دریچه تکنولوژی جیلبریک پلی استیشن 4 که می تواند روی پلی استیشن 5 هم کار کند - ژوانا

هکرها یک جیلبریک بزرگ به نام pOOBs4 برای پلی استیشن ۴ منتشر کردند که برای استفاده از آن تنها دسترسی به شبکه و متصل کردن یک درایو USB کافی است. با اجرای این اکسپلویت گیمرها قادر به نصب بازی‌های فاقد امضای دیجیتال و پشتیبان گرفتن از بازی‌های نصب شده خواهند بود.

این اکسپلویت سطح هسته توسط گروهی از هکرها شامل SpecterDev ،ChendoChap و Znullptr کشف شده است. پس از اجرای این اکسپلویت، دارندگان PS4 or PS4 Pro قادر به ااجرای فرم ویرهای غیر رسمی، نصب بازی‌های کپی شده و عناوین غیر رسمی خواهند بود.

جیلبریک پلی استیشن ۴ بر روی GitHub منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان است. همچنین چندین چهره مطرح تأیید کرده‌اند که این اکسپلویت کار می‌کند، با این حال سونی در آپدیت اول دسامبر اقدام به رفع آن کرده است. به این ترتیب اگر پلی استیشن ۴ خود را آپدیت نکرده باشید، قادر به استفاده از این اکسپلویت خواهید بود.

اکسپلویت های پلی استیشن ۵ اتفاق تازه‌ای نیستند اما این بار بر روی Firmware 9.00 کار می‌کند که همین ماه سپتامبر عرضه شد و از آن زمان تنها به نگارش ۹٫۰۳ ارتقا پیدا کرده است. این در حالی است که اغلب جیلبریک های پیشین تنها بر روی Firmware های قدیمی‌تر کار می‌کنند.

برای نمونه جیلبریک پیشین تنها بر روی Firmware 7.55 متعلق به سال ۲۰۲۰ قابل اجرا بود، بنابراین جیلبریک pOOBs4 بسیار حائز اهمیت است. مهم‌تر اینکه به نظر می‌رسد این اکسپلویت بر روی پلی استیشن ۵ هم کار کند، با این حال توسعه دهنده موفق به خریداری یک دستگاه پلی استیشن ۵ و آزمایش کردن آن نشده است.

در صورتی که مایل به جیلبریک کردن پلی استیشن ۴ هستید، می‌توانید این راهنما را دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : گیم و کنسول بازی تاريخ : 15 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.