دریچه تکنولوژی آینده ویژن در دنیای سینمایی مارول چه خواهد بود؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

خطر اسپویل

مطلبی که در ادامه مطالعه می‌کنید اتفاقات قسمت پایانی سریال WandaVision را برایتان لو خواهد داد. اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیفتد، از مطالعه این مقاله صرف نظر کنید. اما اگر می‌خواهید پایان گنگ سریال را جانانه درک کنید، حتما آن را بخوانید!

قبل از این که سریال وانداویژن شروع به پخش کند دیگر ویژنی وجود نداشت. او در اواخر فیلم Avengers: Infinity War دو بار کشته شد؛ یک بار توسط واندا ماکسیموف و بار دیگر توس تانوس. اما در قسمت یکی مانده به آخر این سریال شاهد معرفی یک ویژن جدید با رنگ سفید بودیم که در کنار ویژن قبلی در این داستان حضور پیدا کرد. حالا دو ویژن داشتیم!

در طول وقایع قسمت پایانی وانداویژن که The Series Finale نام داشت، وایت ویژن (White Vision) به مقصد ناکجا پرواز و واندا نیز با قبول کردن سرنوشت ویژن اصلی، او را محو کرد. با تمام این تفاسیر حالا یک ویژن باقی مانده است و خیلی‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که نقش وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول چه خواهد بود؟

وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول

بگذارید نگاهی دوباره به وقایع انتهایی وانداویژن بیندازیم. پس از این که تایلر هیوارد (Tyler Hayward)، رئیس سازمان سورد (S.W.O.R.D.)، وایت ویژنِ تازه راه اندازی شده را وارد هکس (The Hex) کرد، زمان زیادی از نیمه اول The Series Finale صرف مبارزه دو ویژن با هم شد.

بعد از این که ویژن و وایت ویژن برای مدتی با هم درگیر بودند، ویژنِ واندا تصمیم گرفت تا از حربه دیگری استفاده کند. به جای ادامه ضد و خورد، او با وایت ویژن شروع به صحبت کرد.

اما من ویژن واقعی نیستم. فقط یک ویژن مشروطم.

ویژن خطاب به وایت ویژن در سریال وانداویژن

او می‌داند که وایت ویژن چگونه فکر و عمل می‌کند. برای همین است که وقتی وایت ویژن شروع به فکر کرده و می‌گوید که: «درخواست جزئیات دارم.» باعث تعجبش نمی‌شود.

ویژنِ واندا با استفاده از آزمایش فکریِ «کَشتیِ تسئوس» (که وایت ویژن «طبیعتاً» با آن آشنا است) سعی در توضیح وضعیت خود و همتایش دارد. بدون پرداختن به جزئیات این آزمایش فکری، صرفاً می‌گوییم که هر دو ویژن قبول می‌کنند که هیچ کدام از کشتی‌ها کشی واقعی نیستند ولی در عین حال هر دوی آن‌ها کشتی واقعی‌اند. قسمت مهم ماجرا آن جاست که ویژنِ واندا خاطرات گذشته‌اش که درون وایت ویژن قرار داشتند را برای او باز می‌کند. حالا وایت ویژن با گفتن: «من ویژن هستم.» به مقصدی نامشخص پرواز می‌کند.

ایرانی کارت
Dicardo

در ادامه این قسمت از سریال دیگر خبری از وایت ویژن نشد اما با باز شدن خاطراتش می‌توان با اطمینان گفت که باز هم وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول دیده خواهد شد. همچنین این مورد خبر خوبی برای پل بتانی خواهد بود چرا که با وجود وایت ویژن، دوباره از او در این دنیای محبوب استفاده می‌شود.

این روش منطقی‌ترین کار ممکن بود که با استفاده از آن می‌شد به نوعی ویژن را به دنیای سینمایی مارول بازگرداند آن هم در حالی که وضعیت زندگی و مرگ این شخصیت به درستی حفظ شده باشد. ویژنِ واندا نمی‌توانست از هکس خارج شود اما وایت ویژن، با بدن ویژن اولیه، می‌تواند این کار را کند.

این که خط داستانی وایت ویژن چگونه پیش می‌رود هیجان انگیز است و احتمالاً شبیه به روندی خواهد شد که قبلاً با باکی بارنز (Bucky Barnes)/وینتر سولجر (The Winter Soldier) شاهدش بودیم. ماجرایی که از فیلم Captain America: The Winter Soldier آغاز شد، در Captain America: Civil War ادامه پیدا کرد و پایش به Avengers: Infinity و Avengers: Endgame نیز کشیده شد. حتی شاید تا حدودی در سریال The Falcon and the Winter Soldier هم ادامه پیدا کند.

وایت ویژن مثل باکی مرتکب کلی قتل نشد اما متوجه شد که با بسته شدن و عدم دسترسی به خاطراتش، هیوارد او را از یک موجود دارای آگاهی تبدیل به یک ماشین کشتار کرده بود. همان طور که باکی قبل از این که تمام خاطراتش را به دست آورد به موزه کاپیتان آمریکا رفت، احتمالاً وایت ویژن نیز به مناطقی سر می‌زند که در خاطراتش آن‌ها را به یاد آورده است؛ مثل محل مرگش در واکاندا (Wakanda) یا به فرودگاهی که در کنار تونی استارک جنگید و سهواً باعث فلج شدن وار ماشین (War Machine) شد.

احتمال استفاده از این ویژن جدید در هر کدام از پروژه‌های بعدی مارول استودیوز وجود دارد. برجسته‌ترین کاندید استفاده از او فیلم Doctor Strange and the Multiverse of Madness خواهد بود که از قبل اعلام شده الیزابت اولسن نیز برای ایفای نقش اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در آن حضور دارد. آن طور که از سکانس نهایی و پس از تیتراژِ وانداویژن می‌توان نتیجه گرفت، حضور اسکارلت ویچ در Doctor Strange and the Multiverse of Madness می‌تواند مربوط به نجات دوقلوهایش، ویکان (Wiccan) و اسپید (Speed)، باشد.

حتی این احتمال وجود دارد وقتی جیمز رودز (James Rhodes) با سریال اختصاصی خود از شبکه دیزنی پلاس با نام Armor Wars باز گردد، از وایت ویژن نیز استفاده شود.

این که وایت ویژن کِی و کجا دوباره مورد استفاده قرار بگیرد چندان اهمیت ندارد. مورد مهم‌تر این است که ویژن با حضور پل بتانی هنوز هم در نقش یکی از مهره‌های اصلی مارول استودیوز قرار دارد. مشخص نیست که دوباره او را کی و کجا خواهیم دید اما احتمالاً بسیاری از نویسندگان دنیای سینمایی مارول نیز فعلاً همین وضعیت را داشته باشند. تنها چیز معلوم این است که وقتی وایت ویژن خاطرات خود را در سریال وانداویژن به دست آورد و از قاب تصویر به بیرون پرواز کرد، یک کتاب نانوشته باز شد.


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 448 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها