دریچه تکنولوژی گوشی ردمی K50 شیائومی احتمالاً نخستین میزبان تراشه پرچمدار دایمنسیتی 2000 باشد - ژوانا

چندی پیش نتایج تست تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک در بنچمارک آنتوتو از رکوردشکنی آن خبر داد. حالا اما شایعاتی در خصوص میزبانان این تراشه در حال دست به دست شدن است که نشان می‌دهد حداقل یکی از مدل‌های سری Redmi K50 شیائومی به این تراشه قدرتمند مجهز خواهند شد. برای اطلاع از وضعیت احتمالی تراشه‌های سری ردمی K50 به ادامه این مطلب مراجعه کنید.

چیپست قدرتمند Dimensity 2000 به زودی جایگزینی برای پرچمدار فعلی دایمنسیتی ۱۲۰۰ خواهد بود و آن طور که به نظر می‌رسد گوشی ردمی K50 شیائومی یکی از نخستین میزبانان آن خواهد بود. از طرفی شایعه شده است که سایر مدل‌های این سری به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز می‌شوند.

با این حال، این اولین باری نیست که ردمی یک پردازنده پرچمدار Dimensity را برای سری K خود انتخاب می‌کند، در نتیجه وقوع آن چندان جای تعجب ندارد. با نگاهی به تاریخچه خط تولید ردمی می‌توان دید گوشی Redmi K30 Extreme Edition مجهز به تراشه Dimensity 1000 Plus، گوشی Redmi K40 Gaming به Dimensity 1200 و سری K50 اکنون به احتمال زیاد مجهز به Dimensity 2000  خواهند بود.

K50-Dimensity-2000-2.jpg

در مورد خود پردازنده نیز باید گفت دایمنسیتی ۲۰۰۰ یک تراشه پرچمدار است که طبق امتیازات بنچمارک، رقیب مستقیمی برای تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ آینده کوالکام خواهد بود. اخیراً نیز یک لیک امتیاز فوق العاده این تراشه در AnTuTu را بیش از یک میلیون نشان داده است؛ این در حالی است که نسخه قبلی Dimensity 1200 حدود ۷۱۵۰۰۰ امتیاز کسب کرده بود.

این تراشه از همان معماری اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند و دارای هسته فوق بزرگ ۳٫۰ گیگاهرتزی X2، ۳ هسته‌ بزرگ ۲٫۸۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته کوچک ۱٫۸ گیگاهرتزی است. این چیسپت همچنین با پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 ادغام خواهد شد.

شایان ذکر است که مدل Redmi K50 مجهز به Dimensity 2000 احتمالاً یک نسخه پایه این سری خواهد بود و انتظار می‌رود نسخه Pro یا Pro+ آن از اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده کنند؛ درست مانند گوشی K40 Pro+ که از اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد.

همچنین گفتنی است که سری ردمی K50 شیائومی به احتمال زیاد با نام‌های مختلفی در خارج از چین به فروش می‌رسد. به عنوان مثال گوشی Redmi K40 با نام Poco F3 در سطح جهانی و به عنوان Mi 11X در هند به فروش می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.