دریچه تکنولوژی دورخیز هواوی برای رهبری در فناوری شبکه 6G ؛ شرکت چینی برای تایید این فناوری دو ماهواره به مدار می‌فرستد - ژوانا

گزارش‌ها از قصد هواوی برای ارسال دو ماهواره به مدار زمین به منظور تایید فناوری ۶G حکایت دارند. هواوی که پرچم‌دار تحقیق و توسعه در مورد فناوری ارتباطی ۶G در جهان به شمار می‌رود، این پرتاب را با همکاری دو شرکت چینی دیگر انجام خواهد داد.

این پروژه که در انجام آن شرکت خدمات ارتباطی China Mobile و یک کمپانی فضایی داخلی به هواوی کمک خواهند کرد، می‌تواند به سنگ‌بنای مستحکمی برای پیشرفت هرچه بیشتر فناوری‌های شبکه و ارتباطات در چین تبدیل شود و به عنوان هسته اصلی پیشرفت تکنولوژیک، برای این کشور از اهمیت حیاتی برخوردار باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– هواوی در یک قدمی دست‌یابی به تکنولوژی شبکه‌ی ۶G

این گزارش با استناد به منبعی به نام «چانگان شوماجون» که ارتباط نزدیکی با هواوی دارد منتشر شده است. البته شرکت‌های هواوی و China Mobile هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

فناوری ۶G که به گفته متخصصان این حوزه ۵۰ بار از ۵G قوی‌تر است، بر خلاف ۵G برای انتقال سیگنال هیچ نیازی به ایستگاه‌های زمینی ندارد. شبکه‌های ۶G می‌توانند به کمک ماهواره‌ها، سیگنال‌ را به مناطقی که امکان احداث ایستگاه ثابت در آن‌ها نیست نیز ارسال کنند.

مدیر دوره‌ای هواوی در کنفرانسی که ماه گذشته انجام شد، از هدف این شرکت برای راه‌اندازی فناوری ۶G در سال ۲۰۳۰ خبر داده بود. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز گفته بودند که می‌خواهند ۱۰ هزار ماهواره کوچک را برای پوشش سرویس ۶G به مدار زمین ارسال کنند. 

6G HUAWEI.jpeg

ارتباطات ماهواره‌ای زمینه‌ای است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری و دولت‌های جهان برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. چین برای رهبری در این جنبه از فناوری، علاوه بر ۶G در زمینه ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای نیز تلاش می‌کند.

منظومه ماهواره‌ای چین که قرار است بسیار زودتر از ۶G به مرحله بهره‌برداری برسد، امکان استفاده از خدمات شبکه جهانی اینترنت را برای کسب‌وکارها و مردم مناطق دورافتاده و فقیر این کشور فراهم خواهد کرد.

اژدعاهای سرخ برای رسیدن به قله فناوری ۶G در جهان کار بسیار سختی خواهند داشت، زیرا که شرکتی مانند هواوی تحت شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و متحدانش قرار دارد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها