دریچه تکنولوژی تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل سال 2023 میلادی از راه می‌رسند - ژوانا

ظاهراً اپل سرگرم توسعه نسخه‌های مختلف پردازنده M2 برای مک‌بوک‌های خود بوده و انتظار می‌رود سال آینده میلادی شاهد معرفی و عرضه این محصولات باشیم.

پیش از این هم گزارش شده بود که اپل هر ۱۸ ماه یک‌بار تراشه‌های اختصاصی کامپیوترهای مک را آپدیت خواهد کرد و تراشه‌های استفاده شده در آیفون، آیپد و اپل واچ هم سال یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند.

بر اساس این زمان‌بندی، چیپست M2 در نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی خواهد شد و در نیمه‌ نخست سال ۲۰۲۳ هم شاهد معرفی تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود.

apple-m2-02.jpg

گفته می‌شود تراشه‌های سری M2 مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری خواهند بود و نسل بعدی آن‌ها یعنی سری M3 با فناوری ساخت ۳ نانومتری راهی بازار می‌شوند. قبل از مهاجرت اپل به سمت تراشه‌های اختصاصی، کامپیوترهای مک از پردازنده‌های ساخت اینتل استفاده می‌کردند.

اپل برای این تراشه‌ها از معماری Arm استفاده کرده که تقریبا تمام تراشه‌های موجود در گجت‌های مختلف از این معماری بهره می‌برند. از جمله مزایای معماری Arm می‌توانیم به کاهش مصرف انرژی اشاره کنیم و به همین خاطر جدیدترین مک‌بوک‌ها از نظر عمر باتری حرف زیادی برای گفتن دارند.

بعد از معرفی چیپست M1، مدتی قبل تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس معرفی شدند که در نسل جدید مک‌بوک پرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این دو تراشه از نظر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی قدرت بسیار بیشتری را نسبت به M1 ارائه می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل ظاهرا برای تراشه‌های اختصاصی سیستم‌های مک همین رویکرد را ادامه می‌دهد. این یعنی بعد از معرفی چیپست M2، شاهد رونمایی از چیپست‌های قدرتمندتر M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود. البته هنوز اطلاعاتی در مورد پیکربندی CPU و GPU روی تراشه‌های M2 Pro و M2 Max افشا نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل در بهار سال آینده از یک آی‌مک ۲۷ اینچی با نمایشگر mini-LED و طراحی جدید رونمایی می‌کند و مدتی بعد از آن هم مک‌بوک ایر جدید با طراحی متفاوت از راه می‌رسد.

روی هم رفته اپل با ساخت تراشه‌های اختصاصی برای کامپیوترهای مک، روزبه‌روز فاصله‌ی خود را از دیگر شرکت‌های سازنده افزایش می‌دهد و باید ببینیم دیگر شرکت‌ها برای کم کردن این فاصله چه برنامه‌هایی را عملی خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.