دریچه تکنولوژی بهترین گوشی‌های موبایل پیشنهادی بر اساس قیمت (دی 1400) - ژوانا

آیا برای خرید گوشی موبایل برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ یا می‌خواهید از شر گوشی قدیمی خود خلاص شوید و آن را با یک گوشی جدید‌تر و بروز‌تر که دارای امکانات کارآمدتری است عوض کنید؟ ازدیاد مدل‌های رنگارنگ در بازار هم گزینه‌های خرید شما را بیشتر می‌کند و هم دشواری شما را در انتخاب گوشی! این راهنمای خرید می‌تواند در انتخاب بهترین گوشی بازار به شما کمک بسیاری کند.

بازار خرید گوشی های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله‌ی بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به دارا بودن و ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم. در این میان با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند یا اسمارت فون‌ها بد نیست اگر قصد خرید یا ارتقای آن را دارید نگاهی به این مقاله داشته باشید تا همواره از جدید‌ترین و بهترین گزینه‌های خرید گوشی که از قیمت مناسبی نسبت به امکانات خود برخوردارند، آگاه شوید.

در این مقاله همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در ژوانا ما یک لیست شامل چندین گزینه گوشی که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است به شما تقدیم خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود اقدام به خرید بهترین گوشی نمایید. توجه داشته باشید مهم‌ترین فاکتوری که از دید ما در این مقاله به جهت انتخاب گزینه‌های معرفی‌شده، لحاظ شده است فاکتور قیمت به کارایی است.

پیش از آغاز معرفی بهترین گوشی ها، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها، به لیست قیمت گوشی موبایل ژوانا مراجعه نمایید.

بهترین گوشی بازار

تذکر بسیار مهم: قبل از خرید گوشی‌های چینی از برندهای شیائومی، وان‌پلاس و … پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مطلب را مطالعه نمایید تا به اطلاعات کافی در مورد پک‌ها و رام‌های مختلف دست پیدا کنید.

نکته: قیمت‌های درج شده برای هر گوشی بر اساس قیمت روز بازار در تاریخ ۸ دی ۱۴۰۰ ثبت شده است. برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات در این حوزه می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نکته: امتیازاتی که برای هر محصول درج شده‌ در واقع در قیاس آنها با محصولات هم‌قیمت و هم‌رده به آنها اعطا و تلاش شده تا هر محصول با محصولات مشابه خود مقایسه و بهترین‌ها انتخاب و به شما دوستان پیشنهاد شوند.


Xiaomi Redmi 9A (2GB/32GB)
گوشی شیائومی ردمی ۹ آ

قیمت حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

predmi9a.jpg

گوشی Redmi 9A یک محصول ارزان‌قیمت با ‌نمایشگری بزرگ بوده که علاوه بر طراحی جذاب خود از باتری پرقدرت در کنار دوربین و سخت‌افزار مناسب برخوردار است. ابعاد نمایشگر گوشی Redmi 9A برابر ۶٫۵۳ اینچ بوده و فناوری ساخت آن از نوع IPS LCD است. در واقع کاربران با صرف هزینه‌ای اندک صاحب یک گوشی با نمایشگر مطلوب می‌شوند.

شیائومی برای دوربین اصلی گوشی خود از سنسوری با وضوح ۱۳ مگاپیکسل بهره برده و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه می‌کند. از نظر سخت‌افزاری این گوشی به تراشه Helio G25 شرکت مدیاتک مجهز شده که با هشت‌ هسته‌ پردازشی قدرتمند Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320  به همراه ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند پاسخگوی امور روزمره شما باشد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژر ۱۰ وات و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از دیگر ویژگی‌های این دستگاه ارزان قیمت است. در مجموع گوشی Redmi 9A یکی از گوشی‌های هوشمند شیائومی به حساب می‌آید که هم قیمت مناسبی دارد و هم امکانات نسبتاً خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و گزینه‌ای حداقلی برای اموری مانند آموزش آنلاین و شبکه‎‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

bredmi9a.jpg


Nokia G10 (4GB/64GB)
گوشی نوکیا جی ۱۰

قیمت: حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pg10.jpg

نوکیا G10 یکی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون ‌به‌ صرفه برند فنلاندی پرسابقه بازار است. این گوشی با طراحی ساده و مینیمال خود از نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی برابر ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ بهره می‌‎برد. نوکیا جی ۱۰ به تراشه Helio G25 مدیاتک مجهز بوده و در کنار حافظه ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که از گوشی خود بیشتر برای امور روزمره استفاده می‌کنند.

بر روی قاب پشتی این گوشی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در کنار دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق قرار گرفته و یک باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی هم انرژی این گوشی را تامین می‌کند که برای استفاده روزانه، شبکه‌‎های اجتماعی، آموزش آنلاین و حتی بازی‌‎های گرافیکی سطح متوسط کافی و مناسب است.

البته علاقه‌مندان به برند شیائومی با کمی هزینه بیشتر می‌توانند گوشی‌ Poco C3 را تهیه کنند و طرفداران محصولات سامسونگ هم در این بازه قیمتی امکان تهیه نسخه ۳۲ گیگابایتی گوشی Galaxy A03s را دارند.

bnokiag10.jpg


Samsung Galaxy M12 (۴GB/64GB)
گوشی سامسونگ گلکسی ام ۱۲

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pm12.jpg

سامسونگ با عرضه گوشی Galaxy M12 یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین محصولات سری M را روانه بازار کرد تا تنوع در این سری را باز هم بیشتر از قبل گسترش دهد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی با پنل PLS IPS و نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. قاب پشتی دستگاه از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده و نمایشگر آن با کیفیتی مناسب و تراکم ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ طراحی شده است.

قلب تپنده این گوشی هم پردازنده اگزینوس ۸۵۰ بوده که در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قدرت پردازشی مناسبی برای کاربران فراهم می‌کند. سامسونگ برای گوشی M12 از دوربین چهار‌گانه استفاده کرده که شامل یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی واید در کنار یک سنسور اولتراواید با وضوح ۵ مگاپیکسل و دو حسگر ماکرو و  سنجش عمق با وضوح ۲ مگاپیکسل است.

یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به عنوان دوربین سلفی تعبیه شده است. علاوه بر این حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور جانبی گوشی قرار گرفته و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، درگاه ارتباطی USB Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید به حساب می‌آید. در نهایت باید گفت که گلکسی ام ۱۲ دستگاهی مناسب برای امور آموزش آنلاین، شبکه‌‎های اجتماعی، وبگردی و حتی عکاسی در سطح متوسط خواهد بود.

در این بازه قیمتی می‌توان به گوشی گلکسی A12 سامسونگ هم فکر کرد. Galaxy A12 به تراشه Helio P35 مجهز بوده و سایر مشخصات آن مشابه گلکسی M12 است.

bm12.jpg


Xiaomi Redmi 9T (4GB/64GB)
گوشی شیائومی ردمی ۹ تی

قیمت: حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

predmi9t.jpg

ردمی ۹T یکی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون به‌صرفه شیائومی بوده که در کنار مشخصات فنی مناسب، قیمت متعادلی نیز دارد. این گوشی می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران مانند وب‌گردی، گیمینگ، تماشای فیلم و کلیپ و شبکه‌های اجتماعی باشد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن بوده که شارژدهی بسیار مناسبی داشته و علاوه بر شارژ سریع، امکان شارژ معکوس دستگاه‌ها را نیز دارد. پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ این گوشی نیز توان پردازشی لازم برای همه امور متوسط و روزمره شما را داشته و می‌تواند به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم دستگاهی دوست‌‎داشتنی را شکل دهد.

گوشی شیائومی redmi 9T دارای دوربین چهارگانه بر روی قاب پشتی گوشی بوده و وضوح آنها به ترتیب برابر ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل است. دوربین سلفی هم یک سنسور واید با وضوح ۸ مگاپیکسل بوده که تصاویر مطلوبی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کند. در نهایت باید گفت این گوشی به صورت ویژه خاص افرادی است که شارژدهی عالی باتری را همراه با سایر ویژگی‌های متعادل مد نظر داشته و از پلتفرم ساده MIUI نیز لذت می‌برند.

bredmi9t.jpg


Huawei Nova 7i (8GB/128GB)
گوشی هواوی نوا ۷ آی

قیمت: حدود ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pnova7i.jpg

گوشی نوا ۷i را می‌توان یکی از زیباترین گوشی‌های هواوی به حساب آورد. این گوشی از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی با فناوری IPS بهره می‌برد که تقریباً ۸۳٫۵ درصد از بدنه این محصول را تشکیل داده است. این نمایشگر از وضوح بالایی برخوردار بوده و تراکم پیکسلی آن برابر ۳۹۸ پیکسل را در هر اینچ است.

بر روی قاب این گوشی مجموعه دوربین چهارگانه قرار دارد که شامل یک سنسور عریض ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. هواوی برای دوربین سلفی این مدل هم از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره برده و در بخش سخت‌افزار این گوشی به تراشه پرقدرت Kirin 810 مجهز شده و ۸ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کنند.

سنسور اثر انگشت در گوشی Nova 7i بر روی لبه کناری قرار گرفته و یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی دستگاه را تامین می‌کند و توسط یک شارژر ۴۰ واتی به سرعت شارژ می‌شود. در نهایت باید گفت اگر سرویس‎‌های گوگل برای شما اهمیت زیادی نداشته و عمده نرم‌‎افزارهایی که با آنها کار می‎‌کنید مستقل از این سرویس هستند، هواوی نوا ۷ آی از بهترین انتخاب‎‌های ممکن در بازار گوشی‎‌های میان‎‌رده برای همه امور، از شبکه‎‌های اجتماعی و وبگردی گرفته تا حتی بازی‎‌های گرافیکی مانند PUBG و CoD Mobile خواهد بود.

اگر هم در این بازه قیمتی به دنبال یک گوشی با پشتیبانی از سرویس‌های گوگل باشید، پیشنهاد ما به شما گلکسی A22 5G سامسونگ است.

می‌توانید بررسی کامل هواوی nova 7i را در شهر سخت‌افزار بخوانید.

bnova7i.jpg


Xiaomi Poco X3 GT (8GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو ایکس۳ جی تی

قیمت: حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

ppocox3gt.jpg

گوشی جدید پوکو X3 GT از محصولات میان‌رده شیائومی محسوب می‌شود که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره برده و توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. این گوشی به نمایشگر ۶٫۶ اینچی نوع IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش گوشی موجب شده پوکو X3 GT از این لحاظ در میان محصولات میان‌رده سرآمد باشد.

تراشه قدرتمند Dimensity 1100 هم به عنوان قلب تپنده گوشی ایفای نقش کرده و در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه جانبی از پس اجرای هر کاری بر می‌آید. علاوه بر این سه دوربین بر روی قاب این گوشی تعبیه شده که سنسور دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل بوده و در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است.  شیائومی پوکو X3 GT توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K‌ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد و برای دوربین سلفی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌‌های گوشی جذاب به حساب می‌آید و شارژر ۶۷ واتی می‌تواند در مدت زمان ۴۲ دقیقه باتری دستگاه را شارژ کند. 

البته با همین بودجه می‌توان گوشی پوکو X3 Pro را هم در نظر گرفت که به تراشه اسنپدارگون ۸۶۰ مجهز بوده و برعکس نسخه GT از کارت حافظه micro SD پشتیبانی می‌کند.

bpocox3gt.jpg


Huawei Nova 8i (8GB/128GB)
گوشی هواوی نوا ۸ آی

قیمت: حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pnova8i.jpg

هواوی nova 8i هم یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت است که در نگاه اول، ظاهری شبیه به یک گوشی پرچم‌دار را پیش چشمان شما قرار می‎‌دهد. این گوشی به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶ پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن به ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

در بخش دوربین هم یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دو سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، یکی از نوع ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و دیگری از نوع سنجش عمق برای ثبت هر چه بهتر تصاویر پرتره‌ قرار گرفته‌‎اند. برای دوربین سلفی این گوشی نیز سنسور واید ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

سنسور دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارند. در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم هواوی nova 8i به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ شرکت کوالکام مجهز شده که در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قدرت پردازشی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین شارژر قدرتمند ۶۶ واتی گوشی نوا ۸ آی قادر است باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی این دستگاه را تنها در مدت ۳۸ دقیقه شارژ کند.

فراموش نکنید که این گوشی نیز مانند دیگر محصولات جدید هواوی فاقد پشتیبانی از سرویس‎‌های گوگل است.

bnova8i.jpg


Xiaomi Redmi Note 10 Pro (۶GB/128GB)
گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

قیمت: حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

predminote10pro.jpg

گوشی ردمی Note 10 pro مانند نسخه‌های قبلی این سری از نمایشگری بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب، دوربین و سخت‌افزار بسیار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است. این مدل با پنل AMOLED ساخته‌شده و حاشیه نمایشگر آن بسیار کم است. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی گوشی تراکمی حدود ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ داشته و حسگر اثر انگشت Redmi Note 10 Pro بر روی دکمه پاور تعبیه شده است.

یک سنسور عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو با کیفیت ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین چهارگانه Redmi Note 10 pro را تشکیل می‌دهد. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در مرکز بالای نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی از تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 732G بهره برده که در کنار حافظه رم با ظرفیت ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی علاوه ‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی هم پشتیبانی می‌کند. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات، درگاه ارتباطی USB Type-C 2.0 و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

bredminote10pro.jpg


Xiaomi Mi 10T 5G (6GB/128GB)
گوشی شیائومی می ۱۰ تی ۵جی

قیمت: حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pmi10t5g.jpg

شیائومی می ۱۰T 5G یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین گوشی‌های این سری است که به مشخصات قدرتمند و در حد و اندازه یک پرچم‌دار راهی بازار شده و نسبت به بسیاری از پرچم‌داران مدعی بازار هم، قیمت ارزان‌تر و مقرون به ‌صرفه‌تری دارد. نمایشگر این محصول شیائومی تقریباً تمام قاب جلویی را پوشانده و در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم ظاهر زیبایی را به این دستگاه بخشیده است.

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ است که در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم می‌تواند همه‌ پردازش‌های سنگین را به ‌راحتی انجام دهد. این گوشی شیائومی دارای فناوری ارتباطی شبکه ۵G بوده که اتفاقی بزرگ در بهبود سرعت دانلود و آپلود است.

در بخش دوربین یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته که می‌تواند با کیفیت ۸K تصویربرداری کند. در نهایت باید گفت این گوشی برای کلیه امور متوسط و ساده مانند وبگردی، شبکه‎‌های اجتماعی، استفاده از نرم‎‌افزارهای ویرایش ویدئو و آموزش آنلاین، بهترین عملکرد را داشته و به هیچ عنوان کاربران را معطل و ناامید نخواهد کرد.

bmi10t5g.jpg


Xiaomi Poco F3 (۸GB/256GB)
گوشی شیائومی پوکو اف ۳

قیمت: حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

ppocof3.jpg

گوشی شیائومی مدل Poco F3 یک محصول خوش‌دست با پشتیبانی از فناوری ۵G، ساخته شده با بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی بوده که نمایشگر تمام صفحه آن جلوه ویژه‌ای را به این مدل بخشیده است. اندازه صفحه نمایش POCO F3 برابر ۶٫۶۷ اینچ بوده و در بالای آن حفره دوربین سلفی دیده می‌شود. در بخش دوربین هم این محصول به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده که در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو مجموعه دوربین دستگاه را تشکیل می‌دهد.

دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی بوده و این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوی ۴K هستند. تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ۵جی، بلوتوث ۵٫۱، نسخه ۱۱ سیستم عامل اندروید و باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌‌های کلیدی این گوشی قدرتمند هستند که شاید بتوان گفت این روزها هیچ بازی یا نرمافزاری از حد توان و عملکرد آن بالاتر نیست.

bpocof3.jpg


Samsung Galaxy S20 FE 5G (8GB/128GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵جی

قیمت: حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

ps20fe5g.jpg

گلکسی S20 FE در واقع نسخه اقتصادی پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ سامسونگ است که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران مانند وب‌گردی، گیمینگ، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر را پاسخگو باشد. برای این گوشی یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند با خیالی آسوده به استفاده بی وقفه از آن بپردازد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵جی به‌اندازه‌ای قدرتمند است که می‌توان بازی‌های روز و برنامه‌های سنگین را به راحتی روی آن اجرا کرد. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم بوده و از دوربین سه‌گانه در قاب پشت خود بهره می‌برد و به سنسورهای ۱۲، ۸ و ۱۲ مگاپیکسل مجهز بوده که هرکدام دارای قابلیت‌های بی‌نظیری در عکاسی‌ هستند.

در نظر داشته باشید که رزولوشن پایین‌تر این سنسورها در مقایسه با بسیاری از گوشیهای روز میانرده به هیچ وجه به معنای کیفیت پایینتر نبوده و از قضا این گوشی یکی از بهترین عملکردها را در زمینه ثبت تصاویر در ساعات متفاوت شبانه روز از خود نشان خواهد داد. یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی ثبت کند.

گلکسی S20 FE 5G یک گوشی همه چیز تمام، خوش دست و بسیار جذاب بوده که میتواند هر آنچه از یک گوشی میانرده رو به بالا بخواهید را در اختیارتان قرار داده و به خوبی در همه جا و همه شرایط مورد استفاده قرار بگیرد.

bs20fe5g.jpg


Xiaomi Mi 10T Pro 5G (8GB/128GB)
گوشی شیائومی می ۱۰ تی پرو ۵جی

قیمت: حدود ۱۳ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pmi10tpro5g.jpg

گوشی Mi 10T Pro 5G از سری محصولات رده بالای شرکت شیائومی‌ بوده که با پنل IPS و پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G روانه بازار شده است. نمایشگر Mi 10T Pro 5G از رزولوشن بالایی برخوردار بوده و تراکم نمایشگر‌ ۶٫۶۷ اینچی آن برابر ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است. در کنار قاب شیشه‌ای این گوشی، فریم آلومینیومی ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

اما این پایان کار نبوده و تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در بطن می ۱۰ تی پرو ۵G به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم خواهد کرد. در بخش دوربین نیز یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو قرار دارد.

در اقدامی جالب توجه شیائومی امکان فیلم‌برداری با رزولوشن ۸K را نیز در Mi 10T Pro 5G فراهم کرده و برای دوربین‌ سلفی دستگاه نیز  یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. بلوتوث نسخه ۵٫۱، امکان استفاده از گوشی به عنوان پاوربانک، شارژ بی‌سیم سریع و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این محصول هستند. در نهایت باید گفت اگر عاشق عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت، همراه با قدرت پردازشی بالای سختافزاری هستید، Mi 10T Pro 5G یکی از بهترین انتخابهای میانرده برای شما خواهد بود.

bmi10tpro5g.jpg


Motorola Edge 20 Pro  (۱۲GB/256GB)
گوشی موتورولا اج ۲۰ پرو

قیمت: حدود ۱۴ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pedge20pro.jpg

گوشی موتورولا Edge 20 Pro یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.۷ اینچی اولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ است. در بخش دوربین هم با یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز پریسکوپی همراه شده و با توانایی زوم اپتیکال ۵ برابر تصاویر واضحی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید هم مجموعه دروبین‌های سه‌گانه این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند. علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۸K را داشته و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K می‌باشد.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی موتورولا Edge 20 Pro به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ ۵G هم پشتیبانی کرده و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی را به همراه یک شارژر ۳۰ وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

در نهایت باید گفت که با یکی از پرارزش‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستیم که از همه جهات یک محصول همه چیز تمام بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی باشد که یک گوشی خاص با برند خاص و مشخصات رده بالا می‌خواهند.

bedge20pro.jpg


Xiaomi 11X Pro (8GB/128GB)
گوشی شیائومی ۱۱ ایکس پرو

قیمت: حدود ۱۶ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pmi11xpro.jpg

گوشی موبایلMi 11X Pro  شیائومی یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود. گوشی موبایل Mi 11X Pro به نمایشگر Super AMOLED مجهز شده و شیائومی تلاش کرده حاشیه نمایشگر آن را تا حد امکان کاهش دهد. با توجه به پوشش شیشه‌ای دستگاه در هر دو سمت پشت و جلو، می‌توان گفت که با یک دستگاه زیبا و جذاب روبرو هستیم.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی این گوشی با وضوح +FullHD خود تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. تراشه اسنپدراگون۸۸۸ ۵G  از پرچم‌داران ۵ نانومتری کوالکام بوده که در بطن گوشی کارسازی شده و به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 660 GPU قدرت فوق العاده‌ای را در اختیار گیمرها برای اجرای روان بازی‌ها قرار می‌دهد.

دوربین اصلی این مدل یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسلی تله‌ و ماکرو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم در ناچ نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است. باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی‌های این تازه وارد است. در انتها می‌توان گفت که علاقهمندان به یک گوشی با سختافزار روز و پرقدرت در گروه میانرده رو به بالای بازار نمیتوانند انتخابی بهتر از شیائومی ۱۱X Pro داشته باشند.

b11xpro.jpg


Xiaomi 11T Pro (8GB/256GB)
گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو

قیمت: حدود ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

pmi11tpro.jpg

یکی از گوشی‌های قدرتمند شرکت شیائومی، ۱۱T Pro است که با توجه به مشخصات فنی‌اش در دسته گوشی‌های هوشمند رده بالای بازار قرار می‌گیرد. گوشی ۱۱T Pro از نظر طراحی چیزی کمتر از یک پرچم‌دار ندارد. این گوشی به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است.

در پنل پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع واید در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ۵ مگاپیکسل از نوع ماکرو به همراه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. در بخش فیلمبرداری هم این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و سنسور دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۸K‌ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

حضور پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم هم موجب شده تا بتوان جدید‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را به راحتی روی آن اجرا کرد. یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت انرژی این گوشی را تامین کرده و شارژر قدرتمند ۱۲۰ واتی هم قادر است باتری این گوشی را در مدت زمان ۱۷ دقیقه شارژ کند.

b11tpro.jpg


Apple iPhone 13 (4GB/256GB)
گوشی اپل آیفون ۱۳

قیمت: حدود ۲۷ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

piphone13.jpg

آیفون ۱۳ جدیدترین پرچم‌دار شرکت اپل بوده که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون ۱۳ به پنل ۶٫۱ اینچی Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه کند. نمایشگر ۶٫۱ اینچی گوشی وضوح بسیار بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن حدود ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ مربع بوده و امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی مهیا است.

با توجه به فناوری‌های مورد استفاده باید گفت که روکش سرامیکی نمایشگر این دستگاه، انقلابی در محافظت از نمایشگرها به حساب می‌آید. اتصال به شبکه ۵G و تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. از نظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه جدید A15 بهره می‌برد تا بتواند علاوه بر پردازش‌های معمولی، از کارهای سطح بالا مانند قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

در بخش عکاسی نیز با کیفیت بسیار بالای محصولات سری آیفون ۱۳ روبرو هستیم. آیفون ۱۳ محصولی کامل و مناسب است که میتواند گزینهای جالب توجه برای علاقهمندان به برند اپل باشد؛ دستگاهی که تجربه کاربر از دنیای گوشیهای iOS را متحول کرده و میتواند بسیار قدرتمند و کارآمد باشد.

biphone13.jpg


Samsung Galaxy S21 Ultra 5G (12GB/256GB)
گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵جی

قیمت: حدود ۳۳ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

ps21ultra5g.jpg

همان‌طور که انتظار می‌رفت گوشی Galaxy S21 Ultra 5G هم از قاعده طراحی گوشی‌های سری نوت پیروی کرده است. این گوشی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه جانبی یکی از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است که طراحی زیبا و کارایی مناسبی دارد. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که کاربران را از شارژ مداوم گوشی بی‌نیاز کرده و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات هم از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ محسوب می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های گوشی Galaxy S21 Ultra 5G می‌توان به برخورداری از قابلیت شارژ بی‌سیم با توان ۱۵ وات اشاره کرد. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی هم این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای انجام عکاسی حرفه‌ای تبدیل کرده و علاوه بر آن یک دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی در کنار سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید بر روی پنل پشتی دستگاه قرار گرفته است. گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ به تراشه ۵ نانومتری Exynos 2100 مجهز شده که با ۱۲ گیگابایت رم می‌تواند قدرتمندترین گوشی سامسونگ (در زمان نگارش مطلب) لقب بگیرد.

bs21ultra5g.jpg


Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB)
گوشی اپل آیفون ۱۳ پرومکس

قیمت: حدود ۳۸ میلیون تومان با گارانتی ۱۸ ماهه شرکتی (خرید از فروشگاه هدف/ کالاتیک)

piphone13promax.jpg

آیفون ۱۳ پرو مکس بدون شک قدرتمند‌ترین عضو خانواده سری ۱۳ محسوب می‌شود. پرچم‌دار جدید اپل از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و تنها این بار اپل از ناچ با عرض کمتری نسبت به نسل قبلی بهره برده است. آیفون ۱۳ پرو مکس به نمایشگری ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی متغیر تا ۱۲۰ هرتز را دارد که بدون شک می‌تواند نمایش روان‌تر و به مراتب با‌کیفیت‌تری نسبت نسل‌های قبلی ارائه دهد.

این نمایشگر توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت دارد که همین امر سبب می شود تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی را از آن شاهد باشیم. در پنل پشتی گوشی سه سنسور دوربین به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس قرار گرفته‌اند. سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، یکی از نوع واید، دیگری از نوع اولترا واید و سنسور سوم از نوع تله‌فوتو، مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو مکس را تشکیل می‌دهند. پردازنده A15 هم این‌بار قدرتمندتر از همیشه با شش هسته پردازشی این پرچم‌دار را همراهی می‌کند.

biphone13promax.jpg


در انتها اگر در لیست بالا به پاسخ سوالات خود نرسیدید، می‌توانید آنها را در بخش نظرات مطرح کرده و از مشاوره رایگان متخصصان ژوانا استفاده نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 440 views بار دسته بندی : راهنمای خرید تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.