دریچه تکنولوژی کوالکام برای تراشه پرچمدار اسنپدراگون 898 نام دیگری در نظر دارد - ژوانا

رویداد فناوری مورد انتظار کوالکام برای تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) برنامه ریزی شده است و این شرکت در نظر دارد در خلال آن از پردازنده پرچمدار امسال یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ پرده بردارد. در همین حال اما گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخلاف آنچه تا مدت‌ها تصور می‌شد، تراشه نسل جدید کوالکام، اسنپدراگون ۸۹۸ نام نداشته و به طور کلی نام‌گذاری جدیدی دارد.

اخیراً شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آخرین تراشه کوالکام بجای اسنپدراگون ۸۹۸ طرح نام‌گذاری جدیدی را در پیش گرفته و در پی آن به‌ نام جدیدSnapdragon 8 Gen 1  تغییر خواهد یافت.

این اطلاعات از یک وبلاگ نویس مشهور دنیای فناوری  و از طریق وب‌سایت My Drivers بدست آمده است که طی آن به طور ضمنی گفته شده که قرارداد نامگذاری سه رقمی موجود به پایان خواهد رسید.

با این حال، بر اساس اطلاعات لیک شده از این وبلاگ نویس، تراشه پرچمدار کوالکام همچنان ۸ را از نام قدیمی خود حفظ خواهد کرد که باید برای نشان دادن وضعیت پرچمدار بودن آن کافی باشد. لازم به ذکر است، تراشه‌های سری اسنپدراگون ۸ همیشه برتر بوده‌اند و بیشتر به گوشی‌های هوشمند رده بالا محدود شده‌اند.

Snapdragon898-name-2.jpg

در خصوص خود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا هر چیزی که نام گذاری شود باید گفت، عملکرد آن ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است. این چیپست دارای یک هسته اصلی ARM Cortex-X2  با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، سه هسته میانی Cortex-A710 با سرعت کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۷۹ گیگاهرتز خواهد بود.

از طرفی این تراشه به مودم Snapdragon X65 5G نیز مجهز خواهد بود که از نظر تئوری می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.  همچنین وظیفه پردازش‌های گرافیکی در این تراشه بر عهده پردازنده گرافیکی Adreno 730  مجتمع خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.