دریچه تکنولوژی بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (اردیبهشت 1400) - ژوانا

امروزه با توجه به تنوع مدل‌های هارد اکسترنال در بازار و نیاز روزافزون کاربران به این نوع محصول، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتاً دشوار تبدیل شده است. در این راهنمای خرید هارد اکسترنال سعی می‌شود به معرفی بهترین هاردهای اکسترنال پرتابل و دسکتاپ ارزشمند موجود در بازار ایران بر اساس قیمت و ظرفیت بپردازیم.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی همواره یکی از بزرگترین عامل‌ها در خرید کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی گوشی و تبلت بوده است. اما اگر نیاز به انتقال اطلاعات خود دارید و حجم این اطلاعات بیشتر از فضای ذخیره‌سازی موجود است یا اگر نیاز به یک هارد دیسک برای آرشیو کردن فیلم‌ها و تصاویر خود دارید، به شما خرید یک هارد درایو اکسترنال را پیشنهاد می‌کنیم.

با وجود اینکه امروزه استفاده از فضاهای ابری یا همان کلاد (Cloud) رایج‌تر و راحت‌تر شده، اما این فناوری هنوز با حالت ایده‌آل فاصله‌ی بسیاری دارد. برای استفاده از فناوری‌های کلاد علاوه بر نیاز به یک اینترنت عالی، باید هزینه‌های این‌گونه سرویس‌ها را نیز به‌صورت ماهانه و سالانه پرداخت کنید. پس شما نمی‌توانید با سرویس‌های ابری در صورت نیاز به‌سرعت بالا، به اطلاعات خود دسترسی یابید و اینجاست که درایوهای اکسترنال به کمک شما می‌آیند.

البته اگر تاکنون برای خرید یک هارد اکسترنال اقدام کرده باشید، احتمالاً با مشخصات و  ویژگی‌های بسیار زیاد و گمراه‌کننده‌ای مواجه شده‌اید. در ادامه، اول به مشخصات اصلی که باید هنگام خرید یک هارد اکسترنال مد نظر داشته باشید، اشاره کرده و سپس هاردهای اکسترنال پیشنهادی خود را براساس ظرفیت و قیمت آن‌ها برای شما معرفی می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید مهمترین ویژگی هر درایو حافظه، ظرفیت آن‌ است. اگر تنها استفاده‌ی شما از یک درایو خارجی، فقط ذخیره‌سازی بلندمدت و بازبینی اطلاعات بوده، پیشنهاد ما به شما بیشترین ظرفیت موجود با کمترین هزینه‌ی ممکن است. در این حالت شما نیازی نیست چندان نگران جزئیاتی چون سرعت انتقال اطلاعات باشید.

اما اگر از درایو خود برای انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر استفاده می‌کنید، سرعت انتقال داده‌ی هارد مورد نظر به عامل مهمی تبدیل می‌شود. همچنین اگر اطلاعات روی هارد مهم و حساس هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم درایوی را برای خرید انتخاب کنید که به‌صورت درونی از قابلیت نهان‌نگاری و رمزگذاری برخوردار بوده و امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند.

پس در نهایت برای خرید یک هارد درایو اکسترنال باید به ویژگی‌هایی چون ظرفیت، سرعت انتقال اطلاعات، حمل‌پذیری، قابلیت‌های امنیتی و دوام آن توجه کرده و این ویژگی‌ها را با کارایی که از هارد دیسک اکسترنال خود انتظار دارید و بودجه‌ی خرید، متناسب کنید.

در ادامه به معرفی بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار ایران (از قیمت و ظرفیت پایین به بالا) می‌پردازیم. لازم به‌ذکر است که هاردهای اکسترنال دسکتاپ (تغذیه جداگانه) نیز به لیست هاردهای پیشنهادی اضافه شده است.

لازم به ذکر است در کشورمان ایران قیمت اکثر هاردهای اکسترنال در ماه اخیر (اردیبهشت) نسبت به چند ماه گذشته به صورت ملموس و قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

در نظر داشته باشید که با توجه به نوسانات بازار، قیمت‌های ذکر شده ممکن است متغیر باشد. برای آگاهی از آخرین قیمت هارد اکسترنال و سایر تجهیزات ذخیره‌سازی به لیست قیمت هارد اکسترنال، فلش مموری و کارت حافظه مراجعه کنید. همچنین در صورتی که لیست زیر نیاز شما را پوشش نداد، می‌توانید در قسمت نظرات با ذکر بودجه و انتظارات خود از یک هارد اکسترنال، از کارشناسان شهرسخت‌افزار مشاوره خرید دریافت کنید.


بهترین هاردهای اکسترنال ۵۰۰ گیگابایتی

Western Digital Elements External Hard Drive – 500GB
هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

قیمت: حدود ۸۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ

500GB-wd-elements.jpg

با وجود بالا رفتن روزافزون کیفیت و حجم فیلم‌ها و ویدیوها دیگر هاردهای اکسترنال ۵۰۰ گیگابایتی در بازار بسیار کمیاب و حتی نایاب شده‌اند و به همین دلیل این هارد تنها هارد پیشنهادی برای این ظرفیت بوده که در بازار ایران موجود است.

در حالت کلی در صورت امکان پیشنهاد می‌شود با افزایش بودجه خود از هاردهای ۱ ترابایتی و بالاتر استفاده کنید. اما اگر از ظرفیت مورد نیاز خود مطمئن هستید، هارد المنتز برند وسترن دیجیتال با توجه به قیمت و مشخصات آن یکی از بهترین گزینه‌های خرید است.

  • ابعاد و وزن: ۱۱۲ x 81 x 15 میلی‌متر – ۱۳۴ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۳۱٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۲۷٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۵۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱۰٫۱۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

1wd-elements-500gb.jpg


بهترین هاردهای اکسترنال ۱ ترابایتی

Western Digital Elements 1TB Portable External Hard Drive
هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز ظرفیت ۱ ترابایت

قیمت: حدود ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ

1tb_western_digital_elements.jpg

برای اولین گزینه از هاردهای اکسترنال ۱ ترابایتی به سراغ نسخه‌ی ۱ ترابایتی هارد المنتز شرکت وسترن دیجیتال می‌رویم که برای آرشیو و نگه‌داری فایل‌های مختلف بسیار کارآمد است. اما باید در نظر داشته باشید که این هاردها به‌شدت نسبت به شوک و ضربه حساس بوده و در مقابل رطوبت و گرد و غبار نیز از خود مقاومتی نشان نمی‌دهند؛ پس علیرغم کوچک و حمل‌پذیر بودن، جابجایی و تکان دادن این هاردها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

البته در همین حدود قیمتی، هاردهای Western Digital WDBYvg0010BBK-WESN My Passport 1TB و TOSHIBA HDTB410XK3AA Canvio Basics 1TB نیز هستند که به‌جز در ابعاد و وزن تفاوت خاصی با این هارد ندارند.

  • ابعاد و وزن: ۱۱۱ x 15 x 82 میلی‌متر – ۱۳۴ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۳۱٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۲۷٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۵۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱۰٫۱۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

2wd-elements-1tb.jpg


ADATA HD680 1TB External Hard Drive
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD680 ظرفیت ۱ ترابایت

قیمت: حدود ۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

adata-hd680-1tb-external-hard-drive.jpg

این هارد درایو ای‌دیتا یک هارد اکسترنال بسیار جذاب بوده و از استاندارد نسبتاً جدید USB 3.1 نیز پشتیانی می‌کند. اما مهمترین ویژگی HD680 دوام، مقاومت و امنیت آن است؛ این هارد با بدنه‌ی پلاستیکی و پوشش سیلیکونی خود در مقابل شوک، ضربه و لغزش مقاوم بوده و از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این‌ها یک ویژگی جالب دیگر این هارد نیز وجود یک جایگاه برای قرار دادن کابل رابط خود است؛ همانطور که در تصویر می‌بینید کابل هارد HD680 به صورت خمیده دور هارد قرار می‌گیرد و این امر احتمال گم شدن کابل را کاهش می‌دهد.

  • ابعاد و وزن: ۲۲٫۹ x 101.7 x 124 میلی‌متر – ۲۷۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: –
  • سرعت نوشتن متوالی: –
  • سرعت خواندن تصادفی: –
  • سرعت نوشتن تصادفی: –
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

3adata-hd680-1tb.jpg


ADATA HD710 Pro External Hard Drive – 1TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۱ ترابایت

قیمت: حدود ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

1tb-adata-hd710-pro.jpg

هارد اکسترنال HD710 Pro از مقاومت در برابر شوک و ضربه فراتر رفته و با گواهی‌ IP68 در مقابل آب نیز مقاوم است. از نظر مقاومت در برابر ضربه نیز دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 بوده و از یک سنسور ضد شوک G Shock نیز بهره می‌برد.

این هارد نیز از جایگاه قرار دادن کابل برخوردار است. اما نکته‌ی مهم در مورد این هارد این است که مقاومت آن در برابر آب فقط حین بسته بودن درپوش پلاستیکی آن تضمین می‌شود؛ پس در صورت باز بودن این درپوش، تماس با آب ممکن است به هارد صدمه‌ی جدی وارد کند.

در صورت موجود نبودن این هارد، در این محدوده قیمت هاردهای ADATA HD720 ۱TB،Transcend StoreJet 25M3 1TB  و Silicon Power Armor A65 ۱TB نیز مشخصاتی تقریباً مشابه با HD710 Pro دارند. در نظر داشته باشید هارد اکسترنال ADATA HD 770G نیز در این رنج قیمت موجود است که برای افراد علاقه‌مند به نورپردازی RGB و محصولات گیمینگ توصیه می‌شود.

  • ابعاد و وزن: ۱۳۳ x 98 x 21 میلی‌متر – ۲۷۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۳۲٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۲۳٫۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۷۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱۰٫۲۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

4adata-hd710pro-1tb.jpg


بهترین هاردهای اکسترنال ۲ ترابایتی

Western Digital Elements External Hard Drive – ۲TB
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز با ظرفیت ۲ ترابایت

قیمت: حدود ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار ارقام

wd-elements-2tb.jpg

هاردهای اکسترنال سری المنتز (Elements) برند وسترن دیجیتال همواره یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین درایوهای اکسترنال موجود بوده و نسخه‌ی ۲ ترابایتی این هاردها نیز از این قضیه مستثنی نیست.

لازم به ذکر است که این هارد در مقابل شوک و ضربه بسیار حساس بوده و جابجایی بیش از حد آن، به‌خصوص هنگام استفاده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اما با توجه به قیمت آن، نسخه‌ی ۲ ترابایتی هارد Elements شرکت وسترن دیجیتال یکی از بهترین درایوهای اکسترنال موجود در بازار است. در نظر داشته باشید هاردهای Toshiba Canvio Basics 2TB و Expansion Portable 2TB سیگیت و Western Digital My Passport 2TB نیز در این محدوده قیمت بوده و به جز ابعاد، وزن و ظاهر متفاوت، تفاوت چندانی با هارد اکسترنال Elements ندارند.

  • ابعاد و وزن: ۱۲۶ x 78 x 15 میلی‌متر – ۱۸۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۱۸٫۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۱۸٫۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۷۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱٫۲۴۹ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

5wd-elements-2tb.jpg


ADATA HD680 2TB External Hard Drive
هارد اکسترنال ای دیتا مدلHD680 ظرفیت ۲ ترابایت

قیمت: حدود ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

adata-hd680-2tb-external-hard-drive.jpg

در حالت کلی برند ADATA، هاردهای قابل اعتماد و مقاومی عرضه می‌کند. اگر توجه کرده باشید نسخه‌ی ۱ ترابایتی این هارد در قسمت هاردهای اکسترنال ۱ ترابایتی نیز معرفی شد. نسخه‌ی ۲ ترابایتی HD680 هم با توجه به قیمت و قابلیت‌هایش به افرادی که علاوه بر مقاومت و امنیت، به زیبایی درایو اکسترنال خود هم اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

HD680 ای‌دیتا نیز مانند نسخه‌ی ۱ ترابایتی خود با استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 در مقابل ضربه و شوک مقاوم است. این هارد اکسترنال ساخت ای‌دیتا از امنیت دیجیتال بالایی برخوردار بوده و باقابلیت رمزنگاری AES 256-bit خیال شما را از امنیت اطلاعات‌تان آسوده می‌کند. در این محدوده قیمت، هارد اکسترنال ADATA HD330 2TB و ADATA HD650 2TB نیز به جز وزن و ظاهر متفاوت، ویژگی‌های مشابهی با HD680 دارند و می‌توان به عنوان گزینه‌ی جایگزین در نظر گرفته شوند.

  • ابعاد و وزن: ۱۲۴ x 101.7 x 22.9 میلی‌متر – ۲۷۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی:
  • سرعت نوشتن متوالی:
  • سرعت خواندن تصادفی:
  • سرعت نوشتن تصادفی:
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

6adata-hd680-2tb.jpg


ADATA HD710 Pro 2TB External Hard Drive
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۲ ترابایت

قیمت: حدود ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

Adata-HD710-Pro-Waterproof-External-Hard-Drive-2TB.jpg

سری هاردهای HD710 Pro شرکت ADATA یکی از مقاوم‌ترین درایو‌های اکسترنال حال حاضر هستند. این هاردها قیمت نسبتاً بالایی داشته اما در عوض در مقابل انواع تهدید‌های محیطی مقاومت نشان می‌دهند.

هارد ۲ ترابایتی HD710 Pro از استاندارد IEC IPX8 نیز فراتر رفته و قادر است در عمق ۲ متری آب به مدت ۱ ساعت دوام آورد. این درایو اکسترنال علاوه بر آب، با برخورداری از استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 در مقابل ضربه نیز مقاوم بوده و می‌تواند از سقوط‌های ۱٫۵ متری به‌راحتی جان سالم به‌در ببرد.

افزون بر این ویژگی‌ها، هارد HD710 Pro از یک سنسور ضد شوک G Shock بهره می‌برد که در صورت وارد شدن شوک و لرزه به هارد، به‌کار افتاده و تمام فعالیت‌های هارد را به تعلیق می‌اندازد. این کار باعث می‌شود هد درونی هارد از صفحات پلاتر فاصله گرفته و آسیبی به این صفحات وارد نشود. این حالت را می‌توان با چراغ LED موجود روی هارد تشخیص داد؛ زمانی که سنسور G Shock، شوک و لرزش هارد را حس می‌کند، LED به رنگ قرمز درآمده و فعالیت‌ها به حالت تعلیق درمی‌آیند. پس از برطرف شدن شوک، هارد شما به فعالیت قبلی خود ادامه می‌دهد و چراغ LED نیز به رنگ آبی ثابت یا چشمک‌زن بازمی‌گردد.

البته در این رنج قیمت محصول  Armor A60 ۲TBشرکت سیلیکون پاور را نیز می‌توان رقیب سری HD710 Pro ای‌دیتا دانست. هارد Armor A60 سیلیکون پاور مقداری از HD710 Pro جمع و جورتر و کم‌وزن‌تر بوده اما از سنسور G Shock که یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد هارد ADATA است، بهره نمی‌برد.

  • ابعاد و وزن: ۲۶٫۷ x 98.5 x 133.3 میلی‌متر – ۳۹۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۳۲٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۲۳٫۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۷۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱۰٫۲۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

7adata-hd710pro-2tb.jpg


ADATA HD830 External Hard Drive 2TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830 ظرفیت ۲ ترابایت

قیمت: حدود ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

adata-hd830-2tb.jpg

به‌جرأت می‌توان گفت سری هاردهای HD830 ای‌دیتا جان‌سخت‌ترین و مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال موجود هستند. ADATA برای این هاردها از هیچ قابلیتی دریغ نکرده و در عوض قیمت بالایی که این هاردها دارند، بالاترین دوام را برای اطلاعات شما به ارمغان می‌آورند.

هارد HD830 در مقابل انواع و اقسام بلایای طبیعی مقاوم بوده و حتی می‌توان گفت صدمه زدن به آن کار بسیار سختی است. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از گواهی IP68 فراتر رفته و در صورت بسته بودن درپوش پلاستیکی آن قادر است تا دو ساعت در عمق ۲ متری آب دوام آورد. افزون بر این، هارد HD830 با سربلندی در آزمون‌های سخت نظامی توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را نیز کسب کند.

قابلیتی که این هارد را از دیگر جان‌سخت‌های برند ADATA جدا می‌کند، تحمل هارد HD830 در مقابل فشار است؛ این هارد به لطف بدنه‌ی آلومینیومی و پوشش محافظ سیلیکونی خود می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلوگرم فشار را تحمل کرده و دچار آسیب نشود. در این محدود قیمت هاردهای اکسترنال Armor A75 2TB سیلیکون پاور و ADATA HD770G نیز محصولات مناسبی هستند، اما استحکام و مقاومت هارد HD830 را ندارند.

  • ابعاد و وزن: ۱۴۰ x 96.2 x 33 میلی‌متر – ۵۱۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.2 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۴۹٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۴۶٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۴۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۶٫۵۲۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

8adata-hd830-2tb.jpg


بهترین هاردهای اکسترنال ۴ ترابایتی

Western Digital WDBPKJ0040BBK-WESN My Passport 4TB 
هارد اکسترنال وسترن مای پاسپورت WDBPKJ0040BBK-WESN ظرفیت ۴ ترابایت

قیمت: حدود ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار ارقام

Western-Digital-WDBPKJ0040BBK-WESN-My-Passport-4TB.jfif

نسخه‌های My Passport شرکت وسترن دیجیتال در حالت کلی هاردهای کوچک با قابلیت حمل بسیار بالا و تقریباً اقتصادی هستند. البته در نظر داشته باشید که این هاردها در مقابل ضربه و شوک مقاوم نبوده و در این زمینه آسیب‌پذیرند.

نسخه‌ی ۴ ترابایتی هاردهای My Passport وسترن دیجیتال برای ذخیره‌سازی اطلاعات و آرشیو فایل‌های شما، گزینه‌ای بسیار اقتصادی و خوش‌قیمت است. سرعت چرخش دیسک داخلی این هارد ۵۴۰۰ دور در دقیقه بوده اما همانطور که گفتیم نسبت به شوک و ضربه بسیار حساس است. از نظر امنیتی نیز هارد مزبور از کدگذاری سخت افزاری AES 256-bit بهره می‌برد.

لازم به ذکر است در این محدوده قیمتی هارد اکسترنال Expansion 4TB سیگیت نیز حضور دارد که فقط از نظر ظاهری با مای پسپورت وسترن دیجیتال متفاوت بوده و در صورت عدم موجودی، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

  • ابعاد و وزن: ۱۱٫۱ x 74.9 x 107 میلی‌متر – ۲۱۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۱۸٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۱۲٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۷۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۰٫۹۶۹ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

9wd-mypassport-4tb.jpg


ADATA HD330 External Hard Drive 4TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD330 ظرفیت ۴ ترابایت

قیمت: حدود ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

ADATA-HD330-External-Hard-Drive-4TB.jpg

هارد ۴ ترابایتی HD330 ای‌دیتا بسیار جان‌سخت بوده و در مقابل ضربه و شوک مقاوم است. از دیگر نقاط قوت این هارد می‌توان به پشتیبانی از استاندارد USB 3.1 و رمزنگاری سخت‌افزاری AES 256-bit نیز اشاره کرد.

جنس بدنه‌ی هارد HD330 از پلاستیک بوده و توسط یک پوشش سیلیکونی محافظت می‌شود. در  این محدوده قیمت هارد اکسترنال ADATA HD650 هم گزینه‌ی مطلوبی محسوب می‌شود که به جزء ظاهر متفاوت، قابلیت‌های تقریباً مشابهی دارد.

  • ابعاد و وزن: ۱۳۲٫۷ x 88.9 x 23.4 میلی‌متر – ۳۱۵ گرم
  • نوع رابط: USB 3.1 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۴۹٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۴۶٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۴۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۶٫۵۲۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

10adata-hd330-4tb.jpg


ADATA HD830 External Hard Drive 4TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830 ظرفیت ۴ ترابایت

قیمت: حدود ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

adata-hd830-4tb.jpg

قابلیت‌ها و طراحی جذاب هاردهای ADATA HD830 باعث شده این هاردها در تمام ظرفیت‌های موجود جزء بهترین گزینه‌های خرید برای کاربران قرار گیرند. شاید در نگاه اول قیمت نسخه‌ی ۴ ترابایتی این هارد مقداری غیرمنطقی تلقی شود؛ اما با توجه به قابلیت‌های امنیتی، دوام و طراحی جذاب آن توانسته مشتری‌های بسیاری جذب کند.

ای‌دیتا از نظر مقاومت و دوام چیزی برای سری HD830 کم نگذاشته و این هارد از هر نظر قابل اعتماد است. این هارد با فراتر رفتن از ملزومات گواهی IEC IP68، قادر است در صورت بسته بودن درپوش مخصوص آن در فشار ۲ متری آب تا ۲ ساعت دوام آورده و از نفوذ آب جلوگیری کند. هارد HD830 همچنین توانسته در آزمون‌های سخت نظامی سربلند بیرون آید و موفق به دریافت استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.5 شده است.

علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، این هارد ۴ ترابایتی ADATA از یک سنسور ضد ضربه‌ی G Shock نیز بهره می‌برد. این سنسور در صورت لرزش هارد یا وارد شدن شوک به آن وارد عمل شده و تمام فعالیت‌های هارد را تا زمان برطرف شدن لرزش به حالت تعلیق در می‌آورد. این عمل از صدمه دیدن پلاترهای هارد جلوگیری کرده و خیال شما را از مواجهه با مشکلاتی چون Bad Sector هارد راحت می‌کند.

قابلیتی که این هارد را از دیگر جان‌سخت‌های برند ADATA و حتی دیگر برندهای بزرگ جدا می‌کند، تحمل هارد HD830 در مقابل فشار است؛ این هارد به لطف بدنه‌ی آلومینیومی و پوشش محافظ سیلیکونی خود می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلوگرم فشار را تحمل کند.

  • ابعاد و وزن: ۱۴۰ x 96.2 x 33 میلی‌متر – ۶۰۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.2 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۴۹٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۴۶٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۴۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۶٫۵۲۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

11adata-hd830-4tb.jpg


بهترین هاردهای اکسترنال ۵ ترابایتی

Western Digital WDBPKJ0050BBK-WESN My Passport 5TB
هارد وسترن مای پاسپورت WDBPKJ0050BBK-WESN ظرفیت ۵ ترابایت

قیمت: حدود ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی الماس ایران

Western-Digital-My-Passport-5TB.jpg

نسخه‌ی ۵ ترابایتی هارد My Passport وسترن دیجیتال یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و خوش‌قیمت برای افرادی است که بازی‌ها و فیلم‌های خود را آرشیو می‌کنند. این هارد از کدگذاری سخت‌افزاری اطلاعات AES 256-bit پشتیبانی می‌کند اما در برابر شوک و ضربه حساس است.

در حالت کلی اگر از هارد اکسترنال خود بیشتر برای ذخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کنید و قصد جابجایی مداوم این هارد را ندارید، هاردهای اکسترنال My Passport برند وسترن دیجیتال گزینه‌های بسیار کارآمد و خوش‌قیمتی هستند.

در این رنج قیمت هارد ADATA HD320 External Hard Drive – 5TB نیز در بازار موجود است که با ابعاد ۱۲۵٫۷ x 80.5 x 19 میلی‌متری و وزن ۲۸۵ گرمی مقداری از هارد My Passport وسترن دیجیتال بزرگتر و گران‌تر بوده اما در عوض از استاندارد USB 3.1 هم پشتیبانی می‌کند.

  • ابعاد و وزن: ۱۱٫۱ x 74.9 x 107 میلی‌متر – ۲۱۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۲۷٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۲۶٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۳۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱۰٫۷۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

12wd-mypassport-5tb.jpg


ADATA HD830 External Hard Drive 5TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830 ظرفیت ۵ ترابایت

قیمت: حدود ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ

ADATA-HD830.jpg

سری هاردهای HD830 ای‌دیتا را می‌توان جان‌سخت‌ترین و مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال حال حاضر لقب داد. کمپانی ADATA برای این سری هاردها سنگ تمام گذاشته و در عوض قیمت به نسبت بالای خود، دوام و اطمینان اطلاعات کاربر را کاملاً تضمین می‌کنند.

هارد HD830 علاوه بر مقاومت و سرسختی بالا، از نظر ظاهری هم جذاب بوده و طراحی خشن و زیبایی دارد. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از گواهی IP68 فراتر رفته و در صورت بسته بودن درپوش پلاستیکی آن قادر است تا دو ساعت در عمق ۲ متری آب دوام آورد. افزون بر این، هارد HD830 ای‌دیتا در آزمون‌های سخت نظامی هم موفق بوده و توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را کسب کند.

قابلیتی که این هارد را از دیگر جان‌سخت‌های برند ADATA و حتی دیگر برندهای بزرگ جدا می‌کند، تحمل هارد HD830 در مقابل فشار است؛ این هارد به لطف بدنه‌ی آلومینیومی و پوشش محافظ سیلیکونی خود می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلوگرم فشار را تحمل کند و دچار آسیب نشود.

  • ابعاد و وزن: ۱۴۰ x 96.2 x 33 میلی‌متر – ۶۰۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.2 Gen 1 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: حدود ۱۴۹٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: حدود ۱۴۶٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۵۴۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۶٫۵۲۴ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

13adata-hd830-5tb.jpg


بهترین هاردهای اکسترنال دسکتاپ

در نظر داشته باشید منظور از هاردهای اکسترنال دسکتاپ (رومیزی)، هاردهایی است که قابلیت حمل‌پذیری کمی داشته و برای تامین برق خود نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارند؛ پس اگر قصد دارید فضای ذخیره‌سازی خود را همواره همراه خود داشته باشید، این نوع هاردها به شما پیشنهاد نمی‌شوند و بهترین هارد اکسترنال برای شما همان گزینه‌های قبلی (پرتابل) است.

اما اگر حمل‌پذیر بودن هارد برای شما عامل تعیین‌کننده‌ای نیست، هاردهای اکسترنال دسکتاپ نسبت به هاردهای معمولی ظرفیت‌های بالاتری داشته و قیمت نسبتاً کمتری نیز دارند و به‌همین دلایل هاردهای زیر به شما پیشنهاد می‌شوند.

بهترین هاردهای اکسترنال دسکتاپ ۴ ترابایتی

Western Digital My Book Desktop  – ۴TB
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت ۴ ترابایت

قیمت: حدود ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار ارقام

Western-Digital-My Book-4TB.jpg

هاردهای سری My Book شرکت وسترن دیجیتال در انواع ظرفیت‌ها تولید شده و همگی نیز کاملاً قابل اطمینان و پرطرفدار هستند. وسترن دیجیتال از یک طراحی زیبا برای این هاردها استفاده کرده و آنها به‌عنوان یک هارد رومیزی، میزکار شما را بسیار جذاب‌تر می‌کنند.

با مقایسه‌ی این هارد دسکتاپ با نسخه‌های ۴ ترابایتی هاردهای معمولی، متوجه می‌شویم که قیمت هارد ۴ ترابایتی My Book وسترن دیجیتال بسیار کم‌تر از دیگر درایوهای معمولی است. در محتویات درون جعبه‌ی این هارد علاوه‌بر کابل USB 3.0، یک آداپتور برق نیز وجود دارد که انرژی مورد نیاز آن را در هنگام استفاده تامین می‌کند. این هارد، هم به رمزگذاری نرم‌افزاری و هم رمزگذاری سخت‌افزاری مجهز است و خیال کاربر را از امنیت اطلاعات خود آسوده می‌کند.

در این محدوده قیمت هارد اکسترنال Expansion Desktop STEB4000200 سیگیت نیز محصول جایگزین مناسبی برای هارد مای بوک وسترن دیجیتال تلقی می‌شود.

  • ابعاد و وزن: ۴۹ × ۱۳۹ × ۱۷۱ میلی‌متر – ۹۶۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی:
  • سرعت نوشتن متوالی:
  • سرعت خواندن تصادفی:
  • سرعت نوشتن تصادفی:
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

14wd-mybook-4tb.jpg


بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ ۶ ترابایتی

Western Digital My Book Desktop External Hard Drive – 6TB
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت ۶ ترابایت

قیمت: حدود ۳,۵۵۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ

Western-Digital-My Book-6TB.jpg

بین هاردهای اکسترنال دسکتاپ ۶ ترابایتی موجود در بازار ایران، نسخه‌ی ۶ ترابایتی از هاردهای سری My Book وسترن دیجیتال بهترین گزینه است. این هارد نیز مانند نسخه‌ی ۴ ترابایتی خود دارای طراحی منحصر به‌فردی بوده و برای تامین انرژی خود به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارد.

  • ابعاد و وزن: ۴۹ × ۱۳۹ × ۱۷۱ میلی‌متر – ۹۶۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: ۱۶۷٫۱ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: ۱۶۸٫۲ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۶۴۶ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۲٫۰۹۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

15wd-mybook-6tb.jpg

بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ ۸ ترابایتی

Western Digital My Book Desktop External Hard Drive – 8TB
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت ۸ ترابایت

قیمت: حدود ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار ارقام

Western-Digital-My Book-8TB.jpeg

بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ ۸ ترابایتی موجود در بازار نیز یکی دیگر از هاردهای محبوب سری My Book وسترن دیجیتال بوده که توانسته مانند نسخه‌های قبلی، با طراحی جذاب و قیمت مقرون به‌صرفه خود طرفداران بسیاری جذب کند. این هارد هم انرژی مورد نیاز خود را از یک آداپتور برق AC می‌گیرد که در بسته‌بندی آن وجود دارد.

  • ابعاد و وزن: ۴۹ × ۱۳۹ × ۱۷۱ میلی‌متر – ۹۶۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: ۱۸۰٫۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: ۱۸۰٫۹ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۱٫۵۹۹ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۱٫۸۹۷ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

16wd-mybook-8tb.jpg


بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ ۱۰ ترابایتی

Western Digital My Book Desktop External Hard Drive – 10TB
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت ۱۰ ترابایت

قیمت: حدود ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ

Western-Digital-My Book-10TB.jpg

همانطور که در گزینه‌های قبلی گفته شد هاردهای سری My Book در بین درایوهای ذخیره‌سازی اکسترنال دسکتاپ موجود در بازار ایران، از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. نسخه‌ی ۱۰ ترابایتی سری مای بوک برند وسترن دیجیتال، به اندازه‌ی کافی برای تمامی اطلاعات و فایل‌های کاربر فضا داشته و از قابلیت رمزگذاری سخت‌افزاری AES 256-Bit نیز پشتیبانی می‌کند؛ پس از نظر امنیتی نیز کاملاً مطمئن و قابل اعتماد است.

البته این هارد نیز برای تامین برق خود به یک منبع خارجی نیاز داشته و در محتویات جعبه‌ی آن یک آداپتور AC وجود دارد. لازم به‌ذکر است که تمامی هاردهای دسکتاپ به ضربه و شوک بسیار حساس هستند و جابجایی آنها به‌خصوص در هنگام استفاده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

  • ابعاد و وزن: ۴۹ × ۱۳۹ × ۱۷۱ میلی‌متر – ۹۶۰ گرم
  • نوع رابط: USB 3.0 با سرعت نامی ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن متوالی: ۲۰۵٫۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن متوالی: ۲۰۶٫۵ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت خواندن تصادفی: ۰٫۸۶۳ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن تصادفی: ۲٫۹۶۶ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه

17wd-mybook-10tb.jpg


چنانچه هنوز نیاز به مشاوره خرید هارد اکسترنال دارید، می توانید بودجه و انتظارات خود را در قسمت نظرات این مطلب ارسال کرده و منتظر پاسخ کارشناسان شهر سخت‌افزار باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 471 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها