انتظار داشت.

جای گرفتن پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای که حالا 2 برابر قدرتمندتر از نسل قبل است و یک موتور پردازش عصبی 16 هسته‌ای هم از دیگر ویژگی‌های این تراشه خواهد بود که در کنار واحد پیشرفته پردازش تصویر می‌تواند اثبات کننده ادعای عنوان پیشرفته‌ترین تراشه دنیا برای Apple A14 Bionic باشد.

خبر خوب دیگر در مورد این آیپد استفاده از درگاه USB-C و به نوعی واحد شدن آن با بسیاری از دستگاه‌های روز است که در کنار شارژر 20 واتی همراه با پشتیبانی از قلم هوشمند، صفحه کلید Apple Magic Keyboard نیز دیگر عناصری هستند که شباهت بیشتر این تبلت با آیپد پرو را اثبات می‌کنند.

ipad-air-4-6.jpg

در بخش دوربین نیز اپل یک دوربین 12 مگاپیکسل را در پشت با توانایی فیلمبرداری 4K و Smart HDR و همچنین دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی FaceTime HD با قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 60 فریم از جمله ویژگی‌های آنهاست.

ipad-air-4-1.jpg

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اپل این تبلت را با قیمت 599 دلار و از ماه آینده در بازار عرضه خواهد کرد؛ اگرچه در مقایسه با آیپدهای معمولی، قیمت این محصول کمی بالاست ولی برای کاربرانی که توان خرید آیپدهای 1200 دلار به بالای نوع Pro را ندارند می‌تواند بهترین گزینه باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید