دریچه تکنولوژی خداحافظی کورتانا با دنیای گوشی؛ پایان کار دستیار هوشمند مایکروسافت در اندروید و iOS فرارسید - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید حدود شش ماه پیش، مایکروسافت به صورت رسمی زمان‌بندی خود برای حذف دستیار هوشمند کورتانا (Cortana) از گوشی‌های اندرویدی و iOS را اعلام کرد. در همین راستا امروز خبر پایان کار اپلیکیشن کورتانا در اسمارت‌فون‌های اندرویدی و آیفون‌ها منتشر شد و مایکروسافت رسماً شکست دستیار هوشمند خود در دنیای گوشی‌های هوشمند را پذیرفت.

با وجود مشکلات بسیار Cortana، اعم از ایرادات در تکلم و سرعت پایین در پردازش صحبت، برای همه روشن است که دیگر نمی‌توان کورتانا را یکی از پروژه‌های موفق مایکروسافت دانست و پس از اینکه سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد کورتانا از اپلیکیشن لانچر اندرویدی خود حذف می‌شود، مشخص بود کورتانا به پایان راه خود نزدیک است. چند ماه بعد نیز ردموندی‌ها زمان خاصی را نیز برای این کار مشخص کردند و در نهایت روز گذشته دستیار هوشمند مایکروسافت با دنیای گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرد.

cortana.jpg

البته هرچند اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS کورتانا در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) منقضی شدند، اما هنوز دستیار صوتی هوشمند کورتانا در سیستم عامل ویندوز ۱۰ به عنوان رقیب و جایگزینی برای دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) و سیری (Siri) قابل استفاده است.

بر اساس گفته‌های صفحه‌ی پشتیبان نرم افزار کورتانا در وب‌سایت مایکروسافت، پشتیبانی این اپلیکیشن روز گذشته به پایان رسیده است. افزون بر این، دیگر توسط اپلیکیشن کورتانا در موبایل نمی‌توان به بخش «فهرست‌ها و یادآوری‌ها» (Lists and Reminders) دسترسی پیدا کرد، اما در عوض توسط اپلیکیشن To Do (ساخت مایکروسافت) در اندروید و iOS و خود کورتانا در سیستم عامل ویندوز ۱۰ می‌توان به این بخش دسترسی یافت.

cortana-icon-ios.jpg

در این رابطه بخوانید:

– خداحافظی کورتانا با دنیای اسمارت فون‌ها؛ پایانی تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایان
– راهنمای قدم به قدم تنظیم و استفاده از کورتانا در ویندوز ۱۰
– قابلیت مکان یابی اعضای خانواده به دستیار هوشمند گوگل (GA) اضافه شد
– پایان راه کورتانا مایکروسافت بر روی اندروید و iOS
– HK Invoke را بشناسید؛ بلندگوی هوشمند جدید مایکروسافت با دستیار صوتی کورتانا

مایکروسافت در تاریخ ژوئیه سال گذشته تصمیم خود برای توقف کار اپلیکیشن کورتانا در گوشی‌های هوشمند را اعلام کرد و مدعی شد در ادامه بر روی تغییر کاربری دستیار هوشمند خود و بهره‌گیری از آن در کنار نرم افزارهای Microsoft 365 متمرکز خواهد شد.

Microsoft-Integration.png

نظر شما در مورد پایان کار اپلیکیشن کورتانا در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند چیست، آیا عملکرد دستیار هوشمند مایکروسافت در اسمارت‌فون‌ها را قابل قبول ارزیابی می‌کنید یا آن را به عنوان یکی از پروژه‌های شکست خورده‌ی ردموندی‌ها می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها